Luidspreker/radio voor buiten
« Gepost op: 30 maart 2019, 19:32:09 »
Misschien dat ik hier een domme vraag stel, maar ik wil graag een radio/luidspreker buiten in de tuin b.v. en dat die ook internet radio kan afspelen. Zag dat JBL wel interessante modellen heeft. Maar kan natuurlijk niet via wifi? Bedoel ik heb een Cambridge cxn streamer en kan natuurlijk niet het signaal doorsturen naar zo'n radio/luidspreker?

*

TANNOY

• 40971
Re: Luidspreker/radio voor buiten
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2019, 20:25:18 »
ja dat kan, maar hou er wel rekening mee dat veel luidsprekers voro de huiskamer zijn ontworpen en kunnen niet tegen de weersomstandigheden.

maar je cambridge hoeft en heeft er niks te maken mee te hebben.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2019, 21:01:33 »
Ben al wat wijzer geworden. Via bluetooth van je smartphone kan het. Omdat het maar voor buiten is wil ik er niet teveel voor uitgeven. Zag een JBL charge 3  voor 109,-- omdat de charge 4 er is die niet per seconde beter is. En een audio pro T3 voor 153. Omdat ik wel van bass hou denk ik de JBL. De audio pro schijnt neutraler te zijn maar ik hoger volume "Bright". Volgende week in een winkel deze 2 eens vergelijken

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2019, 21:20:39 »
houd wel rekening ermee dat de 1ne bleutooth de andere niet is.. zeker ook met verbinding.

maar inderdaad , voor zon bedrag zit je eerder aan bleutooth speakers.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2019, 22:06:14 »
Consumentenbond heeft bluetooth speakers getest. JBL charge 4 beste. JBL charge 3 ook goed maar scoort op geluidskwaliteit toch wel behoorlijk minder dan de 4. Op internet wordt veel het tegenovergestelde beweerd🤔 volgende week beide eens aanhoren.

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2019, 22:50:26 »
Consumentenbond heeft bluetooth speakers getest. JBL charge 4 beste. JBL charge 3 ook goed maar scoort op geluidskwaliteit toch wel behoorlijk minder dan de 4. Op internet wordt veel het tegenovergestelde beweerd🤔 volgende week beide eens aanhoren.
ja die testen, in praktijk werkt het vaak wat minder  :)

waarom niks van Cambridge?

« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2019, 23:29:35 »
Alleen een test van een Cambridge in december 2016. Dus oud. Toen de Cambridge Audio Yoyo getest en die kwam er niet best uit. Vooral geluidskwaliteit onder de maat

« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2019, 15:48:04 »
Ben een beetje in verwarring. Zag de JBL CHarge 4 voor een aantrekkelijke prijs bij de Makro. Maar is dit wel wat ik moet hebben? Ik zoek dus voor buiten in de tuin b.v. een radio die ook voorbereid is op de toekomst. DAB schijnt echter qua geluidskwaliteit nog niet te tippen aan FM. Maar hoelang is FM nog? Wil in de tuin voornamelijk naar radiozenders luisteren. Serieus muziek luisteren doe ik binnen op mijn stereo. Is dan de Charge 4 wel de juiste keuze? ZAg nl. van JBL ook een tuner, goedkoper en veel kleiner dus hoe het zit met het geluid?

https://www.jbl.nl/draagbare-apparaten/JBL+TUNER.html

Iemand op de hoogte hiermee? Wat is de juiste keuze; de charge 4 of zo'n JBL tuner?

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2019, 16:29:55 »
Je sluit toch je telefoon er op aan of tablet..
Daar zit toch alle radio's op die je maar kunt bedenken.

« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2019, 20:35:48 »
Je hebt gelijk. Er zijn apps voor de FM zenders. Ik kwam hierop door een artikel dat ik las dat de kwaliteit van digitale radio nog zo slecht is en dat FM nog steeds veel beter klinkt.

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2019, 20:38:49 »
Je hebt gelijk. Er zijn apps voor de FM zenders. Ik kwam hierop door een artikel dat ik las dat de kwaliteit van digitale radio nog zo slecht is en dat FM nog steeds veel beter klinkt.
zou eerder de kwaliteit van de tekortkoming zoeken in je luidspreker dan de FM of DAB

gewoon internetradio en je bent klaar speelt prima.
je hebt toch wifi ontvangts in je tuin...
 ;)

« Reactie #11 Gepost op: 5 april 2019, 20:43:12 »
Klopt :) Trouwens op mijn set in huis heb ik wanneer ik niet serieus luister ook altijd internetradio en dit klinkt verrassend goed. Denk mede ook door de Cambridge streamer. Hoor en lees veel dat menigeen enthousiast is over de kwaliteit van internetradio via deze streamer.

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #12 Gepost op: 5 april 2019, 20:48:31 »
Klopt :) Trouwens op mijn set in huis heb ik wanneer ik niet serieus luister ook altijd internetradio en dit klinkt verrassend goed. Denk mede ook door de Cambridge streamer. Hoor en lees veel dat menigeen enthousiast is over de kwaliteit van internetradio via deze streamer.
het komt gewoon digitaal binnen en een goede dac er aan en het klinkt prima! :)

dus hetzelfde kan ook met de portable player,via bleutoot en wifi maar dat zal goed genoeg zijn voor de desbetreffende tuinluidspreker.

(overigens zijn er ook portable luidsprekers met internetradio ingebouwd)

*

Kiiruna

• **
  • 67
  • er gaat niets boven gewoon analoog stereo geluid
« Reactie #13 Gepost op: 8 april 2019, 16:44:47 »
kijk bijv. eens bij luidsprekers onder watersport en boten op marktplaats en bij watersportwinkels
Lenco L90 (de echte) met AT 120E, Lenco L70 met Empire XV-15/625E, Rotel RQ 970 BX, RC 971, RB 991, RDP 980, RDD 980, RT 940 AX, RDV 985, RR 990, Davis Furot, Sony GX79ES, Quad 11L, Quad 33, FM 3, 405, Philips CD104