*

Tom!

• 5284
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #99360 Gepost op: 16 september 2018, 00:33:58 »
Meteen even Inspector Norse geluisterd, lekker nummer is dat toch.
Om de een of andere reden gaat er dan meteen Wallpaper van Staygold achteraan, misschien omdat het ook behoorllijk buitenissig is?
(Ik kan me overigens goed voorstellen dat dat fluitje enorm irriteert, maar ik heb een versie zonder fluitje gehoord en die 'klopte' niet)
https://youtu.be/7VzeXNKkkcc
Leuk nummer en fluitje hoort er volledig bij. Doet me soms denken aan Moloko en Martha and the Muffins.
Dank heren. Maak alleen niet dezelfde fout als ik door het album van Staygold (Rain on our parade) aan te schaffen, want dat is buiten dat ene nummer niet echt de moeite waard.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Jeronimo

• 7369
« Reactie #99361 Gepost op: 16 september 2018, 08:39:39 »
Fruupp ‎- Future Legends (LP, 1973, UK).

https://www.youtube.com/watch?v=PfL8vABvmlc Album
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

morph

• 13966
« Reactie #99362 Gepost op: 16 september 2018, 11:17:38 »

Benny Goodman - Let's Dance
20 Original Big Band Hits
cd

Verzamelaartje uit 1988, bijeengesprokkeld van plaatopnames.

*

a.b.

• 9189
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #99363 Gepost op: 16 september 2018, 11:34:52 »
Meteen even Inspector Norse geluisterd, lekker nummer is dat toch.
Om de een of andere reden gaat er dan meteen Wallpaper van Staygold achteraan, misschien omdat het ook behoorllijk buitenissig is?
(Ik kan me overigens goed voorstellen dat dat fluitje enorm irriteert, maar ik heb een versie zonder fluitje gehoord en die 'klopte' niet)
https://youtu.be/7VzeXNKkkcc
Leuk nummer en fluitje hoort er volledig bij. Doet me soms denken aan Moloko en Martha and the Muffins.
Dank heren. Maak alleen niet dezelfde fout als ik door het album van Staygold (Rain on our parade) aan te schaffen, want dat is buiten dat ene nummer niet echt de moeite waard.

Zeker niet, heb alleen het fluitnummer toegevoegd aan de lijst. De rest van het album blijft waar het is (ver weg).

Joakim
Fantômes

Het is een rare snuiter die Joakim en sommige muziek van hem is niet om naar te luisteren, en andere is weer geweldig. Ben benieuwd wat dit album me gaat brengen.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

a.b.

• 9189
« Reactie #99364 Gepost op: 16 september 2018, 13:09:16 »
Onder andere dit nummer:

Come Into My Kitchen
Joakim

https://www.youtube.com/watch?v=FZpDmVcv61s

*

a.b.

• 9189
« Reactie #99365 Gepost op: 16 september 2018, 13:13:40 »

*

Tdo

• 10876
  • Smurf?!
« Reactie #99366 Gepost op: 16 september 2018, 14:02:57 »

Brian Eno - The Ship

2016, 2X lp

*

Bloom

• 632
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #99367 Gepost op: 16 september 2018, 16:30:28 »
Het was alweer een hele tijd geleden, dus heb ik deze twee nog eens opgezet. Allebei uitstekende kwaliteit van opnames!
(<klik!)
(<klik!)
Van beide cd's zijn na 2010 ook "remasters" verschenen, maar die zou ik met de grootst mogelijke argwaan benaderen.

*

Jeronimo

• 7369
« Reactie #99368 Gepost op: 16 september 2018, 17:43:39 »
Die Francis Cabrel staat genoteerd, tnxs Bloom! Ook waanzinning goede kwaliteit bieden de oorspronkelijke (vinyl)uitgaven van The Steve Miller Band - Book of dreams (1977, US) en tot mijn grote verrassing  Marc Almond ‎- The Stars We Are (1988, Nederland), zo heb ik vanochtend kunnen horen. Dit weekend had ik namelijk mijn vriendenclub over de vloer. Dit keer was het thema: vinyl. Allen hebben grote digitale verzamelingen en belachelijk veel muziekkennis, goede installaties, maar wel hun vinylverzamelingen goed opgeborgen. Éen heeft zo'n vier jaar geleden zelfs zijn draaitafel Thorens TD 160 en zijn vinyl verkocht. De overigen zijn wel weer, heel voorzichtig, het afgelopen jaar met het vinyl afspelen begonnen. Ze hadden nu zelf ook wat vinyl meegenomen. Conclusie na één weekend: ze konnen zich helemaal voorstellen dat ik nog zo veel met vinyl bezig ben. Daar waren ze, hoe was het ook alweer, unaniem in. ;D Wat we hebben gehoord was van Stockhausen tot aan, tsja, bovenstaande Almond. ;D En ik was weer eens dankbaar dat ik Beekie's Mirco Seiki heb mogen overnemen. Het AT mc element vormt daar gewoon een prachtige combinatie mee. Vandaag dus ook niet gewisseld met het Dual/Denon DL-304 span.

« Laatst bewerkt op: 16 september 2018, 19:17:01 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 7369
« Reactie #99369 Gepost op: 16 september 2018, 17:54:51 »
En als cadeau hebben ze deze bij mij achtergelaten: de nieuwe Cowboy Junkies -  All That Reckoning (LP, 2018, EU). Klinkt ook fantastisch.

https://www.youtube.com/watch?v=bLUVYVkAyOE All That Reckoning (Part 1)

« Laatst bewerkt op: 16 september 2018, 18:09:15 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Tom!

• 5284
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #99370 Gepost op: 16 september 2018, 18:48:56 »
Ray of light, goed idee. Ook weer 'ns beluisteren.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Jeronimo

• 7369
« Reactie #99371 Gepost op: 16 september 2018, 19:21:57 »
Sidsel Endresen ‎- Exile (CD, 1994, Duitsland). ECM-label.

https://www.youtube.com/watch?v=E2CZu21yGQw Exile

https://www.youtube.com/watch?v=VNTbiLpOsu0 Dust
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

a.b.

• 9189
« Reactie #99372 Gepost op: 16 september 2018, 19:36:14 »
The Cure
Mixed Up (Deluxe Edition)

Ik ben ook erg tevreden over de productie.

Interview:

Robert Smith: If I stop and think about why we did this album, lots of things come to mind. Firstly, some remixes appear on B sides of singles that can’t be found anywhere anymore, apart from at record conventions for exorbitant prices. We didn’t want to ruin our fans. So, grouping together these remixes alongside the other more recent ones allowed us to get rid of this problem. On another note, I realised, mostly with Pictures Of You, that a composition could be considerably more interesting after it had been remixed. In short, you can do better than the original. Mixed Up is also a first. Since we wanted to control the remixes of our songs, we had to act fast before someone else got there first. We didn’t want just anyone to remix on our work like DNA did on Tom’s Dinner by Suzanne Vega. DNA with The Cure, never! Some songs like The Walk or A Forest were completely re-recorded. The rest are from the originals.

How did you choose who was going to remix the songs?

We had a list of names. We selected them not for the groups that they had worked for before, but for the sound that they represented. For example, I don’t particularly like Happy Mondays but the sound of their last singles was very interesting. It’s for that reason that Paul Oakenfold is one of our remixers. They were all completely free to choose the song they wanted to rework. The project wouldn’t have made sense if we had asked for this or that thing at this or that part of the song. When the remix was finished, we decided whether it would feature on the album or not. A right of veto. That said, not everything is on Mixed Up, we weren’t convinced by the works from some people…

« Laatst bewerkt op: 16 september 2018, 19:47:22 door a.b. »

*

minplus

• 8022
  • relax, don't do it
« Reactie #99373 Gepost op: 16 september 2018, 22:02:28 »
Eentje om te laten knallen. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Benco

• 5693
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #99374 Gepost op: 17 september 2018, 11:26:23 »
Ray of light &  Mixed up , 2 fijne albums waar ik regelmatig nummers uit draai