*

TheMaestro

• 227
  • "Respect 2 all"
Monitor Audio gebruikers......
« Gepost op: 16 mei 2019, 19:18:00 »
Ik ben de laatste tijd nogal aan het “flipperen” met mijn installatie. Het ene erin, het andere er weer uit. Ik overweeg nu mijn speakers te upgraden. Ik heb nu een setje MA Silver RS6. Ik ben eigenlijk fan van vloerstaanders maar de laatste tijd merk ik dat ik ook neig naar de MA Gold 100 monitors en dan de 4e generatie. Die krijgen hele goeie reviews en worden nu tegen aantrekkelijke prijzen 2e hands aangeboden. Zijn er bezitters hier die kunnen getuigen van de verhouding tussen genoemde modellen? Is dit een hoorbare upgrade? Alvast bedankt.
"Arcam Solo, Technics DL1900 met Nagaoka MP-200, [reservebank Thorens TD166 MKII en Lenco L-78], Monitor Audio Gold 100 4G.
"The message is in the music"

*

TANNOY

• 40971
Re: Monitor Audio gebruikers......
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2019, 21:19:17 »
zou ze beluisteren, review , uhh mmmm ja, je weet denk wel...  ;)
daar zou ik niet echt naar kijken, misschien haal je er een paar dingen uit die men vaak aanhaalt.

dat zou dan wel is overeenkomen.

verder, een iegen luistertest is echt een pre!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

a.b.

• 9706
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2019, 22:26:17 »
Ik ben de laatste tijd nogal aan het “flipperen” met mijn installatie. Het ene erin, het andere er weer uit. Ik overweeg nu mijn speakers te upgraden. Ik heb nu een setje MA Silver RS6. Ik ben eigenlijk fan van vloerstaanders maar de laatste tijd merk ik dat ik ook neig naar de MA Gold 100 monitors en dan de 4e generatie. Die krijgen hele goeie reviews en worden nu tegen aantrekkelijke prijzen 2e hands aangeboden. Zijn er bezitters hier die kunnen getuigen van de verhouding tussen genoemde modellen? Is dit een hoorbare upgrade? Alvast bedankt.

De monitor gold van MA vond ik een aanzienlijke verbetering t.o.v. de MA Silver RS6. Ben geen bezitter maar een audiokennis van me had deze twee thuis staan. MA vloerstaanders vind ik al heel snel veel te basserig. Niet mijn ding. De MA Gold 100 vond ik best een leuke monitor.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Wim72

• 1992
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2019, 03:23:49 »
Van vloerstaander terug naar een monitor.

Voordeel, van dome naar de veel geprezen ribbon-tweeter van MA.
Nadeel, minder oppervlakte mid en laag drivers en minder kastinhoud.

In een wat grotere ruimte zou het wel eens wat minder dynamisch en minder stevig kunnen klinken, in een wat compactere ruimte zou deze MA Gold 100 wel eens voor een aangename verrassing kunnen zorgen ten opzichte van je huidige MA RS6 vloerstaander...

*

TheMaestro

• 227
  • "Respect 2 all"
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2019, 12:13:17 »
Van vloerstaander terug naar een monitor.

Voordeel, van dome naar de veel geprezen ribbon-tweeter van MA.
Nadeel, minder oppervlakte mid en laag drivers en minder kastinhoud.

In een wat grotere ruimte zou het wel eens wat minder dynamisch en minder stevig kunnen klinken, in een wat compactere ruimte zou deze MA Gold 100 wel eens voor een aangename verrassing kunnen zorgen ten opzichte van je huidige MA RS6 vloerstaander...

Mijn woonkamer is een kleine 40m2 en de luidsprekers staan zo’n 4m uit elkaar.
"Arcam Solo, Technics DL1900 met Nagaoka MP-200, [reservebank Thorens TD166 MKII en Lenco L-78], Monitor Audio Gold 100 4G.

*

a.b.

• 9706
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2019, 12:20:42 »
Hoever van de muur? Foto? Meting?
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

TheMaestro

• 227
  • "Respect 2 all"
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2019, 17:43:42 »
Hoever van de muur? Foto? Meting?
30 cm ongeveer