Re: Laat jou set eens zien (Incl fotos)
« Reactie #30 Gepost op: 13 september 2004, 21:41:18 »
Aha...

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #31 Gepost op: 14 september 2004, 15:04:35 »

Still the same.
Kenwood KA-7100 versterker, 2x Goodmans Dimension 8 Speaker, Thorens TD-165 (binnenkort nog een 160 trouwens), die prima samenwerkt met de Teac PA-4 voorversterker, een Sony MDS-JE320 MiniDisc (die amper gebruikt wordt) en een Philips CD 775 CD-wisselaar.
Binnenkort ga ik proberen hoe de Denon DL-110 presteert onder de Thorens. Zit nu een Ortofon FF15XE II onder. Klinkt overigens wel prima, maar denk dat 't beter kan wat element betreft.
Links van het beeld staat nog een Teac A-3300SX bandrecorder.
Eerstvolgende grote wijziging: RACK!

En betere bekabeling.

Hobbyset (foto voor deze posting gemaakt, dus heel recent!):

Bovenste foto, donker in het hoekje: 2x Philips MFB545, daarnaast één van de twee Celestion Ditton 22's. Dan een Akai GX-620, bovenop een Nakamichi Highcom II. Daarnaast een Alecto EQ2400 Equalizer met daar bovenop nog een Akai GX-620. Daarnaast dan de Philips 384 versterker met er bovenop een Akai CR-81T 8-track receiver, die gebruikt wordt als 8-track en Tuner :). Op de onderste verdieping Links m'n Dell 17" monitor en JVC digitale videocamera. Normaal daar ook een Fuji S5000 fototoestel, maar dat had ik nu even nodig :P. Dan een Microtec ScanMaker 3830 met erboven een Ricoh Laser AP1610. Rechts van dit alles een erg grote rekenmachine met eronder een Telefunken M15A van de VARA!. Dat Oranje geval is een (leuke) mp3wekker. Rechts daarnaast m'n Akai GX-630D bandrecorder. Voor de 630 zie je een kastje liggen, dat is de Remote control die op dit moment staat aangesloten op de rechter Akai GX-620. Rechts daarnaast begint een Mengpaneel, zie daarvoor de onderste foto.
Linksboven op de onderste foto staat een Marantz SD-63 3koppig cassettedeck. Daaronder een Sony MDS-JE320 en dááronder een Sony MDS-JE520 MiniDisc. Daarnaast een stapeltje Philips. Bovenaan de CDR 775 (staat niet eens op 't front dat 't dat is!) CD-Recorder. Daaronder 2x een Philips CD 723 CD-speler. Stapeltje rechts ernaast een 2-koppie, 2-speed Marantz 1020 Cassettedeck. Daaronder de DCC 600 DCC-recorder van Philips en helemaal rechts de andere Ditton 22.
Dan een verdieping lager eerst een Behringer DX-1000 mengpaneel, ernaast een Denon SL-7D draaitafel met Empire 2000 E/II element en op 't hoekie een Soundlab DL-P1R draaitafel met een Ortofon Concorde element.  Eronder een D&R Model 900 16-kanaals mengtafel met 4 subgroepen en een zooi aan inserts en aux sends. Zoals je ziet is hij nog lang niet volledig bezet :). Uiteindelijk helemaal rechts een Nuova Faro NF 300 bandrecordertje. Doet 't als nieuw. Staat niet aangesloten, staat wel een microfoon op aangesloten, waarmee ik af en toe grappige gesprekken opneem.
Bekabeling is van het type 'dropveter'. Goed genoeg, al gaat hij wel vervangen worden omdat er VEEL gare kabels tussen zitten.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2004, 15:18:34 door s_k »

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #32 Gepost op: 14 september 2004, 15:20:15 »
Hmhm, dat is wel zo ja.
Het was ook nog niet echt een officiele tekening, meer een geval van 'zoiets moet het worden'. Er kan dus nog alles aan veranderd worden. Wellicht ook aan de plaatsing van de componenten. Tips?
(snel geantwoord trouwens, posting was nog niet af. Je mag nog es kijken :)).

*

distortion

• 490
  • Blashyrh
« Reactie #33 Gepost op: 14 september 2004, 16:18:51 »
Citaat
@Hififreak,

Ik wil niet bepaald arrogant overkomen als 18 jarige. ;D
Maar ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het klinkt in mijn oren echt geweldig, en de set heeft helemaal geen voorkeur voor metal of klassiek. Heerlijk. :)

Beste Distortion

Mag ik me als "ouwe rot" even bij collega "ouwe rot" Hififreak aansluiten ...
Ik vind het geweldig dat je als jonge kerel zo'n mooie set hebt samengesteld. Mijn zoon is een jaar jonger dan jij en die interesseert zich er totaal niet voor, terwijl hij met mijn "overschot" ook een heel behoorlijke set kan bouwen.

Ik zou jouw set ook zeker niet als "humble" beschrijven maar gewoon als "geweldig". Bekijk de foto's en beschrijvingen van een hoop andere leden maar eens. Dan zul je zien dat jouw set met kop en schouders boven een aantal anderen uitsteekt.

Geniet ervan ... zo dat moest ik even kwijt :)

Leuk dat je hem waardeert. Wil jij mij nu adopteren? ;D

Moet je nagaan wat er over 10 jaar in mijn huis staat.... :-\
Omdat het kan.

*

PD Hogeterp

• 325
  • Alles onder controle..
    • www.creaudio.nl
« Reactie #34 Gepost op: 14 september 2004, 16:32:06 »
Ha Distortion,

Ik vind dat je als 18 jarige echt een super set hebt! Als 18 jarige speelde ik met dit..

En nu een jaartje later..

8)

groet, PD Hogeterp

*Laat je geen oren aan naaien, aan je eigen 2 heb je genoeg*
*Hoe groter de luidsprekers, hoe mooier de woonkamer*

www.creaudio.nl

*

distortion

• 490
  • Blashyrh
« Reactie #35 Gepost op: 14 september 2004, 16:45:52 »
jij hebt ook een super set PD
Omdat het kan.

*

de naam is bond, bond jas

• 532
  • gewoon een kutdag
« Reactie #36 Gepost op: 14 september 2004, 16:57:26 »
Wat zit er in die middelste doos met dat plastic eromheen?

Dat is een Sphinx p2 mk2 uit 2001. Top voorversterker vind ik. Staat nu ook in de doos want dan beschadigd die niet. Ik ga niet mijn apparatuur op de vloer zetten.

*

Hakuna

• 1354
  • Monitor 890MKII
« Reactie #37 Gepost op: 14 september 2004, 17:06:23 »
Ha Distortion,

Ik vind dat je als 18 jarige echt een super set hebt! Als 18 jarige speelde ik met dit..

groet, PD Hogeterp

Met mijn 18 jaar speelde ik met (tweede hands) Sony, zelfst op mijn  22 jaar speelde ik nog met dit (Woonde ik op studenten kamers). ;D

<--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://

*

PD Hogeterp

• 325
  • Alles onder controle..
    • www.creaudio.nl
« Reactie #38 Gepost op: 14 september 2004, 17:12:39 »
Tsja, Qwert..

Toen ik 5 jaar was speelde ik met een totale set van Sony. Losse versterker, tuner en redelijk cassette deck van Marantz. De speakertjes waren van Philips (hifi)..  ;D

groet, PD Hogeterp  ::)
*Laat je geen oren aan naaien, aan je eigen 2 heb je genoeg*
*Hoe groter de luidsprekers, hoe mooier de woonkamer*

www.creaudio.nl

*

distortion

• 490
  • Blashyrh
« Reactie #39 Gepost op: 14 september 2004, 17:14:28 »
Tsja, Qwert..

Toen ik 5 jaar was speelde ik met een totale set van Sony. Losse versterker, tuner en redelijk cassette deck van Marantz. De speakertjes waren van Philips (hifi)..  ;D

Ze zeggen vaak; verschil moet er wezen ;) ;D
Omdat het kan.

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #40 Gepost op: 14 september 2004, 17:22:28 »
Toen ik 5 was speelde ik met een Grundig TK-121.
Toen ik 6/7 was een oude Philips versterker, Beogram 1000, Akai 4000DS MK-II, setje zelfbouw speakers (daarvoor nog even een setje Monacors) en... Ohja, een Akai CS-M10 cassettedeck.

*

Hakuna

• 1354
  • Monitor 890MKII
« Reactie #41 Gepost op: 14 september 2004, 21:25:00 »
Tsja, Qwert..

We zijn ook allemaal niet zo stinkend rijk als jou.  ;D
 <--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://

*

distortion

• 490
  • Blashyrh
« Reactie #42 Gepost op: 14 september 2004, 21:30:09 »
Tsja, Qwert..

We zijn ook allemaal niet zo stinkend rijk als jou.  ;D

Als jij!
Omdat het kan.

*

Hakuna

• 1354
  • Monitor 890MKII
« Reactie #43 Gepost op: 14 september 2004, 21:33:47 »
Als jij!

Deze hightech hifi had ik toch niet op mijn 18e en 19e jaar. Zo'n amp met die spannende temperatuur meter.  ;D :D :)

Marantz CD 17
Marantz PM 17
Dynaudio Contour S1.4
Dynaudio stand^2

*

René Silverline

• 1646
  • De draaiorgel
« Reactie #44 Gepost op: 14 september 2004, 22:05:13 »
Ik begon op mijn 14e ook met wat losse oude half versleten hifi.

Groetjes Rene.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2005, 16:34:42 door René Silverline »
* Something like a dream...that makes no sense, no order, just different scenes in our memories that make up our lives *