Tulp verloop stekker
« Gepost op: 19 mei 2019, 11:42:06 »
Ik heb onlangs de Denon AVR-X250BT 5.1 surround versterker gekocht. De boxen (die ik nog had van mijn vorige set) heb ik aangesloten via luidsprekerkabels. De Denon heeft echter voor de subwoofer een tulpstekker aansluiting. Dus een tulp verloop stekkertje gekocht, alles aangesloten maar helaas...geen geluid, dus totaal geen bas. Hoe los ik dit op?

*

TANNOY

• 40634
Re: Tulp verloop stekker
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2019, 11:56:23 »
heb je in het menu aangegeven dat er een subwoofer staat aangesloten?

je hebt geen automatische kalibratie systeem op deze Denon ziten, dus moet je in het menu je opstelling opgeven.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2019, 12:14:58 »
Ja, ik heb in het menu aangegeven dat er een subwoofer is aangesloten. En ik heb de aansluiting al een aantal keren gecontroleerd. Maar helaas..

*

richard

• 4031
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2019, 12:56:07 »
Is het wel een actieve subwoofer? Een passieve (zonder versterker) doet het niet op een tulpstekker.
Genoeg is beter.

*

TANNOY

• 40634
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2019, 13:13:27 »
lijkt me dat hij een actieve heeft, anders zou je toch die tulp stekker niet in een passieve subwoofer kunnen stoppen?

althans, daar ga ik even vanuit..

welke subwoofer heb je?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

richard

• 4031
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2019, 14:29:46 »
De Denon heeft een tulp uitgang. Onze Spetter geeft aan dat hij een verloop heeft gekocht, maar niet naar wat. Ik ga er even van uit dat bijna iedere actief aangestuurde consumenten subwoofer wel een tulp ingang heeft, dan vraag ik me af waar dat verloop voor bedoeld is.
Genoeg is beter.

*

TANNOY

• 40634
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2019, 14:55:58 »
De Denon heeft een tulp uitgang. Onze Spetter geeft aan dat hij een verloop heeft gekocht, maar niet naar wat. Ik ga er even van uit dat bijna iedere actief aangestuurde consumenten subwoofer wel een tulp ingang heeft, dan vraag ik me af waar dat verloop voor bedoeld is.

inderdaaad , de verloop is of naar iets wat ik ook nie begrijp, of een verloop van 1 naar 2 tulp?

???

*

richard

• 4031
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2019, 16:43:30 »
Dus eigenlijk een gevalletje van gebrek aan informatie om een goed advies te geven.
Genoeg is beter.

« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2019, 19:10:40 »
Ik heb een passieve subwoofer (denk ik) want er is geen sprake van een ingebouwde versterker en de subwoofer heeft zelfstandig geen stroom nodig. Bij Media Markt heb ik de medewerker erop gewezen dat ik een subwoofer heb die met een een geluidskabel moet worden aangesloten en aldaar ben ik geadviseerd die tulp verloopstekker te gebruiken. Het verloop zit m in de overgang van geluidskabel naar tulpstekker. Ik wil best een foto bijsluiten van zon verloopstekker maar dat is niet mogelijk, ik zie tenminste geen mogelijkheid een foto bij te voegen. Kijk eens hier: https://www.allekabels.nl/tulp-verloop/70/1343294/tulp-verloop-terminal-block.html? Dit is m....

*

tito

• 9864
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2019, 21:40:19 »
ik zie tenminste geen mogelijkheid een foto bij te voegen.
Voor de info betreffende`t plaatsen van prentjes ed, kun je >> hier << terecht.
En die tulp uitgang voor de sub op je denon vraagt om `n actieve woofer.
Dus met eindversterkertje ingebouwd.
Er staat bij die uitgang niet voor niets Pre out.

Wel handig die plugjes.
Hoef je niet te solderen.  ;D

« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2019, 21:41:19 »
Een niet actieve subwoofer moet op de luidsprekeraansluiting, maar dat sloopt wel je versterker, daarom is een subwoofer actief.