Tape out
« Gepost op: 30 mei 2019, 14:07:45 »
Hallo,

Mijn huidige versterker ontbeert de mogelijkheid een tapedeck aan te sluiten om opnames te maken. Playback lukt natuurlijk wel.
En nu het tape virus mij toch weer heeft gegrepen, mis ik dat toch wel.
De versterker wegdoen is geen optie. Dit buizengebakje is qua geluid en beleving helemaal up my alley dus begin me er niet over ;-)
Ik zoek dus een oplossing om toch gebruik te kunnen maken van een versterker met tape out (rec).
Dus enkel te gebruiken tijdens opnames. Weergave gaat hoe dan ook via de buizenamp.
Wie weet hier een leuke, creatieve, niet te dure en toch goede oplossing voor?
Alvast bedankt!

Robert

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
Re: Tape out op glasbak beunen
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2019, 14:28:48 »
Schema? Doorgaans voor de toonregeling. Volumekraan zit meestal erna.

Tjerk

Re: Tape out
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2019, 15:51:14 »
Snap niet wat je bedoelt, Regenpak....

Anders gesteld:
Stel ik koop een leuk tweedehands versterkertje.
Maakt het voor de kwaliteit van de uiteindelijke opname iets uit wat voor versterker ik ik tussen tapedeck en (kwalitatief hoogwaardige) bron hang?

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
Re: Tape out op glasbak beunen
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2019, 16:27:46 »
Maar dat was de vraag toch helemaal niet? Je hebt een leuke glasbak en daar zit geen TAPE OUT op. Die wil je er wel op. Dan moet je toch een schema van het ding hebben?

Tjerk

« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2019, 16:42:06 »
Ah oke, ik begrijp het.
Ik heb hier zo geen schema van de versterker. Zie het ook niet zo zitten om met de versterker te gaan zitten prutsen. (garantie en zo).
Ik zat meer in de richting te denken van een goede doch goedkope versterker die ik alleen voor opname doeleinden gebruik en vraag daar dus enkel suggesties voor.

Maar andere oplossingen waarbij niet aan de glasbak hoeft worden gepield zijn natuurlijk ook welkom.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2019, 16:45:44 door IJsbergsla »

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2019, 17:35:58 »
Oh, dus eigenlijk wil je een voorversterker hebben en dan je glasbak erachterhangen.

Tjerk