*

lee

• **
  • 90
Advies Boxen en element gezocht
« Gepost op: 10 mei 2019, 11:08:42 »
Hoi

Omdat ik weer eens wat anders wil ga ik op zoek naar andere boxen en nieuw element
Natuurlijk moet alles wel een beetje matchen daarom eerst even wat ik nu heb staan
Lenco L78 met Ortofon VMS5E MKII element
Denon PMA700V versterker, recent compleet laten reviseren
2 X B&W DM110i boxen

De boxen wil ik vervangen maar moeten natuurlijk wel met de versterker matchen
Ook voor het element wil ik iets anders en ook die moet natuurlijk met de arm matchen (de originele rechte Lenco arm)
Ik heb overwogen om de arm te vervangen voor een S model maar omdat ik persé de automatische afslag wil behouden is dat toch geen optie.

Natuurlijk is de geluidsbeleving altijd zeer persoonlijk maar mijn vraag is wat past wel en wat niet bij de versterker en arm

Wie heeft hier ervaring mee en wat nuttige tips voor mij

Lee

*

dimitri

• 1292
  • död ĺt vek punk!
Re: Advies Boxen en element gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2019, 11:34:25 »
Er zijn  veel opties m.b.t. het element. Je versterker heeft ook een MC ingang, dus zou je, mocht je in een exotische bui zijn, ook de Denobn DL-103 kunnen proberen. Die doet het prima in de standaard Lenco-arm. Als je wat meer op je budget wilt letten dan zou ik voor de volgende gaan: AT95 (lekker gopedkoop en hartstikke prima), Shure M75, 91, 95. Shure M-44, Nagaoko MP-110. Ik hou persoonlijk wel van de Shure-sound, anderen dan weer niet.
W.b. de speakers is het handig om je budget te weten. Daar kun je ook alle kanten mee uit.
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Luxman C-02 / M-02
Tannoy Arden mk.1

« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2019, 00:07:32 »
Ik zou naar een hifi zaak gaan en daar boxen beluisteren.

*

ShaggyNL

• 1315
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2019, 19:39:56 »
Ik zou naar een hifi zaak gaan en daar boxen beluisteren.
Nou, wat daar uit komt is vaak niet om aan te horen, maar goed...

Ja, ga inderdaad voor de luidsprekers gewoon ergens heen waar je kan luisteren en zo kom je verder. Wanneer je bijna je keuze gemaakt hebt, kan je altijd nog thuis luisteren (zo niet, dan zit je bij de verkeerde winkel).

En betreft element, dan zijn er een aantal mooie keuzes op MC gebied. Dat is natuurlijk wel de vraag hoe ver je wil gaan of dat je met je versterker eens langs iemand gaat om te luisteren. Er zijn zat mensen hier met leuke MC's op het forum. Daar zullen er vast ook wel een paar van in jouw arm passen.

Edit:
Ik lees in een ouder topic dat je ook nog een Pickering zou hebben liggen. Nu zou je hem moeten testen in je arm om te kijken of die lekker "spoort" (daar zijn test LP's voor, wij forum-genoten hebben die soms wel liggen) en daarmee kijken of dat goed werkt. Daarna luisteren of het geheel ook goed bij elkaar past. Bij vragen, stel ze gerust.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2019, 19:55:24 door ShaggyNL »
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft