*

Bloom

• 697
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Zijn er nog warm klinkende versterkers?
« Reactie #255 Gepost op: 13 augustus 2019, 00:37:28 »
Dan stel ik voor dat metalfreak eens gaat luisteren bij allerlei forumleden (bij mij kan dat probleemloos als je de afstand ervoor over hebt) om te horen hoe zijn favoriete muziek klinkt op andere luidsprekers en installaties. Dat geeft dan een veel beter beeld wat hij wel en niet wil.

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #256 Gepost op: 13 augustus 2019, 00:46:39 »
Dan stel ik voor dat metalfreak eens gaat luisteren bij allerlei forumleden (bij mij kan dat probleemloos als je de afstand ervoor over hebt) om te horen hoe zijn favoriete muziek klinkt op andere luidsprekers en installaties. Dat geeft dan een veel beter beeld wat hij wel en niet wil.
probleem is dan wel de afmetingen van de luidsprekers waar aan hij wil voldoen..
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Bloom

• 697
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #257 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:07:55 »
Grote luidsprekers dienen normaal om bassen uitstekend te kunnen weergeven. Eventueel kan een 2.1-oplossing zoiets omzeilen zodat je ook met fysiek minder indrukwekkende luidsprekers toe kan.

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #258 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:29:49 »
Grote luidsprekers dienen normaal om bassen uitstekend te kunnen weergeven. Eventueel kan een 2.1-oplossing zoiets omzeilen zodat je ook met fysiek minder indrukwekkende luidsprekers toe kan.
snap ik, maar dan heeft het weinig zin om bij derden te gaan luisteren met een groot systeem.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Rubble

• 10453
« Reactie #259 Gepost op: 13 augustus 2019, 18:49:03 »
Groot systeem? Punch? Ik draai al een paar jaar naar volledige tevredenheid met een paartje Cerwin Vega XLS 215. Ook levensgroot helaas maar in mijn geval geen probleem met een dedicated muziekzolder. Uiteraard te beluisteren. Aangestuurd met UcD 400 monoblokken. Echt heel erg blij mee. Wel een hoorn mid en hoog, dus misschien niet de oplossing voor TS gezien het forward karakter. Ik heb ze wel lichtjes ge-DSP't voor een recht/neutraal frequentieverloop met een frissere klank tot gevolg. Recht uit de (forse) doos klinken ze behoorlijk laid back (warm?) vind ik. 
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2019, 18:56:42 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Bloom

• 697
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #260 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:07:03 »
snap ik, maar dan heeft het weinig zin om bij derden te gaan luisteren met een groot systeem.
Ik had aangeraden om bij meerdere forumleden te gaan luisteren. Niet iedereen heeft een groot systeem he. Ik heb toevallig manshoge elektrostaten, maar ook allerlei andere luidsprekers en versterkers en kan dus heel wat demonstreren.

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #261 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:16:33 »
Ik had aangeraden om bij meerdere forumleden te gaan luisteren. Niet iedereen heeft een groot systeem he. Ik heb toevallig manshoge elektrostaten, maar ook allerlei andere luidsprekers en versterkers en kan dus heel wat demonstreren.
ik heb alleen aangegeven dat het dan geen nut heeft om bij leden te gaanluisteren die een groot systeem hebben ;)
want dat is dan niet erg representief, ik gaf er niet mee aan dat men bij jou moet gaan luisteren vanwege je grote luidsprekers, gaf het aan omdat zijn wens even hoog of kleiner dan zijn tannoys zou moeten zijn.
dus bij mensen die aan deze voorwaarden voldoen ;)

ik heb ook niet aangegeven dat iedereen een groot systeem heeft staan ;)

« Reactie #262 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:34:57 »
En wat dacht je van een setje B&W matrix  2  type 1.  Dus met  gesloten kast en softdome tweeter . i.p.v de Matrix 2 type 2 met metaldome en basreflex kast, die veel feller in het hoog is.  Ik heb nog een setje type 1  , die je over mag nemen.   Ik luister zelf ook veel metal, en vind ze daar geschikt voor. Mijn ervaring is dat je voor metal beter de gesloten systemen kan hebben , zodat bij een dubbel basedrum in combinatie met de snelle rifs , de muziek niet zo snel dicht loopt . Als je de akoestiek een beetje voor elkaar hebt  tenminste, want als die slecht is loopt het ook helemaal vol  Bijkomend voordeel , zijn bookshelfs 60x26x32, dus aan de kleine kant. Mvg Erwin

« Reactie #263 Gepost op: 15 augustus 2019, 18:48:45 »
Een review over de Q acoustics 3050i die itt de meesten ook de mindere punten durft te benoemen. Wharfedale vanwege warmere klank nog steeds op 1 bij mij. Maar moet ze wel kunnen vinden.........
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2019, 14:21:00 door metalfreak »

*

richard

• 4061
« Reactie #264 Gepost op: 17 augustus 2019, 16:19:03 »
Wharfedale vanwege warmere klank nog steeds op 1 bij mij. Maar moet ze wel kunnen vinden.........
De importeur kan je ook niet verder helpen?
Genoeg is beter.