Sonus Faber Signum 'ploppen'
« Gepost op: 11 juli 2019, 09:15:39 »
Hallo, Ik heb onlangs een set Sonus Faber Signum overgenomen. De verwachtingen waren hoog gespannen. Ze klinken redelijk, zover ik heb kunnen beoordelen in de korte tijd dat ik ze heb. Maar bij een wat hoger volume (volumeknop op 1/3) 'ploppen' de woofers. De lage tonen komen er dan niet ongeschonden meer uit. De versterkers waar ik de Signums op aangesloten heb zijn de Quad Eighthy (buizen) en de Quad 909. Op beide versterkers hetzelfde euvel. Nu heb ik, enigszins vergelijkbaar, Castle Richmond Anniversary speakers staan. Die gaan zonder problemen veel luider (volumeknop 2/3) met een strakke, goed gedefinieerde bas. Zijn de woofers van de Signums beschadigd? Bij lage volumes lijken ze in orde. Of is het misschien het scheidingsfilter? Bij voorbaat dank voor het advies!

*

TANNOY

• 40747
Re: Sonus Faber Signum 'ploppen'
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2019, 11:21:10 »
ze zijn 87 db,de caste 88db

dat scheelt niet erg veel.. misschien zijn die Sonus moeilijker qua aansturen

als je met 2 duimen je woofer van je sonus zachtjes indrukt , hoor je dan een schrapend geluid of voel je dat?
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2019, 17:20:09 »
Zal dan eerder denken dat de surround los zit.
Tsakiridis - Auralic - Luxman - Oppo - GamuT - Vibex - audioquest

*

Roots

• 2019
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2019, 19:03:48 »
Schroef de woofer er eens uit en kijk wat je aantreft, misschien is de spider wel compleet vergaan.

https://www.diyaudio.com/forums/multi-way/75461-help-fungus-rust-woofer-surround.html

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2019, 19:11:05 »
daardoor is er wel aanslag, maar de spider zal niet weg gerot zijn.

erg prettig is het niet natuurlijk!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Opa S.

• 8146
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2019, 22:08:54 »
Wat is dat toch voor spul, ik heb 't ook wel eens op Elipson woofers gezien. Het is er ook bijna met geen mogelijkheid af te krijgen, het lijken wel een soort zoutkristallen.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Roots

• 2019
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2019, 22:27:00 »
Soort van Kathodische werking op zoutkristallen denk ik dan. Zoute lucht, vooral aan de kust?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2019, 22:29:23 »
The white Fungus found on the driver unit of the Sonus Faber Signum should be the white aluminium oxide.

The most proper explanation is that the voice coil comes in contact with the inner metal part of the frame that creating a closed-circuit causing current flows.

Since this is not an isolated singular case found, the manufacturer should be liable for this!

mmmm in iedergeval niet erg welkom die sneeuw!