*

Lars

• 748
  • PMC DB1+
Straatmuziek in Venetie
« Gepost op: 28 augustus 2004, 19:37:42 »
Ik ben sinds gisteren terug gekomen van twee weken vakantie. Weekje Oostenrijk(Zillertal) en een weekje Italie(Valle di Ledro).

Afgelopen week in Italie zijn we een dag naar Venetie geweest, harstikke druk helaas. Maar was wel allemaal erg mooi om te zien.

En het mooie was toen we ergens op een pleintje kwamen waar drie straatmuzikanten klassieke muziek aan het spelen waren.
Twee mannen en een vrouw. De vrouw bespeelde een Cimbalon, de eerste man een Harmonica en de tweede man een Viool.
Wat wij hoorde was volgens mijn ouders, Rondo Venziano en Adiago.

Het klonk echt super mooi. Ik had een MP3 speler bij mij waar je geluiden mee op kon nemen, maar ik had helaas het hele ding vol met MP3's zitten. Dus geen live opnamen kunnen maken.

Vooral die Cimbalon klonk erg mooi, voor degene die het niet kennen. Ik ook niet, maar had het gisteravond opgezocht.
Dit is een Cimbalon, alleen is dit een mooiere versie. Die zij had was iets eenvoudiger, maar klonk super goed. En ze kon het ook nog eens super goed.

Het mooie was dat toen ze Adiago bespeelde, het net leek of er een heel orkest aan het spelen was. Terwijl ze maar met zijn drieŽn waren.

De harmonica was puur voor de aan- en opvulling en dat was erg apart om te horen, want hij deed het zo dat de typische harmonica klank niet te horen was.

Verder was er die dag ook een Vivaldi concert met Piano en Contrabas als dat Basso in het Italiaans is. Je kon er ook CD's kopen, maar wou dat op de terug weg doen, alleen was er toen het concert. Leek mij wel mooie muziek.
Er was 1 CD van Vivaldi iets met Concerti.

Als ik er de tijd en geld voor had wou ik er wel heen, maar helaas ik was met mijn ouders en broertje.

Van het straatmuziek heb ik wel genoeg van genoten. 8)
Ik heb wel vaker in mijn woonplaats mooie straatmuziek gehoord, maar nog nooit door zulke mensen met zulke muziek en muziekinstrumenten.

Ik wou dit toch even kwijt aan jullie, dus bij deze.  ;) :)
Groeten,
Lars.

"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."
"You know what music is? A harmonica connection between all human beings."