Re: Nieuwe versterker gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 4 juni 2019, 17:51:19 »
Waarom 4 speakers? Is dat om ook van achteren signaal geluid te krijgen? Kan leuk zijn.
ARS Acoustica/REL Q200/Sonneteer Campion/Onkyo EQ35/Advance Acoustic DAC/Monarchy DIP/Arcam 192 cd/Onkyo surroundprocessor/DALI/JKE interlinks/Chromecast audio voor af en toe Spotify

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #16 Gepost op: 4 juni 2019, 19:46:40 »
Herken ik een patroon?
Een newbie die iets plaatst en forumleden die een week bezig gaan zonder reactie verder van de TS....
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Wim72

• 1952
« Reactie #17 Gepost op: 4 juni 2019, 21:11:42 »
Jazeker,
Herken ik een patroon?
Een newbie die iets plaatst en forumleden die een week bezig gaan zonder reactie verder van de TS....

Jazeker, mischien reageert newbie in 2040! Je weet maar nooit... ;D

« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2019, 13:34:15 »
Met 4 speakers van 4 ohm moet nieuwe gebruikte versterker stabiel en probleemloos kunnen functioneren tot 2 ohm en met 4 speakers van 8 ohm stabiel en probleemloos kunnen functioneren tot 4 ohm!

Een versterker die alleen maar kan jodelen op 8 ohm lijkt me zeer onwenselijk.

Ik lees wat er staat, maar het ook begrijpen, dat is een ander verhaal.

De meeste versterkers kunnen n set luidsprekers aan van 4, 6 of 8 ohm (per luidspreker), maar twee sets luidsprekers alleen bij 8 ohm (of hoger).

4 speakers van 4 ohm staat min of meer gelijk aan kortsluiting, knappe versterker die dt aan kan. In ieder gevan net n van 300,00  ;D

Onlangs nog 4 magneplanars (4Ω) voor de gein in een surroundopstelling als fronts en rears aangesloten op een marantz sr5500, ging prima!
-Music connects people-

*

jpio

• 4615
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2019, 14:04:15 »
wauw ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2019, 17:25:04 »
Ging prima. En nu? Gaat niet meer? lol

« Reactie #21 Gepost op: 22 juni 2019, 09:33:10 »
Ging prima. En nu? Gaat niet meer? lol
Nog steeds prima! Al hebben de fronts later via de pre out van de Marantz hun eigen aparte versterking gekregen. Net even wat meer jus!
-Music connects people-

*

kurt

• 623
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2019, 10:20:40 »
2 ohm? Ook voor mijn SA-pa versterker geen probleem. Tevens haalt hij het niveau van vele zogenaamde high end bakken of zelfs beter. Misschien een legt hij het af tov. een Mac, maar de speakers zullen dan al zeer behoorlijk moeten zijn dit te laten horen is de ervaring hier.
(Getest op goed opgestelde set B&W 800ds in een akoestisch degelijke luisterruimte bij een audiofreak met ervaring in de high end wereld)
Deze versterkers zijn 2de hands te vinden voor een 1/10de van een eveneens 2de handse zogenaamde
high end klasbak.
(Wel geloof ik de theorie van TvW. dat andere types versterkers met heel laag vermogen op hoog rendement luidsprekers een volledig ander verhaal zijn, dit terzijde.)

(Herken ik een patroon?
Een newbie die iets plaatst en forumleden die een week bezig gaan zonder reactie verder van de TS....)
Ik vind het boeiend als ik een topic start en er volgt discussie...
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2019, 22:34:50 door kurt »

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2019, 18:26:58 »
Dat vindt Frankd na een kleine maand hopelijk ook, als hij al nog een keer gekeken heeft. Dat doe jij toch hopelijk wel na het plaatsen?
Maar goed, het is een optie om in komkommertijd een forum actief te houden.
Je brengt me op een idee, in elke rubriek een nieuw.... ;D

Wat de PA betreft, 2x 750 watt voor 135 euri. Mag ik dat gelijk rekenen aan 5 Macs van 2x 150 watt? ;D
Komen we 2e hands op een factor 100, anders 20... :-\

Maar goed, heb je ze ooit naast elkaar gehoord?
Ik niet. Wel een au-111 en een PA, geen idee meer welke, maar ik was indertijd wel benieuwd want had erg weinig geld, ook al kost een 111 nu 2ehands 10x zoveel als toen.
Gauw uitgezet na een paar minuten, die PA. Wat een ramp.
Maar wie weet zijn ze inmiddels super en ben je gek als je meer dan 135 voor een versterker uitgeeft, zeker als zoals voor velen alle versterkers hetzelfde doen en niet klinken want anders is er iets mis met de versterker.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

kurt

• 623
« Reactie #24 Gepost op: 23 juni 2019, 22:31:47 »
Die vergelijking werd aangegaan met Pioneer Exclusive M6 monoblokken normaal aangesloten op die 800s, toch schoven we toen  snel de SA1600 in de plaats, ik weet nog dat het verschil voor mij niet echt hoorbaar was... Het geluid bleef zeer fraai, we hebben wel maar een aantal nummers gedraaid.
Ik wil wel geloven dat de meeste PA-versterkers waardeloos zijn voor serieuze home hifi daar zijn die dingen niet voor gebouwd, maar er bestaan uitzonderingen.
Nu staat hier een Hitachi 8500mk2 mosfet eindversterker te leen. Die is op mijn installatie de betere, de solderingen hebben we laten herdoen ter opfrissing, echt ook heel fraai wat deze gewapperde versterker neerzet. En dit voor een beperkt budget.
Voor 500 is zon ding wel te scoren op Mp. Wat moet een nieuwe exotische kosten om geen merken ten noemen, ergens tussen de 5 en de 15k naargelang, en of dit dan echt merkbaar beter is...