*

TANNOY

• 40971
Re: onderhoud/reparatie
« Reactie #15 Gepost op: 1 april 2019, 13:19:49 »
Citaat
waarbij jouw voorkeur ook niet naar vintage uitgaat - als ik 't althans goed begrijp.

je moet ook geen oldtimer gaan rijden , als je daar geen geld in wilt steken, want dat gaat wel gebeuren.  :)

dan kun je beter een nieuwe auto kopen.

dat wil niet zeggen dat ik vintage niet mooi vind, maar hoor het te vaak, men laat iets repareren, en dat is dan zeg even een paar elcos vervangen, later is de de volume regeling niet in orde, en dan komen ze klagen dat het door jouw reparatie komt.
(terwijl ze soms voor een duppie op de eerste rang zitten)

nee het is allemaal oud, je kan het repareren, oplappen, maar het blijft oud,dus het kan elders stuk gaan.

het is net als met de oldtimer auto, je kan hem na laten kijken, vervangt de wiellagers, en even later ligt de dynamo er uit.
en dan is het jouw schuld.  ;D

en dan maken mensen je nog zwart ook in de hifi kringen.

aan de andere kant, de topicstarter is op de goede weg, hij weet dat er wat aan gedaan moet worden..nu is het te bezien wat .. maar dat is afhankelijk van het gekozen apparaat.
« Laatst bewerkt op: 1 april 2019, 13:21:27 door TANNOY »
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #16 Gepost op: 1 april 2019, 13:24:02 »
Ik heb zo mijn momenten :)

Jammer dat mensen altijd maar goedkoop goedkoop goedkoop willen. Arbeid kost nu eenmaal geld, iets wat we met ons allen vergeten lijken te zijn.

dat is inderdaad al lang vergeten..
helaas maar waar..maar goed mensen willen ook de goedkoopste prijs .
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

minplus

• 8866
  • relax, don't do it
« Reactie #17 Gepost op: 1 april 2019, 17:55:50 »
Soms heeft iemand mazzel dat Opa wat ruimte in z'n kast/op z'n bureau/op de grond/vensterbank/WC/... nodig heeft en wat in de uitverkoop doet en dan koop je een vintage versterker die inwendig eigenlijk als nieuw is en vrij zeker heel veel langer meegaat dan een budget-versterker van een dozenschuiver.
Van het uiterlijk moet je houden ( :-*) en je moet accepteren dat er bv. geen optische, USB, HDMI e.d. aansluiting op zit.
Maar wel een toonregeling. 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

jpio

• 4677
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #18 Gepost op: 1 april 2019, 17:58:31 »
je houdt niet op over de M22 he ;D ;)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #19 Gepost op: 1 april 2019, 18:01:41 »
nou dat durf ik niet zo te zeggen, er zijn prima versterkers te koop met toonregeling, phono versterker  evt met dac aanboord, die echt meer dan prima zijn gebouwd.

een dozenschuiver hoeft nisk slechts te verkopen, alleen de prijs kan heel erg scherp zijn, en zo heb je een mooie koop.

« Reactie #20 Gepost op: 1 april 2019, 18:28:05 »
heb nog even de tekst van mijn vraag gelezen . kan toch nergens lezen dat ik het over goedkoop heb gehad . . wat ik bedoel met liefhebber/hobbyist . is dus niet !!!!! dat soort bedrijven . die de deur voor je open doen  en dan vervolgens al aan de rekening beginnen . of het soort bedrijven die 150 euro onderzoek kosten rekenen . of dat soort bedrijven die als je je receiver na reparatie gaat ophalen er op eens een luidspreker aansluiting afgebroken blijkt te zijn . en de reparateur dan bij hoog en laag blijft volhouden dat dat al zo was . of dat soort winkels/bedrijven . die melden dat hij klaar is en opgehaald kan worden . en als je dan aan de balie staat  hij helemaal niet klaar is . of melden dat de reparatie kosten zo hoog zijn dat het niet de moeite waard is . en je dan je apparatuur na de onderzoek kosten heb afgerekend meeneemt . en er na een poosje de liefhebber/hobbyist aanbied zal ik er eens naar kijken . en dan blijkt dat hij voor een paar tientjes het weer prima doet . kan nog wel even door gaan . maar heb daar geen zin meer in . dit zijn mijn eigen ervaringen . met de vintage apparatuur van mijn overleden schoonvader die toen in een rolstoel zat en ik zijn spullen naar de door hem uitgekozen winkel/reparateur bracht als dat nodig was  .wel is waar  een tiental jaren geleden . maar toch . op dat soort winkels/bedrijven zit ik niet te wachten .daar telt alleen de netto winst aan het eind van het jaar . vindt dat de hele zaak ook aardig opgeblazen wordt. als hij werkt niets aan laten doen dan wel weer wel . en de vergelijking met een oldtimer vindt ik wel een slechte vergelijking . heb zelf 12 jaar oldtimer gereden . daar werd  gewoon onderhoud aan gepleegd  ook als hij het perfect deed .geluid apparatuur  is voor 90 % elektronische componenten . kunnen die niet wat minder worden na verloop van jaren ????de schakelaars en pot meters zijn ( deels ) mechanisch kunnen die ook niet wat minder worden bv kraken . dit wilde ik gewoon na aankoop even gecontroleerd hebben / schoonmaken/smeren/door solderen .  weet ik veel  . . en als een versterker na aankoop gewoon speelt is dan een totale revisie niet wat overdreven . mijn god ik dacht dat ik een simpele vraag . had gesteld . maar wordt toch wel een beetje neergezet als pietje goedkoop  .         

*

Opa S.

• 8366
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #21 Gepost op: 1 april 2019, 18:32:26 »
Ik denk dat wat je tegenwoordig kan krijgen niet meer zo - gemiddeld - slecht is als een paar jaar terug.

De Chinezen begrijpen ondertussen ook wel dat kwaliteit voor de baat uitgaat, althans heel wat meer dan vroeger.

Maar vintage is gewoon super charmant en inderdaad - na de juiste aandacht - kan het weer net zo lang, zo niet langer, meegaan dan wat je nu gemiddeld kan kopen.
Mijn revisies hebben als doel levensduurverdubbeling, dus gewoon weer 30 tot 40 jaar spelen.

Wat de aansluitingen betreft; hier speelt het op zijn tijd via een platenspeler, maar al het andere ondertussen via bluetooth. Ik kan dus zo'n beetje alles er op aansluiten wat ik zou willen.
Ik houd gewoon niet van nieuw, kan 't ook niet helpen :)

Eh, sorry minplus/jpio, de M-22 is naar Frankrijk. Opgehaald en wel!
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #22 Gepost op: 1 april 2019, 18:36:55 »
Citaat
en als een versterker na aankoop gewoon speelt is dan een totale revisie niet wat overdreven

als je oldtimer gewoon rijd, dan is totale revisie ook wat overdreven.

maar dat wil niet zeggen dat hij geen behoorlijke beurt nodig heeft na 30 jaar geen onderhoud.

wat je zegt, je hebt er in de 12 jaar onderhoud aan gepleegd.

nou die winkels waar jij bent binnengestapt, ik weet niet wat er gebeurt, maar het gemiddelde goede audio bedrijf doet het prima hoor qua reparaties.

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #23 Gepost op: 1 april 2019, 18:38:48 »
Citaat
Maar vintage is gewoon super charmant en inderdaad - na de juiste aandacht - kan het weer net zo lang, zo niet langer, meegaan dan wat je nu gemiddeld kan kopen.
Mijn revisies hebben als doel levensduurverdubbeling, dus gewoon weer 30 tot 40 jaar spelen.

;D ;D

erg mooi, maar dan zijn de meesten al doof of zijn er hier niet meer  ;D ;D

vrees met grote vrezen dat hij dan al gerecycled is voor een Sonos kastje..

*

Opa S.

• 8366
« Reactie #24 Gepost op: 1 april 2019, 18:42:43 »
heb nog even de tekst van mijn vraag gelezen . kan toch nergens lezen dat ik het over goedkoop heb gehad . . 

Je impliceerde dat wel een beetje door te zeggen dat je 't liefst zaken doet met een hobbyist, dat 't een betaalbaar adres moest zijn en dat het zeker geen 500 Euro mocht gaan kosten.

Hier, dit lijkt me wel een mooie gelegenheid, klinkt goed in ieder geval (ken de persoon niet, dus geen garanties!); https://link.marktplaats.nl/m1386981600

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8366
« Reactie #25 Gepost op: 1 april 2019, 18:44:16 »
Citaat

;D ;D

???, dus jij weet wie mijn klanten zijn? En waar ze naar op zoek zijn? Lijkt me dat als je 't er voor over hebt een versterker te reviseren, dat je dan misschien al had besloten geen Sonos kastje te willen hebben?

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #26 Gepost op: 1 april 2019, 18:53:06 »
Citaat

;D ;D

???, dus jij weet wie mijn klanten zijn? En waar ze naar op zoek zijn? Lijkt me dat als je 't er voor over hebt een versterker te reviseren, dat je dan misschien al had besloten geen Sonos kastje te willen hebben?
nou als je zeg even voor het gemak 30-40 jaar oud bent wat een redelijk gemiddelde is (soms nog ouder),zijn we al zon 60-80 jaar oud als hij zo lang mee zal gaan,zoals je aangeeft, nou dan zijn we al doof of we zijn er misschien niet meer...

ik vermoed dat tegen die tijd dat de versterker al gerecycled is voor een sonos kastje..

(ik heb nergens gezegd dat men een sonos kastje wil kopen)

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #27 Gepost op: 1 april 2019, 18:56:11 »
heb nog even de tekst van mijn vraag gelezen . kan toch nergens lezen dat ik het over goedkoop heb gehad . . 

Je impliceerde dat wel een beetje door te zeggen dat je 't liefst zaken doet met een hobbyist, dat 't een betaalbaar adres moest zijn en dat het zeker geen 500 Euro mocht gaan kosten.

Hier, dit lijkt me wel een mooie gelegenheid, klinkt goed in ieder geval (ken de persoon niet, dus geen garanties!); https://link.marktplaats.nl/m1386981600
nou ja ik begrijp de topicstarter ook wel, als je niet weet wat er aan mankeert of kan mankeren of je hebt er geen verstand van, en je hebt slechte ervaringen met een aantal winkels, dan zoek je misschien een hobbyist.

de eravring leert ons meestal wel dat als mensen hier op een forum komen met zulke vragen dat het vaak voor niet teveel geld moet gebeuren.

500,- is denk ook wel behoorlijk wat ,maar goed, je weet nooit hoe hardnekkig een probleem kan zijn.

*

minplus

• 8866
  • relax, don't do it
« Reactie #28 Gepost op: 1 april 2019, 18:57:02 »
Ik denk dat wat je tegenwoordig kan krijgen niet meer zo - gemiddeld - slecht is als een paar jaar terug.

De Chinezen begrijpen ondertussen ook wel dat kwaliteit voor de baat uitgaat, althans heel wat meer dan vroeger.

Wat de aansluitingen betreft; hier speelt het op zijn tijd via een platenspeler, maar al het andere ondertussen via bluetooth. Ik kan dus zo'n beetje alles er op aansluiten wat ik zou willen.
Ik houd gewoon niet van nieuw, kan 't ook niet helpen :)

Eh, sorry minplus/jpio, de M-22 is naar Frankrijk. Opgehaald en wel!

Die 30 tot 40 jaar ken ik van oude hap en van sommige dure spullen en dat bedoelde ik met langer meegaan. Ik moet een nieuwe bak van een paar honderd nog 30 jaar mee zien gaan.
Vergelijkinkje: Kregen een mixer van familie, 20 jaar oud dat ding, rammelde. Tandwieltje vervangen voor 2 gulden en 20 jaar later maar weg gedaan toen hij weer ging rammelen. Voor een blitse die het 8 jaar uitgehouden heeft en daarna niet reparabel was.

Slimme jongen trouwens, die Fransoos, om een goeie degelijk gereviseerde maar lelijke eindtrap te kopen. Heeft vast een stevige kast met een mooi deurtje. ;D

Hebben z'n (klein)kinderen ook nog wat aan. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #29 Gepost op: 1 april 2019, 19:04:14 »
de marktplaats link van opa s . dat is de yamaha A 700. die ik al eerder in mijn verhaal noemde . is in ieder geval onderhoud aan gepleegd .en daar gaat toch mijn voorkeur naar uit . maar hoor ook veel dat ik beter voor een Denon kan gaan  dus ???????????