Lange interlink aan draaitafel
« Gepost op: 10 juni 2019, 10:38:28 »

Goedemorgen,

Hoe nadelig is het als ik de interlink verleng van mijn dt ?
Door een verleng kabeltje of door er een langere aan te zetten, ga ik dat horen ?
Het gaat om een Thorens (met mm element) die ongeveer 3m van de versterker zou komen te staan.

B.v.d.
Arnold

Re: Lange interlink aan draaitafel
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2019, 10:48:15 »
gewoon proberen en je weet of het iets uitmaakt.

« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2019, 10:51:04 »
gewoon proberen en je weet of het iets uitmaakt.

Het zou wel mooi zijn om van te voren een inschatting te maken of het "kan" voor dat ik de boel hier ga veranderen.

*

groovy.

• 11926
  • Old school audio.
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2019, 11:21:20 »
De een hoort het wel een ander niet.
Ik heb ooit een interlink van zeker 3 meter aan een dt gehangen,ik hoorde geen verschil.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 5650. Composed dv1 dt. Emt 938.

In to each life some rain must fall.

« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2019, 11:35:12 »
Volgens mij leidt een (te) lange kabel tot een (te) hoge capaciteit waardoor het hoog afvalt. Dus ik zou sowieso een kabel proberen te vinden met een lage capaciteit.

« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2019, 12:09:21 »
Ik zou in ieder geval een afgeschermde kabel nemen dan hou je al wat eventuele extra storingsinvloeden als gevolg van de extra lengte buiten de deur. En natuurlijk goed klemmende stekkers, verguld voor een goede geleiding en minder oxidatie problemen in de toekomst, maar deze twee puntjes gaan natuurlijk ook gewoon op voor een korte kabel. En zo'n kabel hoeft allemaal niet eens zo gek duur te zijn, je bepaald zelf hoever je hierin wilt gaan.

Maar een drie meter lange interlink op zich is echt geen bizar lange kabel.

Aanvulling: Ik zou trouwers liever kiezen voor een kabel uit 1 stuk dan bvb je 1 meter kabel met twee meter verlengen, dan heb je weer een extra setje stekkers in je kabel zitten. Iets met mogelijke overgangsweerstand of zo, zal in de praktijk allemaal wel meevallen... Maar als je toch de keus heb zou ik voor 1 kabel van 3 meter gaan, geen verlengkabel....
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2019, 12:14:21 door mdanielse »
I like music........

*

Regenpak

• 485
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2019, 13:06:38 »
Het zou goed kunnen dat je door de lengte brom gaat oppikken. Tenslotte is jouw interlink gewoon een asymmetrisch afgeschermd kabeltje wat in een zee van magnetische velden dat zwakke signaal moet transporteren. Mocht je inderdaad brom gaan horen zou je kunnen overwegen een phono preamp bij je Thorens in te bouwen of ernaast te zetten.

Tjerk
It's been Monday all week long!

« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2019, 15:55:08 »
Het zou goed kunnen dat je door de lengte brom gaat oppikken. Tenslotte is jouw interlink gewoon een asymmetrisch afgeschermd kabeltje wat in een zee van magnetische velden dat zwakke signaal moet transporteren. Mocht je inderdaad brom gaan horen zou je kunnen overwegen een phono preamp bij je Thorens in te bouwen of ernaast te zetten.

Tjerk

Dat laatste is wat ik heb gedaan, moest iets van 8 meter overbruggen dus de phonp pre-amp staat naast de draaitafel en daar vandaan een interlink onder de plintjes naar de versterker. Die overigens geen phono ingang heeft dus deze oplossing lag nogal voor de hand. Als je een mooie phono ingang op je versterker hebt is dat misschien een ander verhaal.

« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2019, 12:11:09 »

Iedereen bedankt voor de tips / suggesties.
Ik ga er mee aan de slag.