*

a.b.

• 9661
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: (Laatste) CD speler
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2019, 21:24:36 »
Zou dat nu de reden zijn waarom al mijn muziek lokaal verzameld is en ik van geen enkele streamingdienst gebruik maak, noch dat ooit gedaan heb? En het waarschijnlijk ook nooit zal doen?

Gemak dient de mens natuurlijk, totdat het een keer mis gaat.

Stel Qobuz (of Tidal of Spotify) gaat failliet. Niets aan de hand. Neem je de volgende streamingdienst. Er blijven altijd wel een paar over. En zo niet, dan is er niets verloren: dan heb je jarenlang voor een prikkie kunnen genieten van de grootste bibliotheek aan muziek.. groter dan je ooit had kunnen dromen. Wel even je playlist exporteren en importeren. Hiervoor zijn services die dat uitstekend doen. Qobuz streamt altijd keurig in CD-kwaliteit en is zijn geld mij meer dan waard. Ik moet er niet aan denken om alles wat ik beluister te moeten kopen (ik zou failliet gaan) en te moeten opslaan thuis (ik heb er de ruimte niet voor) en zorg te dragen voor de fysieke gesteldheid. Je huis zou maar in vlammen opgaan en je zou 25.000 CD-s in huis hebben staan, of een muur vol vinyl. Nee, niets voor mij, al die zorgen.

Ik ben wel huiverig met het in the cloud zetten van mijn eigen content. Ik hou dat ook het liefst achter mijn firewall op een server en trek hier af en toe een backup in 2-voud waarvan 1 zich zelfs op een fysiek andere locatie bevindt.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2019, 22:35:14 »
Puntje van aandacht is dat de cd ook weer terug komt. Geloof het of niet maar mede voor nostalgisch gevoel.
Er zijn een aantal high end fabrikanten die weer cd spelers maken. En als ik een aantal reviews mag geloven zeggen ze dat het beter klinkt dan welke streamingdienst dan ook.
Ze wijten dit aan het ontbreken van netwerk verbindingen die het geluid negatief beïnvloeden.
Streamen of cd, platen draaien noem maar op het blijft leuk als je gewoon van de muziek blijft genieten.
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,
Phillips BDP-9600 blu-ray player.
Artora ArtoPlayer cd player.

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

*

Carl2

• *
  • 37
« Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2019, 18:55:04 »
Ik houd de markt wel bij nu. Ik wil wel een digitale ingang zodat ik een stick kan afspelen. Apart loopwerk en DAC behoort ook tot de mogelijkheden.

*

Rob-ber

• **
  • 92
  • No Trial and Error!
« Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2019, 09:16:08 »
Laten we even onderscheid maken tussen twee soorten streaming met verschillende kwaliteit:

1. Lokale streaming: vanaf een opslagvolume in je eigen netwerk speel je muziekbestanden af die weergegeven worden via een mediaspeler in je hifirek. Hier bepaal je zelf de kwaliteit. Uiteraard zo goed mogelijk. Dit is bij mijzelf meer en meer de cd-speler aan het vervangen, die ik nauwelijks nog gebruik omdat ik zowat alle cd's die ik heb geript heb zodat ze lokaal gestreamd kunnen worden.

2. Internetstreaming: je speelt muziek of video af via een internetdienst waarop je je al dan niet moet abonneren. De kwaliteit wordt bepaald door de dienstuitbater. Maar wel uitkijken: er zijn uitbaters die je meer laten betalen voor HD en dan een standaard cd upsamplen naar 96 kHz 24 bit. Dat is gewoon fraude. De videostreamingdiensten zijn zichzelf kapot aan het maken. Waar voorheen zowat alles op Netflix werd aangeboden, vinden de meeste contentproviders dat ze dat ook zelf kunnen doen en dan alle inkomsten binnenrijven. Daardoor moeten gebruikers zich mogelijk op een tiental van die videostreamdiensten abonneren (allemaal aan ca 10 €/maand) om alle content te kunnen bekijken die hen interesseert. Dat gaan maar weinig mensen doen, en de videocontentleveranciers gaan dan klagen dat hun streamingdiensten geen succes hebben en dat mensen vooral pirateren. Ja, wat wil je als je jezelf uit de markt prijst?

Bovenstaande is ook mijn ervaring. Alle cd's geript en in .flac omgezet en ik koop alleen nog digitaal muziek in zo hoog mogelijke resolutie. Ik hoor dingen die ik eerder niet heb waargenomen op lp of cd....... Deze manier is superieur aan streamen via internet.
However, gemak dient de mens. Na verschillende probeersels uitgekomen bij Qobuz. Deze heeft mij nog nooit teleurgesteld in kwaliteit internetstreamen of digitale aankopen.

Ik denk btw dat het enorm verschil maakt op wat voor manier (componenten) je digitale muziek ' analoog' laat klinken.
Onkyo TX-NR3010 (AudioFacts mod.)
Monitor Audio Gold 200 en Silver W-12 sub
Onkyo NS-6170 (AudioFacts pro mod.)
Marantz TT15 S1 turntable
Audioquest interconnects en speaker kabel

« Reactie #19 Gepost op: 15 juli 2019, 00:00:31 »
Cambridge CXC. Uitstekend CD transport met alleen digitale uitgang.

Alleen een goede DAC erbij en je bent klaar.
Excuse my Dutch.