*

Rubble

• 10374
Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #96795 Gepost op: 13 januari 2018, 14:23:54 »
Grief - Dismal

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 14:40:12 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Jo(ram)

• 462
  • the milkman of human kindness
« Reactie #96796 Gepost op: 13 januari 2018, 14:47:43 »

Mark Hollis: Mark Hollis (1998) cd

Allemaal uitstekende opnames van Hollis/Talk Talk.  Mooi geluid!
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

Rubble

• 10374
« Reactie #96797 Gepost op: 13 januari 2018, 14:50:01 »
Grief - Dismal

Ik luisterde deze via Spotify. Nu gelijk gekocht op Discogs. Een indrukwekkende bak herrie, helemaal in mijn straatje.  8)

Ongelooflijk dat dit blijkbaar uit 1993 komt.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 14:54:29 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Jo(ram)

• 462
  • the milkman of human kindness
« Reactie #96798 Gepost op: 13 januari 2018, 14:51:26 »
Grief - Dismal

Ik luisterde deze via Spotify. Nu gelijk gekocht op Discogs. Een indrukwekkende bak herrie, helemaal in mijn straatje.  8)

Ken ik niet maar alvast een intrigerende hoes!
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

Rubble

• 10374
« Reactie #96799 Gepost op: 13 januari 2018, 15:35:14 »
Felix Hell

Rodney Dangerfield

*

Rubble

• 10374
« Reactie #96800 Gepost op: 13 januari 2018, 15:53:11 »
Grief - Dismal

Ken ik niet maar alvast een intrigerende hoes!
Ja, da's zo leuk als je eens écht de tijd hebt om muziek te luisteren. Je komt van het een in het ander. Deze cd bevalt me buitengewoon.

Rodney Dangerfield

*

a.b.

• 8858
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #96801 Gepost op: 13 januari 2018, 15:54:18 »
Een klassieker:

Veridis Quo
Daft Punk
Discovery

https://www.youtube.com/watch?v=HhZaHf8RP6g
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

morph

• 13709
« Reactie #96802 Gepost op: 13 januari 2018, 16:04:19 »
Vandaag de tijd kunnen nemen om naar twee voor mij nieuwe cd's te luisteren:

Anouar Brahem - Le pas du chat noir
cd

Opnames van het ECM label klinken voorzover ik ze ken mooi. Zo ook hier.
Vermoedelijk hebben de betrokkenen bij dit album op voorhand besloten het vol saaie muziek te zetten en het ook op die wijze uit te voeren.
Helaas is dat niet gelukt. Het is werkelijk hemeltergend slaapverwekkend geworden. Een zeer zware bevalling om dit een keer uit te luisteren, ongeveer 70 minuten lang hoop houdend op een spannend momentje.
Het doet vanaf de eerste tonen denken aan Keith Jarrets solowerk, hoewel hier een trio speelt (oud, piano, accordeon). Maar daar waar Jarrett telkens fraaie spanningsbogen weet te creëren is men dat hier helaas vergeten. Men was te druk met mooi opnemen, vermoed ik.

Tsuyoshi Yamamoto Trio - Girl Talk
cd

En zo spannend kan een prachtige opname dus duidelijk ook zijn. Een smaakvolle aanrader voor iedereen die probleemloos wakker wil blijven bij lekkere jazz, zonder te hoeven vechten tegen dichtzakkende oogluiken. Heerlijk album op het "three blind mice" label.

*

Rubble

• 10374
« Reactie #96803 Gepost op: 13 januari 2018, 16:09:01 »
Een klassieker:

Veridis Quo
Daft Punk
Discovery

https://www.youtube.com/watch?v=HhZaHf8RP6g
Het nummer heb ik veel gedraaid, de clip echter nooit gezien. Briljante video.

Rodney Dangerfield

*

a.b.

• 8858
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 16:17:22 door a.b. »
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Rubble

• 10374

Rodney Dangerfield

*

Opa S.

• 7091
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #96806 Gepost op: 13 januari 2018, 19:13:17 »
Gong - Camembert electrique (1971)

Album / https://youtu.be/Z8c-Nl_r9Zs
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Jeronimo

• 7002
« Reactie #96807 Gepost op: 13 januari 2018, 21:34:49 »
Vandaag de tijd kunnen nemen om naar twee voor mij nieuwe cd's te luisteren:

Anouar Brahem - Le pas du chat noir
cd
Opnames van het ECM label klinken voorzover ik ze ken mooi. Zo ook hier.
Vermoedelijk hebben de betrokkenen bij dit album op voorhand besloten het vol saaie muziek te zetten en het ook op die wijze uit te voeren.
Helaas is dat niet gelukt. Het is werkelijk hemeltergend slaapverwekkend geworden. Een zeer zware bevalling om dit een keer uit te luisteren, ongeveer 70 minuten lang hoop houdend op een spannend momentje.
Het doet vanaf de eerste tonen denken aan Keith Jarrets solowerk, hoewel hier een trio speelt (oud, piano, accordeon). Maar daar waar Jarrett telkens fraaie spanningsbogen weet te creëren is men dat hier helaas vergeten. Men was te druk met mooi opnemen, vermoed ik.

Tsuyoshi Yamamoto Trio - Girl Talk
cd
En zo spannend kan een prachtige opname dus duidelijk ook zijn. Een smaakvolle aanrader voor iedereen die probleemloos wakker wil blijven bij lekkere jazz, zonder te hoeven vechten tegen dichtzakkende oogluiken. Heerlijk album op het "three blind mice" label.
Béide albums zijn m.i. aanraders. Jammer dat die Brahem je niets doet. Miisschien kun je het een tweede kans geven.Volgens mij de moeite waard. Getuige ook de unaniem lovende kritieken vanuit klassieke én jazz hoek. Waarbij onveranderd de aantekening wordt gemaakt dat dit album niet in één van beide hokjes is te plaatsen. Ook niet in de zgn crossover hoek. De zgn. spanningsbogen moet je echt zoeken in andere zaken dan in b.v. het album van Yamamoto. Je vindt er dan ook geen heftige improvisatie solos op e.d. De spanning is te vinden in de intimiteit, het samenspel EN DE KLANK van de instrumenten afzonderlijk en in synergie. En in de aparte sfeer (flavours) die het oproept. Ik heb ergens gelezen dat de magie die men uitdrukkelijk geprobeerd heeft hier te vatten ligt in hetgeen er NIET wordt gespeeld. Voor de goede orde ieder zijn smaak, jouw mening over dit album is niet slechter dan andere, maar hier zijn wél musici aan het werk.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 22:23:38 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

minplus

• 7623
  • relax, don't do it
« Reactie #96808 Gepost op: 13 januari 2018, 22:03:17 »
Muziek voor diep in de nacht, die Brahem, of bij zonsopkomst in de zomer, Morph.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Jeronimo

• 7002
« Reactie #96809 Gepost op: 13 januari 2018, 22:09:35 »
Ancient China Melodies (LP, 19??, US). Grand Chinese Orchestra, geleid door ChengSi-Sum. Uitgave van Lyrichord = Amerikaans label dat vanaf de jaren 1950 traditionele en hedendaagse wereldmuziek uitgeeft als ook klassiek. Informatieve tekst in het Chinees en - gelukkig - Engels.

Ik kan hier geen clips van vinden. Jammer. Het is wel te downloaden via usenet. Geen idee of dat legaal is.
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest