*

Jeronimo

• 6444
Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #96810 Gepost op: 13 januari 2018, 22:16:59 »
African System Orchestra - African System Orchestra (LP, 1981, Frankrijk). Soukous. Eerder gepost.

https://www.youtube.com/watch?v=0GUB-4F_s0A Inyanga No Good

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 22:22:16 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 6444
« Reactie #96811 Gepost op: 14 januari 2018, 09:03:21 »
En om de zondag met een swing te beginnen:

Salsa! (LP, 1975, UK). Compliatie album. 

Celia Cruz & Johnny Pacheco    Quimbara    https://www.youtube.com/watch?v=pPp4TkNgZ6E
Hector Lavoe    Mi Gente    
Ralfi Pagan    Wonderful Thing    
Fania All-Stars    Lamento Di Un Guarjiro    https://www.youtube.com/watch?v=GBySYYcrQ1Q live
Fania All-Stars    Quitate Tu    
Willie Colón    Calle Luna, Calle Sol    https://www.youtube.com/watch?v=0Bcq3NXomaQ
Joe Bataan    Subway Joe    
Ismael Quintana    Me Debilidad    https://www.youtube.com/watch?v=bJLpzttq91E
Mongo Santamaria    Lady Marmalade    https://www.youtube.com/watch?v=b06jjSAx5C0
Orchestra Harlow    No Hay Amigo    https://www.youtube.com/watch?v=YqKzjDMd3pM
Mark Dimond    A Change Had Better Come
Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

morph

• 13362
« Reactie #96812 Gepost op: 14 januari 2018, 11:19:54 »
Miisschien kun je het een tweede kans geven.
Die krijgt het. Maar niet hier in huis.
Om iets op den duur te leren waarderen moet er wel bij aanvang al iets zijn dat de nieuwsgierigheid blijft prikkelen. Dat was hierbij voor mij niet het geval.
Naar iets blijven luisteren dat totaal niet aanspreekt totdat het dat wel doet is hersenspoelen.

Ik heb ergens gelezen dat de magie die men uitdrukkelijk geprobeerd heeft hier te vatten ligt in hetgeen er NIET wordt gespeeld. Voor de goede orde ieder zijn smaak, jouw mening over dit album is niet slechter dan andere, maar hier zijn wél musici aan het werk.
De kunst van het weglaten kán mooi zijn.
Er wordt zeker degelijk gemusiceerd, ik zal de laatste zijn die zich daarover negatief uitlaat. Maar bij muziekwaardering gaat het natuurlijk niet alleen om onder de indruk zijn van de mate van virtuositeit van de uitvoerenden.

« Reactie #96813 Gepost op: 14 januari 2018, 12:25:33 »

King Crimson - Red

*

minplus

• 7081
  • relax, don't do it
« Reactie #96814 Gepost op: 14 januari 2018, 13:09:16 »
Leuk zo'n filing systeem. Dat deed ik dat vroeger ook deed, met kaartenbakken e.d. Maar niet in de grootte zoals jij dat hebt gedaan. Ik ruilde dan ook geen LP's weer in voor nieuwe. Ik ben erg benieuwd naar die lijsten. Wat zou daar allemaal op staan? <nieuwsgierig>

Harmonium - Harmonium (LP, 1974, Canada). Een groep waar ik vroeger nooit iets over gehoord heb, maar dankzij een tip van OpaS een tijdje terug in de collectie gekomen. Ik wist zo'n beetje alleen dat Neil Young uit Canada kwam. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo'n oude zak. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=BEqGkCVjRFg Album

Even gekeken op de plek waar ik dacht dat ik ze weer tegen was gekomen, maar zag daar alleen de lijsten van muziek van de jaren van ca 2000 tot 2012 die ik wilde gaan beluisteren. Die zijn gemaakt n.a.v. besprekingen in OOR.
Ik ga nog eens nadenken waar ze kunnen liggen want ik heb ze (nog) niet weggegooid.

Kijk eens aan. De uren zoeken hadden zoals gemeld niets opgeleverd en dacht dat ik ze toch had weg gegooid, maar vandaag tilde ik voor schilderwerk een paar dozen weg en daar lag het stapeltje.
Hier eentje ervan. Een 6 of lager betekent wel aardig maar niet de moeite, 7 nog een keer beluisteren en hoger dan 7 zeker op de band zetten. Een F erbij: uitfaden. ;D

Klikken voor groter
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Jeronimo

• 6444
« Reactie #96815 Gepost op: 14 januari 2018, 13:37:46 »
Leuk zo'n filing systeem. Dat deed ik dat vroeger ook deed, met kaartenbakken e.d. Maar niet in de grootte zoals jij dat hebt gedaan. Ik ruilde dan ook geen LP's weer in voor nieuwe. Ik ben erg benieuwd naar die lijsten. Wat zou daar allemaal op staan? <nieuwsgierig>

Harmonium - Harmonium (LP, 1974, Canada). Een groep waar ik vroeger nooit iets over gehoord heb, maar dankzij een tip van OpaS een tijdje terug in de collectie gekomen. Ik wist zo'n beetje alleen dat Neil Young uit Canada kwam. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo'n oude zak. ;)

Even gekeken op de plek waar ik dacht dat ik ze weer tegen was gekomen, maar zag daar alleen de lijsten van muziek van de jaren van ca 2000 tot 2012 die ik wilde gaan beluisteren. Die zijn gemaakt n.a.v. besprekingen in OOR.
Ik ga nog eens nadenken waar ze kunnen liggen want ik heb ze (nog) niet weggegooid.

Kijk eens aan. De uren zoeken hadden zoals gemeld niets opgeleverd en dacht dat ik ze toch had weg gegooid, maar vandaag tilde ik voor schilderwerk een paar dozen weg en daar lag het stapeltje.
Hier eentje ervan. Een 6 of lager betekent wel aardig maar niet de moeite, 7 nog een keer beluisteren en hoger dan 7 zeker op de band zetten. Een F erbij: uitfaden. ;D

Klikken voor groter
Geweldig!! :) En heb je die banden ook nog (volgens mij heb ik in je audioketen geen tapedeck zien staan)?
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

a.b.

• 8453
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #96816 Gepost op: 14 januari 2018, 13:39:03 »
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

jpio

• 4123
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #96817 Gepost op: 14 januari 2018, 14:26:59 »
Beatles: 1967-1970 vanaf vinyl.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

minplus

• 7081
  • relax, don't do it
« Reactie #96818 Gepost op: 14 januari 2018, 14:49:53 »

Klikken voor groter
Geweldig!! :) En heb je die banden ook nog (volgens mij heb ik in je audioketen geen tapedeck zien staan)?

De banden niet meer (een paar nog overgezet op cassette), maar het meeste was op cassette gezet en daar heb ik het merendeel nog wel van, ik schat iets van 150. Een paar ooit weggegeven en een paar zijn door de kinderen zoekgemaakt. Die hadden overigens ook de gewoonte om een bandje bij het wisselen in een willekeurig doosje te doen.

*

jpio

• 4123
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #96819 Gepost op: 14 januari 2018, 16:50:29 »
Peter Gabriel: Passion.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Jeronimo

• 6444
« Reactie #96820 Gepost op: 14 januari 2018, 18:39:50 »

Klikken voor groter
De banden niet meer (een paar nog overgezet op cassette), maar het meeste was op cassette gezet en daar heb ik het merendeel nog wel van, ik schat iets van 150. Een paar ooit weggegeven en een paar zijn door de kinderen zoekgemaakt. Die hadden overigens ook de gewoonte om een bandje bij het wisselen in een willekeurig doosje te doen.
Veel casstettebandjes die ik in de jaren 90 heb opgenomen klinken tegen mijn verwachting in nog best goed. De tapes van toen overigens aanmerkelijk beter. Ik heb ze nog allemaal bewaard. En draai ze nog wel eens. Die fadeknop (in/out) gebruik ik ook wel eens bij digitale kopieën. Handige feature. ;D
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

minplus

• 7081
  • relax, don't do it
« Reactie #96821 Gepost op: 14 januari 2018, 18:49:34 »
Bij sommige muziekjes is faden een bittere noodzaak naar mijn idee. Vaker uit- dan in-.
Sommige artiesten freaken me af en toe net te lang door.

Vooral de op m'n Nak opgenomen cassettes klinken uitstekend hier, helemaal na de mod. Bij die die met de Denon gemaakt zijn is het een kwestie van de kop van de Nak goed instellen omdat de Denon de koppen niet helemaal goed had staan...
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2018, 18:58:05 door minplus »

*

Jeronimo

• 6444
« Reactie #96822 Gepost op: 14 januari 2018, 18:55:51 »
Nicolas Jaar ‎- Space Is Only Noise (LP, 2011/2012 reissue, Frankrijk). Op deze reissue staat één nummer minder dan de oorspronkelijke uitgave van 2011 (I Got a Woman). Uit de postgeschiedenis blijkt overigens dat ik dt album via jou heb opgedaan a.b. Het was ook het eerste album dat ik in de late uurtjes heb gedraaid nadat ik mijn Micro Seiki met AT element bij Beekie had afgehaald.

https://www.youtube.com/watch?v=BfZ37gpeY7A Album

Ik heb gisteravond Beekie iets zien doen, dat ik ook graag zelf zou kunnen. ;) Dit is het resultaat. Ik kwam om 01.00 uur thuis, maar moest en zou het resultaat eerst beluisteren voordat ik onder dekens ging:
Audio Technica AT33 PTG/II op een Micro Seiki.
Beluisterd: Nicolas Jaar: Space is only noise. Ben ik een beetje enthousiast? Naah...wat past dit element goed bij mijn Graham Slee phono amp, beter dan de Denon DL-304. Alsof ze voor elkaar gemaakt zijn. ;) Koud gemonteerd, en pas een uur beluisterd bij Beekie, en wat een geluid! Wat een space, wat een noise! ;) De Denon DL-304 is goed, maar wat ik hier hoor. :-* Ik kan al mijn platen weer opnieuw gaan beluisteren! Vergeet het idee maar dat een AT staat voor een nadruk in het midden en/of hoog. Dat geldt in ieder geval niet bij dit element. Wat een uitgebalanceerd en mooi, mooi geluid. En wat een rust in de weergave. Wat een prachtig strak laag. En was er al bij de Denon geen enkel ruisje te horen, ook niet als ik de volumeknop helemaal opengooi, hier speelt een combinatie samen alsof ze voor elkaar zijn geselecteerd. Als ik wat meer heb beluisterd kan ik vast en zeker een wat beter verslag doen, waarin het element in excelleert. Tnx ShaggyNL voor deze tip!! Tnx Beekie voor al je werk en de Micro Seiki. Je hebt gisteren misschien al wel gezien dat ik een blij man ben!
De opstelling is nog lang niet zover dat ik er aan toe ben een paar mooie foto's te plaatsen. Maar de ontvangst bij Beekie en zijn familie was weer zodanig, dat ik mij genoodzaakt voel om alvast toch iets te posten.
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

ShaggyNL

• 1150
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #96823 Gepost op: 14 januari 2018, 20:10:04 »
Leuk om weer eens te lezen. Breng de LP maar eens mee.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Jeronimo

• 6444
« Reactie #96824 Gepost op: 14 januari 2018, 22:50:27 »
Komt voor den bakker. 8) Ik mail je nog voor een afspraak. Ook om meteen even langs Beekie te gaan voor de versterker van graafie.

Johnny Copeland - Bringin' it all back home (LP, 1986, UK). Achterflap: 'Everyone knows blues come from African roots. Amazingly, this is the first blues record ever recorded in Africa'. Eerder gepost.

https://www.youtube.com/watch?v=r_2mmvuOd-Y Album
Heil AMT Syrinx
Audioquest