*

TheMaestro

• 227
  • "Respect 2 all"
Als je mocht kiezen......
« Gepost op: 15 mei 2019, 18:40:52 »
De Marantz PM17 MKII M of de Cambridge Audio Azur 840A. 2e hands, allebei ongeveer even duur.
"Arcam Solo, Technics DL1900 met Nagaoka MP-200, [reservebank Thorens TD166 MKII en Lenco L-78], Monitor Audio Gold 100 4G.
"The message is in the music"

*

richard

• 4078
Re: Als je mocht kiezen......
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2019, 18:59:35 »
Waarschijnlijk de Marantz, maar dan puur om de looks.
Genoeg is beter.

*

ShaggyNL

• 1342
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2019, 19:33:20 »
Ik zou zelf in ieder geval niet gaan voor de Cambridge, voornamelijk om de volumeregeling waar ik niet zo kapot van ben (en eigenlijk hun algemene idee van versterking). Daarnaast zou ik ook niet snel voor een Marantz meer gaan, maar da's gewoon een eigen keuze/persoonlijke voorkeur waar ik inmiddels op ben aanbeland.

Wat wil je eigenlijk. Gewoon een goede 2-kanaals versterker tot een bepaald bedrag? Ik ben bang dat er dan nog zat andere keuze hebben, of je moet er "haast" bij hebben en dit zijn nu voor jou de snelle keuzes. Ja, dan ziet de Marantz wel erg fijn uit.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

TheMaestro

• 227
  • "Respect 2 all"
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2019, 21:54:24 »
Ik zou zelf in ieder geval niet gaan voor de Cambridge, voornamelijk om de volumeregeling waar ik niet zo kapot van ben (en eigenlijk hun algemene idee van versterking). Daarnaast zou ik ook niet snel voor een Marantz meer gaan, maar da's gewoon een eigen keuze/persoonlijke voorkeur waar ik inmiddels op ben aanbeland.

Wat wil je eigenlijk. Gewoon een goede 2-kanaals versterker tot een bepaald bedrag? Ik ben bang dat er dan nog zat andere keuze hebben, of je moet er "haast" bij hebben en dit zijn nu voor jou de snelle keuzes. Ja, dan ziet de Marantz wel erg fijn uit.

Links en rechts flink wat reviews gelezen en genoemde modellen kwamen erg goed naar voren. Vandaar. Ik heb geen haast.
"Arcam Solo, Technics DL1900 met Nagaoka MP-200, [reservebank Thorens TD166 MKII en Lenco L-78], Monitor Audio Gold 100 4G.
"The message is in the music"

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2019, 22:23:31 »

Links en rechts flink wat reviews gelezen en genoemde modellen kwamen erg goed naar voren. Vandaar. Ik heb geen haast.
heb je ook buiten de reviews op fora gekeken wat men er van vind?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

ShaggyNL

• 1342
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2019, 22:46:00 »
Misschien dat 'ie daarom wel dit topic gestart is. ;)

Maar zonder gekheid. Uiteindelijk zal je ook zelf het eigenlijk moeten horen. Luisteren is meestal de beste remedie. Maargoed, met 2e hands spullen is dat niet zo makkelijk natuurlijk.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2019, 22:49:43 »
Misschien dat 'ie daarom wel dit topic gestart is. ;)

Maar zonder gekheid. Uiteindelijk zal je ook zelf het eigenlijk moeten horen. Luisteren is meestal de beste remedie. Maargoed, met 2e hands spullen is dat niet zo makkelijk natuurlijk.
denk niet dat je hier veel ervaringen gaat lezen...  ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Benco

• 5871
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2019, 11:13:56 »
De Cambridge ken ik niet zo goed , maar de matantz zou ik fan weer niet doen ...
Tenzij je erg goed matchende speakers hebt.
Ik vindde Marantz wat tam tam , te weinig punch om echt leuk te worden .
Heb je dan al ietwat laid back speakers ... Dan word het futloze soep ...
Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

*

ShaggyNL

• 1342
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2019, 20:42:35 »
Ja, dat komt wel overeen wat ik ook bij latere Marantz versterkers gehoord heb. Dan zou die Cambridge meer "pit" hebben. "Sneller" zijn.

Je mag hier altijd kunnen luisteren. Dan kan je o.a. oude Lux'en beluisteren en je kan eigen versterkers meenemen. Een dagje vergelijken is altijd leuk natuurlijk.