*

LWM

• *
  • 6
toonregeling tussen bron en weergave
« Gepost op: 17 mei 2019, 00:18:55 »
Mijn zoon heeft zeer kritische oren, maar een klein kamertje met de daarbij horende akoestische issues. Hij luistert muziek vanaf zijn desktop via een Audioquest Dragonfly en Jitterbug op de nieuwste ge-update uitvoering van de Kef Egg speakers. De akoestiek van de kamer maakt een hoogfiltering noodzakelijk en dat gebeurt via de APO equalizer op internet. Nu wil hij cd's gaan afspelen, maar vanaf een dedicated cd-speler dus niet via de ingebouwde dvd-speler. Mooie oplossing is het dedicated cd-transport van Melco dat via usb gewoon in de pc kan worden geprikt, maar die is onbetaalbaar voor een student. Alternatief is een stand alone dedicated cd-speler (bv Onkyo C-7030) waarvan digitaal-out rechtstreeks in de Kef speakers kan worden geprikt. Echter.... dan zit er geen optie tussen om die hoogfiltering via de APO equalizer toe te passen.  Bestaat er een betaalbare oplossing?
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2019, 00:20:43 door LWM »

Re: toonregeling tussen bron en weergave
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2019, 21:12:25 »
Uiteraard.
Waarom zou je zo'n mechanisch ding willen?
Rip de CD's naar een harde schijf met een excellente ripper als dBpoweramp.

Blijf de APO gebruiker of de EQ van de media player

*

LWM

• *
  • 6
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2019, 23:59:00 »
Snap ik, maar net als ik heeft hij een voorliefde voor fysieke cd's. Dus zoeken we een oplossing.

*

a.b.

• 9569
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2019, 22:59:43 »
Snap ik, maar net als ik heeft hij een voorliefde voor fysieke cd's. Dus zoeken we een oplossing.

Waarom in godesnaam?
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

morph

• 14325
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2019, 23:31:01 »
Misschien heeft dat voor hen iets te maken met de magie van muziek ontdekken.
Sommigen hebben platen of cassettes die altijd in herinnering gekoesterd blijven worden. Dat werkt volgens mij niet zo bij streamen of voor het eerst geripte bestanden afspelen. Ongeacht de installatie waarover het beluisterd is.
Ik kan me bijvoorbeeld de cover van mijn eerste gestreamde album niet echt voor de geest halen, terwijl ik mijn eerste single, lp, cassette en cd nog wel met veel plezier herinner. Het is natuurlijk iets persoonlijks, maar voor mij voegt het fysieke deel wat interessants toe. Buiten de muziek om.

« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2019, 23:36:48 »
Elke cd speler kan in een usb kastje. Ik heb ook een usb kastje. Maar er zit geen cd speler aan. Die staat in de kast.

*

a.b.

• 9569
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 10:20:41 »
Misschien heeft dat voor hen iets te maken met de magie van muziek ontdekken.
Sommigen hebben platen of cassettes die altijd in herinnering gekoesterd blijven worden. Dat werkt volgens mij niet zo bij streamen of voor het eerst geripte bestanden afspelen. Ongeacht de installatie waarover het beluisterd is.
Ik kan me bijvoorbeeld de cover van mijn eerste gestreamde album niet echt voor de geest halen, terwijl ik mijn eerste single, lp, cassette en cd nog wel met veel plezier herinner. Het is natuurlijk iets persoonlijks, maar voor mij voegt het fysieke deel wat interessants toe. Buiten de muziek om.

Ik kan me de muziekvideo's op MTV nog als de dag van gisteren herinneren, muziek die ik beluisterde (en keek) via de TV en die ik niet k op een fysieke drager had. Voor mij zijn dat soort herinneringen veel sterker dan die aan een fysieke drager.

Ik kreeg vroeger veel cassettebandjes zonder hoesje. Ik koester geen warme herinneringen aan die rotdingen, en wel aan de muziek. Ik denk dat veel mensen die streamen dat los van elkaar kunnen zien. Ik vind dat ook wel prettig. Het gaat immers om de muziek en niet om de drager.

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 10:22:22 door a.b. »
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

richard

• 4020
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 16:48:25 »

Waarom in godesnaam?
Omdat een fysieke cd toch nog iets tastbaars heeft? Min of meer vergelijkbaar met, of eigenlijk een echo van het ritueel van het opzetten van een grammofoon.

Hier ook nog een liefhebber van tastbaar materiaal. De audio hobby gaat mij niet alleen om de muziek, maar om de weergave van de muziek. Van muziek kan ik ook via de autoradio, tv of Youtube genieten. Al was de prestatie van Madonna gisteravond best wel een beproeving.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:53:22 door richard »
Genoeg is beter.

*

minplus

• 8587
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 20:18:17 »
Niet gezien en gehoord, net als het festival, maar ik hoorde dat het tenenkrommend was, zo vals...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right