*

bbo

• *
  • 2
passieve subwoofer
« Gepost op: 5 juni 2019, 14:30:39 »

Hallo,

Heb een geluidsysteem van 4 boxen Bose 301 Serie II onlangs gekocht en zijn aangesloten op een versterker. 
De versterker is op zijn beurt aangesloten op de eerste Master van mengpaneel.  Speelt mooi, maar ik mis basgeluid, zeker als er house muziek gedraaid wordt.
Graag zou ik een passieve sub woofer bij willen plaatsen om toch aan meer basgeluid te geraken.  Deze sub zou ik dan koppelen op een tweede versterker, deze wordt dan aangesloten op de tweede Master van het mengpaneel.

Hier een soort van 2.1 te geluid te creren.

Zijn er specifieke eigenschappen nodig voor de sub (low-pass filter?
Of, moet er tussen de 2 versterkers een Cross-over module geplaatst worden.
Kan iemand mij verder helpen aub?

*

TANNOY

• 40971
Re: passieve subwoofer
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2019, 14:43:40 »
waarom geen active sub?

denk dat je daar een beter resultaat me ekrijgt dan een passieve sub

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

bbo

• *
  • 2
« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2019, 15:48:54 »
Hallo Tannoy,

De reden waarom ik geen Active subwoofer wou gebruiken is om mijn 4 Bose luidsprekers niet te oversturen of erger nog stuk te spelen.   
Er wordt soms gebruikt gemaakt van een DJ Console op het systeem.

Met het actieve verhaal zijn ze aangesloten op de Active sub, en heb ik er niet echt meer controle over, of zie ik dit verkeerd...

En zou ik dan 2 active subs moeten plaatsen, met telkens 2 bose luidsprekers aan?  Vermits ik 4 luidsprekers heb..

thx

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2019, 16:03:54 »
een active sub, kan je toch helemaal perfect instellen hoe hard jij ze mee laat spelen. (daarom zi er een versterker ingebouwd en zijn eigen regel eenheid)

dat heeft verder niks te maken om je Bose kapot te spelen..
dat staat daarbuiten.

de Bose blijft gewoon aangesloten op de normale versterker.

1 sub kan ook, beter 1 goede sub, dan 2 mindere..

dus nee hoor 1 sub kan ook prima werken.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!