*

Benco

• 5865
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Advent
« Gepost op: 4 september 2019, 21:35:59 »
Iemand bekend met luidsprekers van het merk Advent ?
zo ja ...
Is het wat ?
Ik vind er wel wat van op het www maar niet echt heel veel ..

*

Benco

• 5865
Re: Advent
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2019, 12:35:41 »
Blijkbaar heel erg onbekend bij iedereen

*

ES-line

• *
  • 13
  • Made in Japan
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2019, 15:30:55 »
Internet geeft redelijk wat interessante info maar als het om een specifiek type speaker gaat van Advent kan ik me voorstellen dat er steeds minder info over te vinden is.

De speakers lijken een neutraal geluid te geven maar je hebt ook veel typen Advent speakers die vooral erg veel bass hebben maar voor de rest detail missen. Vandaag de dag lijken ze vooral detail te missen vergeleken met nieuwere speakers, daardoor zijn ze nu alleen nog gewild bij de liefhebber/kenner van Advent (vintage sound).

Lijkt alleen niet dat er veel mensen zijn die ervaring met deze speaker hebben.

« Laatst bewerkt op: 12 september 2019, 15:47:43 door ES-line »
Sony TA-F808ES

*

Benco

• 5865
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2019, 22:44:18 »
zoals heel veel oudere speakers dus ...
ik vond ze er leuk uitzien en wat je niet kent , weet je niet .
Thanks voor het mee zoeken

*

ES-line

• *
  • 13
  • Made in Japan
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2019, 09:48:29 »
Inderdaad het lijkt qua geluidskwaliteit geen hele bijzondere speaker te zijn. Het merk is inmiddels ook zijn bekendheid wel kwijt lijkt het zo, als het dan al bekend was.

Maar als je een kans hebt om Advent speakers te beluisteren moet je je ervaringen maar is delen dan ben ik wel benieuwd.
Sony TA-F808ES

*

Benco

• 5865
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2019, 12:42:20 »
Inderdaad het lijkt qua geluidskwaliteit geen hele bijzondere speaker te zijn. Het merk is inmiddels ook zijn bekendheid wel kwijt lijkt het zo, als het dan al bekend was.

Maar als je een kans hebt om Advent speakers te beluisteren moet je je ervaringen maar is delen dan ben ik wel benieuwd.

Ik zal eens proberen een afspraakje te maken met de eigenaar om te luisteren ...
Het is niet veraf , de verkoper handelt voor zijn ouders die naar een home gaan en kent zelf niets van stereo/audio zegt hij zelf.

« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2019, 12:47:02 »
Is echt wel genoeg over te vinden. Een luidspreker met een flinke geschiedenis. Het is de Advent 1 ontworpen door Kloss, in de jaren 70-80 een van de toonzetters in de hifi. Zie hem staan tussen de Ar 3 en een Tangent tm3. Meen dat je hem in de top 50 van de meest trendzettende luidsprekers tegenkomt. Zoek dat lijst nog eens op. Opmerking hieronder snap ik niet helemaal. In mijn ogen zeker wel een bijzondere. Wil je een vintage model luidspreker met waarde,  schaf je deze zeker aan als je hem tegenkomt.

Info :https://www.hifiengine.com/manual_library/advent/new-advent-loudspeaker.shtml

*

ES-line

• *
  • 13
  • Made in Japan
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2019, 13:41:12 »
Is echt wel genoeg over te vinden. Een luidspreker met een flinke geschiedenis. Het is de Advent 1 ontworpen door Kloss, in de jaren 70-80 een van de toonzetters in de hifi. Zie hem staan tussen de Ar 3 en een Tangent tm3. Meen dat je hem in de top 50 van de meest trendzettende luidsprekers tegenkomt. Zoek dat lijst nog eens op. Opmerking hieronder snap ik niet helemaal. In mijn ogen zeker wel een bijzondere. Wil je een vintage model luidspreker met waarde,  schaf je deze zeker aan als je hem tegenkomt.

Info :https://www.hifiengine.com/manual_library/advent/new-advent-loudspeaker.shtml

Het is soms net waar je leest, op bepaalde forums waren ze minder onder de indruk van de geluidskwaliteit maar het is ook subjectief natuurlijk. Maar ik ben het met je eens dat het niet perse slechte speakers hoeven te zijn alleen het merk is inmiddels wel een stuk meer op de achtergrond beland. Maar ik denk als je een goed type vindt misschien uit de wat hogere range dat er nog een leuk vintage geluid uit kan komen.

Verder ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van Benco als hij de Advent speakers beluistert heeft, wie weet wat er dan voor een geluid uit komt.  ;)
Sony TA-F808ES

*

Benco

• 5865
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2019, 13:58:30 »
Ik vermoed dat het de 5002 is ...
maar zeker ben ik er niet van , ze lijken er wel op , maar op een foto .... ze lijken allemaal wel wat op mekaar ..
Er staan nergens een type op vermeld volgens de verkoper.
Enfin , keep you posted als ik ze kan beluisteren / beluisterd heb

*

ES-line

• *
  • 13
  • Made in Japan
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2019, 14:50:09 »
Mocht het de 5002 zijn dan is er wel wat leuke informatie te vinden. Info over Advent, sterke en zwakke punten van de speaker en nog veel meer. Best interessant.
https://www.reddit.com/r/audiophile/comments/2pr4jh/my_uncle_gave_me_these_advent_5002_speakers_can/
Sony TA-F808ES

« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2019, 06:59:56 »
Het is te hopen dat het de 5012 is. Deze heeft houtfineer i.p.v. folie.