*

TANNOY

• 40610
Re: onderhoud/reparatie
« Reactie #30 Gepost op: 1 april 2019, 19:19:35 »
de marktplaats link van opa s . dat is de yamaha A 700. die ik al eerder in mijn verhaal noemde . is in ieder geval onderhoud aan gepleegd .en daar gaat toch mijn voorkeur naar uit . maar hoor ook veel dat ik beter voor een Denon kan gaan  dus ???????????

sorry om het feestje te verstoren..
maar er is onderhoud en onderhoud.. sommige vinden onderhoud om al met een bus contactspray in de kamer naar de versterker te spuiten..

Opa s, doet het prima, Arjan, Thanatos, en zo ben ik er wel een paar vergeten, het is gewoon een manier van werken.

er zijn jammer genoeg een hoop mensen die niet zo werken.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #31 Gepost op: 1 april 2019, 19:23:16 »
de marktplaats link van opa s . dat is de yamaha A 700. die ik al eerder in mijn verhaal noemde . is in ieder geval onderhoud aan gepleegd .en daar gaat toch mijn voorkeur naar uit . maar hoor ook veel dat ik beter voor een Denon kan gaan  dus ???????????
is het onderhoud of modificatie?

neem Opa S eens mee op luisterbezoek  ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Wim72

• 1952
« Reactie #32 Gepost op: 2 april 2019, 00:34:12 »
je houdt niet op over de M22 he ;D ;)

Als we in de nabije toekomst allemaal afgesloten worden van het gas door de millieupartijen Groen(S)Links, D666 worden die Pioneer M22 klasse-A kacheltjes zeer gewilde vintage objecten!

*

a.b.

• 9619
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #33 Gepost op: 2 april 2019, 06:55:18 »
mijn god ik dacht dat ik een simpele vraag . had gesteld . maar wordt toch wel een beetje neergezet als pietje goedkoop  .         

Ik heb het niet over jou gehad, meer over de mensen in het algemeen in reactie op wat Opa S schreef. Excuus als het anders overkwam.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Opa S.

• 8088
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #34 Gepost op: 2 april 2019, 08:59:16 »

Ik heb hier een wellicht nooit meer goed te krijgen Denon PMA-1560 staan (onderdelen die niet meer te krijgen zijn) en de Yamaha A-700 speelt nog :).

De vraag is dus waarˇm je voor Denon zou moeten gaan. Voor de klank zal het weinig uitmaken en Denons kunnen ook kapot gaan.

Wil je meer zekerheid, kijk dan naar Accuphase, dat is nagenoeg onverwoestbaar. Maar ook duurder.

Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

minplus

• 8645
  • relax, don't do it
« Reactie #35 Gepost op: 2 april 2019, 17:10:20 »
Accuphase, erg mooi, degelijk en duur, net als bv. Burmester, McIntosh en zo nog een stel. Je betaalt er dik voor maar hebt de zekerheid dat het aardig lang meegaat (m'n enorm veel gebruikte Mc 502/c504- combi uit 1980 draait nog altijd probleemloos) en dat onderdelen lang verkrijgbaar zijn.
Zeker het overwegen waard.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 9619
« Reactie #36 Gepost op: 2 april 2019, 17:15:22 »
Luxman. McIntosh.

Lyngdorf is ook een tamelijk onderhoudsvrij merk en gaat al heel wat jaartjes mee.

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #37 Gepost op: 2 april 2019, 18:00:02 »
 ;D ;D ;D

de topicstarter kijkt naar goedkope vintage versterkers, en de Burmesters en accuphase en lyngdorf versterkers komen voorbij .

ja zo zijn er nog wel wat meer versterkers die duurder zijn en goed zijn.

*

a.b.

• 9619
« Reactie #38 Gepost op: 2 april 2019, 18:42:09 »
Soms ben je goedkoper uit als je iets koopt wat niet snel stuk gaat (A)

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #39 Gepost op: 2 april 2019, 19:57:20 »
Soms ben je goedkoper uit als je iets koopt wat niet snel stuk gaat (A)
vaak niet, koop je weer een nieuwe/andere, of laat je hem weer maken, het ligt er maar aan wat stuk gaat.

maar ook de dure merken op leeftijd hebben onderhoud nodig, hetzij wel dat vaak die het qua onderdelen vaak wel langer vol kunnen houden..

maar ja links om of rechts om, een hobby kost geld.  ;)

« Reactie #40 Gepost op: 3 april 2019, 18:34:15 »
heb een verlopige keus gemaakt of  de denon pma 770  https://link.marktplaats.nl/m1393107179 of de yamaha A 700 https://link.marktplaats.nl/m13869816 graag advies/.menigen of commentaar  . geloof niet dat het hier om versterkers gaat waar op afstand een bus contactspray op leeggespoten is . naar mijn ondeskundige mening is hier serieus onderhoud aan gepleegd  . en durf ik deze versterkers met een gerust hart te kopen en snap ook wel dat dat geen garantie is dat er niks meer stuk kan gaan .

*

Opa S.

• 8088
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #41 Gepost op: 3 april 2019, 18:41:05 »
De Yamaha A-700 is al weg. De Denon staat bij een handelaar. "geheel onderhoud gehad" vind ik tamelijk nietszeggend. Waarom geef je niet aan wat er aan gedaan is. Zo bied ik in ieder geval wel mijn items aan als ik eens wat verkoop.

Het kan prima zijn, maar ik zou zeker - voordat ik er heen ga - vragen wat er dan precies aan gedaan is.

Ander punt; ik kan me niet voorstellen dat de multiplex zijpanelen origineel zijn. Als het je niet kan schelen, prima, als je zelf kan fineren (of plakplasticen), ook prima, anders zal het bij het ooit weer verkopen een pijnpunt zijn.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #42 Gepost op: 3 april 2019, 18:46:56 »
mee eens!

*

minplus

• 8645
  • relax, don't do it
« Reactie #43 Gepost op: 3 april 2019, 18:48:55 »
Beide zijn al verwijderd.

Je kunt eens bij Jan uit Delden kijken, een algemeen aardig betrouwbaar adres. De Accuphase daar is al gereserveerd....
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #44 Gepost op: 3 april 2019, 18:52:49 »
de multiplex zij panelen zijn uiteraard niet origineel . die gaan er ook af had ik al naar ge´nformeerd heb enkele minuten geleden nog contact gehad over de Yamaha . niks gehoord dat hij weg was . de man melde nog dat de bias L + R tot op de mv was afgesteld . van de Denon was dat niet nodig en waren er ook nog lampjes vervangen .