Welke speakers voor mijn huis?
« Gepost op: 11 september 2019, 11:48:39 »
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar beter geluid op mijn benedenverdieping. Zie bijlage voor situatieschets.

Het is een grote ruimte (55m2) met woon en keukengedeelte. In de huidige situatie heb ik een versterker met twee boekenplankluidsprekers L en R van mijn tv staan. Voor tv is dat prima. Maar voor muziek in de rest van de ruimte niet. In de keuken en eetkamer blijft er weinig van de muziek over.

Wat zouden jullie doen als je 1000,- mocht besteden en ook in keuken/eetkamer goed naar muziek wilt kunnen luisteren.

Ik dacht bijvoorbeeld aan een sonos beam onder de tv en twee symfonisk-sonos speakers in de boekenkast achter de bank. Maar win ik dan ook aan goed geluid in de keuken?
Ik dacht ook aan een krachtigere versterker en twee grotere speakers. Maar werkt dat? Want rond de trap zit een muur die de weg naar de keuken verspert.
Ik dacht ook aan bijvoorbeeld devialet speakers om hun ruimtelijkheid en vermogen.

Heel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Groet!

*

TANNOY

• 40972
Re: Welke speakers voor mijn huis?
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2019, 12:30:48 »
 goed geluid zoals wij dat zien?

of goed geluid zoals de gemiddelde muziekliefhebber er van kan genieten? :)

want als ik 1000 te besteden zou hebben  ::)

het is verder wel prima spul in die zin, er komt aardig geluid uit voor wat het qua kastje is, het werkt goed met de app, en meerdere speakers samen in huis.

ga je voor design, en klein en makkelijk, dan is sonos prima.
maar met 2 kleine luidsprekers ga je de kamer niet lekker vullen

verder vind ik het prijzig spul, als je een totaaal pakket heb, dan kun je voor het geld andere dingen kopen , die mijnziens beter klinken!!

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2019, 12:36:14 »

...
verder vind ik het prijzig spul, als je een totaaal pakket heb, dan kun je voor het geld andere dingen kopen , die mijnziens beter klinken!!
Dank voor je reactie.
Daar ben ik dus benieuwd naar, hoe jij het zou oplossen.
Misschien niet onbelangrijk: Ik wil graag goed geluid houden om films te kijken. Speel af via Spotify of vinyl. Spotify gaat nu via een mac mini die dient als mediacentrum.

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2019, 12:39:04 »

...
Dank voor je reactie.
Daar ben ik dus benieuwd naar, hoe jij het zou oplossen.
Misschien niet onbelangrijk: Ik wil graag goed geluid houden om films te kijken. Speel af via Spotify of vinyl. Spotify gaat nu via een mac mini die dient als mediacentrum.
hoe groot mogen je luidsprekers zijn?
of wat is je idee?

je kan je mac aansluiten via usb op een usb ingang op een versterker.
dus dat is simpel op te lossen.

als je een receiver neemt met 2 zones, kan je beiden tegelijk laten spelen of afzonderlijk.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2019, 12:46:26 »
Citaat
hoe groot mogen je luidsprekers zijn?
of wat is je idee?
Dat is onderdeel van deze zoektocht. Is het mogelijk om uit kleine speakers een goed geluid te krijgen. En dan ben ik kritisch, maar niet zo kritisch als de meesten van jullie hier denk ik ;)
Ik wil wel grote speakers, maar daar wordt thuis minder enthousiast op gereageerd. Dus met alle nieuwe opties van tegenwoordig wil ik kijken of 't ook klein en goed kan.

Citaat
je kan je mac aansluiten via usb op een usb ingang op een versterker.
dus dat is simpel op te lossen.
ja, komt goed, kan optisch of via dac, das 't probleem niet.

Citaat
als je een receiver neemt met 2 zones, kan je beiden tegelijk laten spelen of afzonderlijk.

En dan een zone woonkamer en een zone eetkamer/keuken. De klassieke multiroom zeg maar... Wordt lastig ivm bedrading, wil ik niet in 't zicht en moet een heel eind, kan niet onder plinten...

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2019, 13:00:05 »
Citaat
Wordt lastig ivm bedrading, wil ik niet in 't zicht en moet een heel eind, kan niet onder plinten..

https://www.homecinemamagazine.nl/2014/03/speakers-draadloos-aansluiten-receiver/

*

Roots

• 2127
  • I have Reggae Mylitis.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2019, 16:46:46 »
en wat schieten we daarmee op??

wat is daar anders aan dan Sonos? :)

« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2019, 16:55:03 »
Tja, op zich vind ik een set grote Beolab 1's zo gek nog niet...groot maar slank en in verschillende kleuren verkrijgbaar. Je zit dan alleen met volumeregeling.

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #9 Gepost op: 11 september 2019, 16:58:02 »
Tja, op zich vind ik een set grote Beolab 1's zo gek nog niet...groot maar slank en in verschillende kleuren verkrijgbaar. Je zit dan alleen met volumeregeling.
pre out via een receiver kan dan denk ik wel..

*

Roots

• 2127
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2019, 17:24:15 »
en wat schieten we daarmee op??

wat is daar anders aan dan Sonos? :)
Dat je geen dure Sonos hoeft te kopen...Een multifunctionele Heos receiver koop je al voor een paar honderd euro. Bluetooth speakertjes koop je al voor een tientje bij de Action.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2019, 17:58:19 »

dus een 5.1 reciever van Denon, een paar leuke luidsprekers er op
en speakers achter aan sluiten

dus 449,- reciever 2 goede luidsprekers voor kiezen, dat kan een ander merk zijn.

dan 2 x heos 1 achter en 449,-    =2x 179,- is 807,-
dus hebben we 200 euro over voor front luidsprekers.

de tv kan ook over de front luidsprekers lopen,spotify zit al in de denon, mac dus niet nodig voor geluid.

en evt kun je uitbreiden naar surround.

of de heos Amp a 480,- maar dan houden we nog minder over voor de front luidsprekers..

of je moet de oude AMp nog kunnen scoren, die gaat voor ietsje minder.

*

Roots

• 2127
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2019, 18:27:38 »
Ik heb toevallig zelf vorige week de Marantz NR1509 gekocht voor 319 euro...Multifunctioneel ding, perfect voor TV geluid. Als je geen surround wil laat je het ding gewoon op stereo staan. Bestaande luidsprekers erop, bedraad. 1 of 2 knappe bluetooth speakers erbij voor bij de eethoek en in de keuken, en klaar is Kemp. Maar als Kemp wil klussen in de garage of op zolder pakt die gewoon de bluetooth speaker mee en je hebt muziek...Handig! :)