*

Bloom

• 716
  • Bloom's music blooms! http://www.zenaudio.be
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Beste mensen, zoals het er nu uitziet, gaat het doek vallen voor AF...
« Reactie #15 Gepost op: 13 september 2019, 21:29:25 »
O, maar hij is héél vriendelijk hoor! ;)

*

kurt

• 633
« Reactie #16 Gepost op: 13 september 2019, 21:39:42 »
Help, wat nu, ik wil voor alsnog geen facebook...

Ik hecht nogal wat waarde aan dit forum en vind de andere forums niet uitnodigend, laat staan gezellig.

Dat herinnert me een droevig bezoek op een ander forum dat vooral leek te bestaan uit een gesloten clubje autoriteiten die zich liefst amuseerde door mensen af te slachten met andere ideeën.
Ik vind het bijzonder dat dit soort intelligenties zich hier minder geroepen voelt.

*

thanatos

• 1840
  • In het land der blinden is éénoog koning
« Reactie #17 Gepost op: 13 september 2019, 23:09:02 »
Als het een geld kwestie is dan is een doneer actie te overwegen.

Als het een tijd kwestie (beheer) is dan is misschien samengaan met een ander forum een idee ? of als iemand anders serieus genitreerd is de kar te trekken de 'boel' overdragen ?
Yoko wekkerradio

*

Roots

• 2127
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #18 Gepost op: 13 september 2019, 23:17:27 »
Ik ga er wel vanuit dat er een oplossing komt. Ik ga het niet overnemen want dan blijft er echt niemand meer over ..for sure :) Maar wil best jaarlijks een donatie doen als het nodig is.
Je kan hier gewoon lekker jezelf zijn, blij, chagrijnig of gewoon mopperen, kritiek, of het over je fiets of werk hebben, auto's voor elk wat wils, zelfs audio!
Jammer dat er in de loop der jaren al best wel veel forumleden zijn overleden.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Jeronimo

• 8352
« Reactie #19 Gepost op: 14 september 2019, 06:49:27 »
Sta er volledig open voor een jaarlijkse donatie te doen. Of contributie te betalen. Ik vond het al een bijzonderheid dat er geen enkele financiële bijdrage werd gevraagd. Voor mij is doorgaan op Facebook geen optie. Even afgezien van de functionaliteiten. Want daar betaal je op een heel andere manier.  ;)

« Laatst bewerkt op: 14 september 2019, 06:51:40 door Jeronimo »
- AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E + AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-800 en CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU, Furutech ADL Esprit 
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

Frits

• 512
  • HiFi is emotie
« Reactie #20 Gepost op: 14 september 2019, 09:10:01 »
Help, wat nu, ik wil voor alsnog geen facebook...

Ik hecht nogal wat waarde aan dit forum en vind de andere forums niet uitnodigend, laat staan gezellig.

Dat herinnert me een droevig bezoek op een ander forum dat vooral leek te bestaan uit een gesloten clubje autoriteiten die zich liefst amuseerde door mensen af te slachten met andere ideeën.
Ik vind het bijzonder dat dit soort intelligenties zich hier minder geroepen voelt.

Als van hier iedereen overgaat naar een zelfde ander forum wordt het daar vanzelf gezellig. ;)
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

*

Sterremuur

• 12632
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2019, 11:17:35 »
Ik heb hier toch nog wat vragen bij.

- Waarom kan het domein audiofreaks.nl niet overgedragen worden? Wie gaat daar dan na het afsterven van het forum nog wat mee doen?

- wat is de huidige grootte, sql, van de database?

- wat is de huidige grootte van alle gehoste bestanden?

Mij is inderdaad eea gevraagd, en op zich is dat technisch geen probleem, maar hosting kost geld, en het domein kost geld en ik host al meerdere fora en sites van anderen...
Een forum hosten is misschien nog mogelijk, maar liever geen portal.

Verder ben ik inmiddels 70  :angel: en daarmee dus ook al behoorlijk "eindig".
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

ES-line

• *
  • 13
  • Made in Japan
« Reactie #22 Gepost op: 14 september 2019, 11:38:00 »
Als nieuw lid van dit forum zou ik het erg jammer vinden als dit forum verdwijnt. Dit forum is een bron van informatie en kennis die erg handig is wanneer je met een vraag/probleem zit. Daarbij is de inhoud van dit forum makkelijk te raadplegen als je een probleem googled wat al behandeld is op dit forum bijvoorbeeld.

Omdat ik zelf nog jong ben heb ik niet heel actief deelgenomen aan forums maar als je langzamerhand wat ouder wordt zie je steeds meer het voordeel van forums zeker als het om audio gaat. Daarbij hoop ik wel dat meer jongeren dit gaan inzien om de passie voor audio systemen (liever geen Sonos of vergelijkbare producten  ;)) beter instand te houden. Natuurlijk is de markt al grotendeels veranderd en zie je bij veel mensen in de woonkamer geen normale stereo set of 5.1 set etc meer staan. Dit zorgt er ook voor dat het niet meer zo is als vroeger en dat het moeilijker nieuwe mensen aantrekt.

Maar ik denk dat het nu belangrijk is dat het forum duidelijk aangeeft welke kant het op wil. Hopelijk is dit forum nog te redden of kan het samengaan met een ander forum. Anders zijn er ook nog andere mogelijkheden te verzinnen. Persoonlijk zou ik niet snel voor een social media oplossing gaan als bijv. facebook. Wellicht zou ik dan nog eens kijken of de nieuwe Hificorner community interessant is. Mocht er nieuw forum worden opgezet zou ik de voorkeur hebben om het wat te moderniseren en wat meer gebruiksgemak toe te passen zodat het overzichtelijker is voor nieuwe leden en meer up to modern standards is. Dat zou natuurlijk ook met dit forum kunnen als het overleeft.
Sony TA-F808ES

*

KT88

• 28007
  • Emeritus Technicus
« Reactie #23 Gepost op: 14 september 2019, 12:22:37 »

Kom op man, 70 is het nieuwe 50!  ;D

Verder geheel eens met je vragen; antwoorden op deze vragen en op die van Bloom zouden zeer gewenst zijn.
Audiodidact

*

groovy.

• 11924
  • Old school audio.
« Reactie #24 Gepost op: 14 september 2019, 13:27:54 »
Intussen maar even schaamteloos reclame maken..... ::)

https://www.facebook.com/groups/443337059862946/
Come on boys,toch leuk naast Audiofreaks.
Word lid,nee ik krijg er niets voor ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 5650. Composed dv1 dt. Emt 938.

In to each life some rain must fall.

*

Frits

• 512
  • HiFi is emotie
« Reactie #25 Gepost op: 14 september 2019, 13:47:48 »
Ik heb geen Facebook meer en ga het ook niet weer gebruiken.

Is het via Facebook dan leuker / beter i.p.v. een goed forum?
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

*

groovy.

• 11924
  • Old school audio.
« Reactie #26 Gepost op: 14 september 2019, 13:58:16 »
Dat is voor iedereen anders denk ik.
Leuker kunnen we het niet maken ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 5650. Composed dv1 dt. Emt 938.

In to each life some rain must fall.

*

Sterremuur

• 12632
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #27 Gepost op: 14 september 2019, 14:11:04 »

Kom op man, 70 is het nieuwe 50!  ;D

Verder geheel eens met je vragen; antwoorden op deze vragen en op die van Bloom zouden zeer gewenst zijn.

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

morph

• 14515
« Reactie #28 Gepost op: 14 september 2019, 15:12:30 »
Voorzover mij bekend is het in de lucht houden door de wisselende advertenties kostendekkend.
Maar het kan zijn dat dit door speciale contractuele afspraken met de hosting-partij is.
Wij moderators hebben hier geen zicht op.
Dat geldt ook voor alles omtrent het domein en de database van het geheel.

Vandaar dat wij (het moderatorteam) serieus geïnteresseerden in contact willen brengen met de eigenaar/beheerder.
In de hoop dat er nog een oplossing gevonden kan worden om de bezoekers van AudioFreaks op een of andere wijze een vergelijkbare forumvoortzetting te bieden.

Of wij moderator blijven is daarbij overigens totaal irrelevant, mocht iemand zich dat afvragen. Ook wij zouden namelijk graag zien dat de AudioFreaks-kennisdeling en de bijzondere sfeer daaromheen behouden blijft, met of zonder onze inhoudelijke bijsturing.
Want wij zijn net zo goed eerst en vooral deelnemers aan dit fijne Freaks forum.

*

Bloom

• 716
  • Bloom's music blooms! http://www.zenaudio.be
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #29 Gepost op: 14 september 2019, 15:28:24 »
Ik heb een mail gestuurd naar de eigenaar met een aantal vragen en suggesties en hou jullie op de hoogte van wat en of hij antwoordt.