Problemen met Quad 33 303 3FM
« Gepost op: 11 juli 2019, 14:18:35 »
Ik ben sinds een paar maanden erg blij geweest met bovenstaande set, aangesloten op een paar B&W DM12 s die mij zeer kunnen bekoren. Prachtig geluid, en op zich helemaal tevreden. De set via marktplaats aangeschaft, geen revisie op van toepassing, dus het was een gok. Nu na een paar maanden gaat het geluid uit zichzelf harder, en ontstaat een enorme ruis in de speakers. Geen idee wat het kan betekenen, vandaar de expertise gevraagd hier. Dank alvast voor alle tips en trucs. :)

*

Regenpak

• 362
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
Re: Problemen met Quad 33 303 3FM
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2019, 16:18:38 »
Om hier iets zinnigs over te zeggen van een afstand is meer informatie nodig. Gaat het over alle inputs? Links/rechts? Als de volumekraan wordt dichtgedraaid, nog steeds ruis? "Have you tried switching it off and on again?"

Tjerk

« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2019, 19:15:31 »
Om hier iets zinnigs over te zeggen van een afstand is meer informatie nodig. Gaat het over alle inputs? Links/rechts? Als de volumekraan wordt dichtgedraaid, nog steeds ruis? "Have you tried switching it off and on again?"

Tjerk

Hallo Tjerk,

Dank voor jouw reactie. Ik heb dat laatste geprobeerd, als de volumekraan wordt dichtgedraaid nog steeds ruis. Link/rechts apart niet geprobeerd nog. Het is zowel met aansluiting op cd als op tuner.

Groet
Degroot

*

Regenpak

• 362
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2019, 19:41:39 »
Het is zowel met aansluiting op cd als op tuner
Dat sluit al een heleboel uit! Omdat het na de volumeregeling optreedt is het dus de eindversterker. Of het in zowel links als rechts optreedt is nu belangrijk.

Tjerk

« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2019, 22:27:22 »
Het is zowel met aansluiting op cd als op tuner
Dat sluit al een heleboel uit! Omdat het na de volumeregeling optreedt is het dus de eindversterker. Of het in zowel links als rechts optreedt is nu belangrijk.

Tjerk

Ik heb de set een paar weken uit de roulatie  gehad nu, en zit er nu een uur naar te luisteren, maar tot op heden blijft het geluid goed en stabiel. Maar ik ga morgen nog wat meer uren maken, om te kijken of er toch nog problemen optreden. Ik zal mijn bevindingen wel even delen.

*

B. Gehakt

• 7362
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2019, 07:29:23 »
Het gaat mij niet direct aan maar ik zou beginnen de stekker eruit te halen. Er is iets mis en jouw oorspronkelijke vraag doet vermoeden dat je het euvel zelf niet gaat oplossen. In dat geval zou ik een competente reparateur opzoeken en het aan hem/haar overlaten. De Quad is, als één van de eerste welklinkende transistorversterkers, een waardevaste klassieker die het waard is in goed werkende staat te behouden.
Deskundige

« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2019, 09:59:49 »
Het gaat mij niet direct aan maar ik zou beginnen de stekker eruit te halen. Er is iets mis en jouw oorspronkelijke vraag doet vermoeden dat je het euvel zelf niet gaat oplossen. In dat geval zou ik een competente reparateur opzoeken en het aan hem/haar overlaten. De Quad is, als één van de eerste welklinkende transistorversterkers, een waardevaste klassieker die het waard is in goed werkende staat te behouden.

Goedemorgen, dank voor het meedenken. Ik ben het helemaal met jou eens dat de Quad het qua geluid en als klassieker zeker de moeite waard is, te laten repareren. Maar in dit geval kan je dan bijna net zo goed een compleet gereviseerde set kopen, ipv deze te laten reviseren (zegt mijn gevoel, misschien zit ik er helemaal naast), prijstechnisch dan. Tot nu toe blijft het geluid overigens goed, nog geen probleem gehad, maar er eens naar laten kijken zou misschien geen kwaad kunnen. Overigens ben ik best bereid in deze set te laten investeren, als kind ben ik met deze combi opgevoed (mijn vader had deze set) dus het is ook een stuk nostalgie, waarbij het geluid echt prachtig is (mijn beleving) zeker in combi met deze DM12's.

*

Regenpak

• 362
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2019, 11:37:26 »
Altijd een dilemma, reparatie of revisie? En indien het laatste, hoever wil je gaan? Alleen elco's enzo of ook halfgeleiders? Ik denk dat in dit geval een transistor stuk/onbetrouwbaar is dus een reparatie is sowieso nodig. Revisie ben ik niet zo'n fan van...

Tjerk

« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2019, 12:37:46 »
Altijd een dilemma, reparatie of revisie? En indien het laatste, hoever wil je gaan? Alleen elco's enzo of ook halfgeleiders? Ik denk dat in dit geval een transistor stuk/onbetrouwbaar is dus een reparatie is sowieso nodig. Revisie ben ik niet zo'n fan van...

Tjerk

Zal zeker iets aan moeten worden gedaan, en inderdaad hoever ga je. Ik houd het een tijdje in de gaten, als het euvel zich weer voordoet, zal ik wel eens informeren wat het kost om een reparatie voor transistor (indien het dat is) te laten doen. Revisie vind ik te duur, dan zou ik eerder een gereviseerde set kopen.