*

KT88

• 28007
  • Emeritus Technicus
Re: Warm klinkende luidsprekers
« Reactie #105 Gepost op: 3 september 2019, 21:19:30 »
Doet aparte stroomkabel nog iets? Denk het niet?

Niet in verband met de sibilance, nee.

Overigens voel ik met je probleem mee, want zowel tinnitus als hyper-acusis, dus elk probleempje in hoog en midden-hoog maakt voor mij het luisteren ongenietbaar.
Gelukkig heb ik een iets andere muzieksmaak, waar de opnames doorgaans wel OK zijn. ;)

En ja, ook Magnepans. Deze vellen, mits van de oudere generatie, hebben van zichzelf geen last van scherpte, sibilance of andere narigheden.
Maar voor metal en stevige rock zijn ze dan weer wat minder geschikt. En ze hebben ruimte nodig om zich heen.

Audiodidact

« Reactie #106 Gepost op: 3 september 2019, 21:23:17 »
Ja, Tinnitus. Dat is erg. Ik heb het vele jaren geleden na een ongeval opgelopen. Heb er gelukkig mee leren leven, maar wennen doet het nooit. En bij stress is het erger. Ik heb een hoge pieptoon. Toch is mijn gehoor verder gelukkig wel in orde. Vorig jaar nog getest bij de kno arts.

« Reactie #107 Gepost op: 9 september 2019, 10:53:19 »
Neem deze zeker mee in je zoektocht, afkomstig uit Noorwegen (waar trouwens heel veel Metal te vinden is) Arendal Sound. Ik heb hier een set staan en die spelen precies zoals je ze wil. Zachte hoge tonen, maar wel met goede detailering, een krachtig en expressief midden en afgronddiep laag. Daarbij krijg je ook nog een fantastisch mooi stereoweergave. Je hebt twee modellen, die met de 8 inch woofers en midwoofers en een iets kleiner model met 6 inch drivers. Loeizware kasten en zeer degelijke en robuuste afwerking... voor de eeuwigheid gemaakt! Naar het schijnt is het 6 inch model zelfs nog iets beter dan het 8 inch model. Ze zijn ontworpen als gesloten ontwerpen, maar ze beschikken over poorten, mocht je alsnog een dieper laag willen. Ik haal in mijn ruimte met de poorten dicht gemakkelijk de 30 Hz.. met een Arendal Sub 1 erbij is het plaatje compleet. Je mag altijd komen luisteren, als je de verplaatsing ziet zitten naar Vlaanderen. Er zijn er hier al verschillende vertrokken en meteen een bestelling geplaatst na het horen van deze speakers. PS, ik heb niks te maken met Arendal... gewoon zeer enthousiast. ;D
Audiolab MDac+, Advance Acoustic X-A160, Arendal Tower 1723 luidsprekers, Arendal Sub 1, Tubulus kabels, Roon audio software, HAF room correction, MiniDSP op de subwoofer.