*

TANNOY

• 40747
Re: Warm klinkende luidsprekers
« Reactie #60 Gepost op: 14 juli 2019, 19:18:38 »
Een acoustic research ar 9,90,91,92  vind ik fijne speakers voor metal, enigste nadeel ze vragen veel vermogen om de bas goed tot zijn recht te laten komen.     Gr Erwin
volgens mij allemaal luidsprekers die groter zijn dan de Tannoy die hij heeft.

;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

« Reactie #61 Gepost op: 14 juli 2019, 20:02:01 »
Eerste 2 wel ,laatste 2 niet

« Reactie #62 Gepost op: 15 juli 2019, 13:24:24 »
Knoop doorgehakt. De TAnnoy's gaan weg. Mooie speakers, maar het hoog zeker ook icm mijn muziek is gewoon teveel van het goede. Helaas zit ik wat hifizaken betreft in een trieste streek. Zit niets fatsoenlijks meer hier. Moet dus een flink eind rijden. Speakers die ik sowieso wil horen, onafhankelijk van prijsklasse, zijn de Kef R5 en de Dali Oberon 7.

*

Wim72

• 1967
« Reactie #63 Gepost op: 15 juli 2019, 14:59:07 »
Knoop doorgehakt. De TAnnoy's gaan weg. Mooie speakers, maar het hoog zeker ook icm mijn muziek is gewoon teveel van het goede. Helaas zit ik wat hifizaken betreft in een trieste streek. Zit niets fatsoenlijks meer hier. Moet dus een flink eind rijden. Speakers die ik sowieso wil horen, onafhankelijk van prijsklasse, zijn de Kef R5 en de Dali Oberon 7.

Kef R5 is gewoon hetzelfde als Tannoy Revolution XT8F, dual-concentric maar dan met 2 woofers voor het laag met duidelijk veel minder rendement...

« Reactie #64 Gepost op: 15 juli 2019, 15:28:21 »
Dat schijnt toch niet te kloppen. Ik heb ze nog niet gehoord en moet dus op dit moment afgaan op wat erover geschreven wordt en dat is dat de Kef een teruggetrokken, sweet hoog zouden hebben. Vandaar dat ik ze wil beluisteren. En een Sonus Faber staat ook op mijn lijstje. Absoluut geen B&W, Qaccoustics, Focal, Klipsch (scherpe tweeter, Hoorn)
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2019, 15:44:16 door metalfreak »

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #65 Gepost op: 15 juli 2019, 16:16:31 »
Dat schijnt toch niet te kloppen. Ik heb ze nog niet gehoord en moet dus op dit moment afgaan op wat erover geschreven wordt en dat is dat de Kef een teruggetrokken, sweet hoog zouden hebben. Vandaar dat ik ze wil beluisteren. En een Sonus Faber staat ook op mijn lijstje. Absoluut geen B&W, Qaccoustics, Focal, Klipsch (scherpe tweeter, Hoorn)

een weerstandje op het hoog van je tannoys en hij speelt rustiger..dat word vaker gedaan, en bij duurdere tannoys is het zelfs te veranderen
als het daarom gaat ga je toch niet zoveel geld uitgeven?
of het geld moet in je zak branden..
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

« Reactie #66 Gepost op: 15 juli 2019, 19:14:49 »
Geen verstand ervan. Weet ook niet of dat de oplossing is. Met de Tannoy's ook irritante sibilance.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2019, 19:46:58 door metalfreak »