Nieuwe receiver nodig, waar vergelijken?
« Gepost op: 23 april 2019, 18:40:00 »
Misschien een ongewone vraag op een specialiteiten-forum, maar toch...
Ik ben geen audio-freak, ik zoek dus niet het neusje van de zalm dat nÚt die klanken iets beter weergeeft.
Ik ben gewoon op zoek naar een goeie receiver met bepaalde eisen:
surround 5.1 (of meer), analoge radio, DAB, minstens 5 HDMI ingangen, minstens 2 optische ingangen, minstens 4 analoge stereo ingangen, 2de zone (gewoon stereo), Airplay, en moet ook muziek van een NAS kunnen afspelen.

Is er ergens een site waarbij ik kan vergelijken tussen bepaalde toestellen?

Alvast dank.

*

TANNOY

• 40971
Re: Nieuwe receiver nodig, waar vergelijken?
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2019, 18:54:54 »
in principe zullen denon, marantz, yamaha, pioneer , onkyo allemaal elkaar amper ontlopen.

ze bieden allemaal ongeveer hetzelfde.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

richard

• 4078
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2019, 21:07:10 »
in principe zullen denon, marantz, yamaha, pioneer , onkyo allemaal elkaar amper ontlopen.

ze bieden allemaal ongeveer hetzelfde.
Dit. En ga eens kijken, hoe voelen de knoppen; stevig of plastic. Zijn het degelijke luidspreker aansluitingen of simpele klemmetjes. Voelt het ding stevig aan of is het een blikken doos.

Zaken die je niet direct op een website kan beoordelen. Het voordeel van de serieuze detailhandel.
Koop daar dan ook, anders zal kwaliteit uitsterven (tenzij je er veel voor kan betalen) en zal je het met middelmatigheid moeten doen.
Genoeg is beter.

« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2019, 21:13:05 »
richard dat is uiteraard waar. Maar ik zoek dan altijd eerst op internet wat er beschikbaar is zodat ik voorbereid ben.
Een site zoals kieskeurig.be (of .nl) lijkt me wel iets om een overzicht van de specificaties per toestel te krijgen. Ja toch? Of zijn er nog andere?
Denon Ún Onkyo zie ik als een iets goedkoper merk, doch zeer volledig in mogelijkheden en staat toch langs de grotere merken. Hoe komt dit?
« Laatst bewerkt op: 23 april 2019, 21:20:01 door Sylvester »

*

richard

• 4078
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2019, 21:24:10 »
Ik zie Denon niet als goedkoper merk, het is nu eigenlijk een tweelingmerk met Marantz. In de opsomming van Tannoy zou ik ook zeker naar Onkyo kijken; naar mijn mening iets minder naamsbekend maar wat meer waar voor je geld. 
Genoeg is beter.

*

minplus

• 8865
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2019, 21:28:43 »
Specificaties zeggen verdomd weinig over hoe de zaak voor jou functioneert. Naast wat Richard zegt nog letten op of je alles kunt aansluiten wat je wilt.
Denon en Onkyo hebben ook schitterende dingen gemaakt naast matige, net als de meeste merken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Roots

• 2134
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2019, 21:35:27 »
Je kan bij elke grote "dozenschuiver" online vergelijken...Zoals BCC en Coolblue...gewoon bij een aantal receivers waar je aandacht naar uitgaat het vinkje vergelijk aanklikken....
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2019, 21:54:32 »
Citaat
Denon Ún Onkyo zie ik als een iets goedkoper merk,
Denon , hoort zoals aangegeven bij Marantz, soms intern zelfs zeer gelijk.

Onkyo en Pioneer horen ook bij elkaar.
ook dat is gewoon mooi, geen goedkoop merk ofzo hoor.

yamaha doet het ook prima..die merken zou ik gewoon naar gaan kijken.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

morph

• 14518
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2019, 17:27:40 »
Het deel van dit topic, over bluetooth, is verplaatst naar HiFi Algemeen.

Bluetooth vs bleutooth vs kwaliteit

« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2019, 12:38:42 »
Ik ben wat aan het zoeken geweest op diverse sites en wat vergeleken.
Mijn belangstelling ging uit naar deze twee:
Denon AVR-X2400H
Onkyo TX-NR676
Beiden hebben aanzienlijke aansluitmogelijkheden, inclusief airplay, streaming, BT en allerlei netwerk streaming mogelijkheden. Geen DAB maar dat is niet zo'n probleem.
De Onkyo heeft ingebouwde chrome cast, de Denon heeft dat niet, maar ik weet niet in hoeverre dit nuttig zou zijn.
Beiden kunnen een 2de zone geluid geven.