Waarom niet mogelijk fotos via website te uploaden.
« Gepost op: 11 juni 2019, 13:12:37 »
De vraag is al eens gesteld in een topic van jaren geleden en het antwoord toen begrijp ik wel, vroeger kreeg je niet veel opslagruimte en een kleine datatransfer limiet bij een provider. Maar vandaag de dag krijg je bij een instap abo bij een willekeurige provider al behoorlijk wat opslagruimte, en de datatransfer is nu vaak fair use. Als je de foto's dan (automatisch)flink resized en comprimeert  kun je met een paar Gbyte al een enorme berg met foto's kwijt. En als je dan echt zonodig een grotere foto met hoge resolutie wilt plaatsen kun je dit altijd nog op de oude manier doen.

De reden dat ik hierover begin is een discussie gisteren met een twee vrienden(ook audio liefhebbers), die kende het Audiofreaks forum ook maar zeiden beiden gelijk "oh dat forum met dat gedoe om foto's te plaatsen". Dit was een belangrijke reden voor hen om niet op dit forum actief te zijn. En om eerlijk te zijn begrijp ik dit wel, ik zou wat meer posten als het wat makkelijker zou zijn met het plaatsen van foto's.

Dus misschien een aardige tip om wat meer leden en activiteit aan te trekken op het forum.... het uploaden van foto's via het forum mogelijk maken. Denk dat deze functionaliteit het forum een stuk aantrekkelijk zal maken voor veel mensen.  :)
|Harman Kardon AVR8500|Marantz DV-8300|OPPO UDP-203Modified|Project 1.2+Benz|Rel Q200E|Kef-RMD3/R300/Model 100|DS216play-6TB|van den Hul bekabeling|

*

Knosti de Platenwasser

• 2140
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
Re: Waarom niet mogelijk fotos via website te uploaden.
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2019, 13:16:41 »
Best mee eens, temeer omdat de foto's dan niet verdwijnen als de persoon die ze plaatste gaat wieberen, van provider wisselt of besluit zijn domein op te schonen...
Anderzijds, we kunnen misschien niet beoordelen wat het allemaal kost als deze optie moet worden toegepast voor een compleet forum!
... on an Electrospective Odyssee.

*

TANNOY

• 40634
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2019, 13:29:58 »
Citaat
die kende het Audiofreaks forum ook maar zeiden beiden gelijk "oh dat forum met dat gedoe om foto's te plaatsen". Dit was een belangrijke reden voor hen om niet op dit forum actief te zijn. En om eerlijk te zijn begrijp ik dit wel,

ik niet, als dat een voorwaarde is om een forum uit te zoeken omdat je niet begrijpt hoe je fotos moet plaatsen , tja...

dat het makkelijker zou moeten kunnen,ben ik wel met je eens ;)

maar ja, voor die paar leden die nog hier aanwezig zijn...
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

morph

• 14379
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2019, 15:01:39 »
Van lang voordat ik op dit forum ging meehelpen als moderator is de methode om foto's te plaatsen zo geweest.
Dat is een keuze geweest van de initiator/beheerder/eigenaar.

Wat je aanhaalt klopt wel:
vandaag de dag krijg je bij een instap abo bij een willekeurige provider al behoorlijk wat opslagruimte, en de datatransfer is nu vaak fair use. Als je de foto's dan (automatisch)flink resized en comprimeert  kun je met een paar Gbyte al een enorme berg met foto's kwijt.

Maar de conclusie...
De reden dat ik hierover begin is een discussie gisteren met een twee vrienden(ook audio liefhebbers), die kende het Audiofreaks forum ook maar zeiden beiden gelijk "oh dat forum met dat gedoe om foto's te plaatsen". Dit was een belangrijke reden voor hen om niet op dit forum actief te zijn. En om eerlijk te zijn begrijp ik dit wel, ik zou wat meer posten als het wat makkelijker zou zijn met het plaatsen van foto's.

Dus misschien een aardige tip om wat meer leden en activiteit aan te trekken op het forum.... het uploaden van foto's via het forum mogelijk maken. Denk dat deze functionaliteit het forum een stuk aantrekkelijk zal maken voor veel mensen.  :)
Als iedereen bij zijn eigen provider foto's stalt is een linkje daarheen gewoon voldoende. Je betaalt immers voor je opslagruimte.
Dus niet willen meepraten op een forum omdat je verwacht dat een ander doet wat je zelf ook gewoon zou kunnen doen is in mijn optiek een heel erg flauwe reden.

*

Opa S.

• 8093
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2019, 15:12:45 »
Ik vind het feit dat extern geplaatste foto's kunnen verdwijnen wel een argument ten gunste van intern gehost materiaal.

Overigens maakt Audiokarma het nóg bonter; ook al zou je daar de verdwenen plaatjes weer willen terug zetten, dat kan alleen als je een "paid subscriber" bent, een logica die ik eerlijk gezegd niet helemaal vat.

Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Sterremuur

• 12610
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2019, 17:57:34 »
Je moet dan wel weer bepalen dat foto's een maximale grootte mogen hebben.
Anders uploadt met gewoon de eigen geweldige iPhone foto's van 10 MegaPiksel.
En foto's verkleinen wordt weer een gepruts want dat krijgt de digibeet ook niet makkelijk voor elkaar.

Daarom: postimages.org

kun je zelf het formaat bepalen want het resized zelf, bv. naar 1024 pixels breedte.

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

Sterremuur

• 12610
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2019, 17:58:57 »
En ze hebben een plugin voor SMF fora zodat je het vanuit het bericht kunt regelen.  :)

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2019, 19:20:30 »
Bij Tinypic ook simpel te kiezen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Roots

• 1966
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2019, 19:24:38 »
Ik heb destijds een account aangemaakt bij postimage.org speciaal voor dit forum. Ik heb nu een aantal foto's die ik wil laten zien. Maar als ik op mijn Bewaarde link klik krijg ik het bericht "Kan deze pagina niet bereiken".…..En dan moet ik weer helemaal van voor af aan beginnen..Inlognaam, wachtwoord (wat was dat ook alweer?). Dan denk ik al heel snel dan maar geen foto's, wat een gedoe zeg. Kan dat dan niet op de manier zoals Marktplaats dat doet? ;)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2019, 19:48:19 »
De sites Postimage. org en Tinypic hebben iets van een jaar geleden of zo de zaak opgeschoond. Alles van voor die tijd is weg. Zullen ze over een paar jaar weer doen.
Bij Tinypic hoef je je niet aan te melden.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Sterremuur

• 12610
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2019, 09:17:47 »
Dat geldt niet voor www.postimages.org
Die hebben alleen hun serveradres moeten veranderen enkele jaren geleden, maar alle foto's staan er nog op. In ieder geval de mijne wel. :angel:
En gewoon je wachtwoord onthouden van je account.
Ik vind dat geen gedoe.

En ja, als je postimage.org intypt vind je het niet....

*

Opa S.

• 8093
« Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2019, 12:45:37 »
Ja, maar alle links zijn ongeldig. Met de hoeveelheid plaatjes die ik hier heb neergeplant zou 't een fikse klus worden dat allemaal weer aan te passen.

Tenzij je natuurlijk in de onderliggende bestanden van audiofreaks zou kunnen, dan is 't met een handig scriptje natuurlijk in een paar seconden aangepast :)

Ricky Gervais

*

Sterremuur

• 12610
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2019, 13:35:17 »
Ja, zo heb ik het gedaan op mijn eigen tapedeckforum. Via phpmyadmin.
Maar als je eens niks te doen hebt zoek je op postimg.cc met je eigen naam en plak je daar postimages.org overheen.
Of omgekeerd.  ;D

Zo deed ik dat op andere fora.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2019, 13:38:21 door Sterremuur »

*

Sterremuur

• 12610
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2019, 13:41:19 »
Overigens, alleen de directe link gebruiken, of de hotlink voor fora.
De anderen leveren schokkende reclame-ervaringen op... :-X

*

Opa S.

• 8093
« Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2019, 15:06:29 »
En bij Audiokarma moet je dan eerst "paid subscriber" worden, anders valt er niets meer aan te passen...

;D

Ricky Gervais