*

Opa S.

• 8282
  • Scheef en toch geen schaats
Re: Stekkerblok met aarde aansluiten op ongeaard, kan dat?
« Reactie #30 Gepost op: 7 augustus 2019, 11:58:23 »
Klopt ja, in de hersenen. Lijken een kort geheugen te hebben voor verschillen in klank.....

Klopt, zeven secondes of zo.

Maar als je volumes voor en na al anders zijn is vergelijk al helemaal onmogelijk.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Roots

• 2092
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #31 Gepost op: 7 augustus 2019, 21:02:50 »
Dus niemand weet of ongeaard blok is doet met de klank?

De dikke interne bekabeling en ferrietringen en filter doen niks zonder aarde?
Als het al werkt, en je hebt alles op orde...Ga je dat vooral terug vinden in de rust van het geluid, de relaxheid, scherpe randjes zijn weg ect.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Sterremuur

• 12624
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #32 Gepost op: 8 augustus 2019, 11:47:58 »
Het Doet Niets Met De Klank.

Ugh!
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2019, 09:24:17 »
Op m'n zolder had ik geen randaarde en heb eerst voor nood een randaarde van de doucheruimte doorgetrokken naar zolder.
In eerste instantie dacht ik 'verschillen' te horen door de randaarde op m'n stekkerblok te ontkoppelen en daarna weer aan te sluiten.
Daarna op m'n luisterplek de aardedraad laten lopen zodat ik zonder tussenposen de aardedraad kon ontkoppelen en koppelen.
Wat een kleine tijdsverschil in luisteren naar eventuele 'verschillen' alniet doet met je hersenen.
Idd er waren totaal geen verschillen waarneembaar.

*

Roots

• 2092
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2019, 20:21:47 »
Het is wel een vereiste dat alles klopt in de keten. Alle stekkers zitten goed gepoolt?  Alle semi gebalanceerde kabels hebben hun aardscherm aan de goede kant? Je woont niet in een flatgebouw waar alle aarde's aan elkaar hangen, met gsm masten op het dak ect....Het kan ook gewoon slechter uitpakken uiteindelijk.
Er zit nogal verschil tussen waar je woont hoe en wat ;)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2019, 09:36:18 »
De interlink en speakerkabels die ik heb doen wel wat met de klank, voor weinig geld heb ik er veel plezier van.
Voor mij zijn speakers de belangrijkste schakel.
Met dure apparatuur luisterde ik geen muziek maar was alleen bezig met perfectioneren, dat was nutteloos.
Elke verandering gaf niet altijd een verbetering, het koste alleen maar veel geld.