*

Rob-ber

• **
  • 88
  • No Trial and Error!
Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #100305 Gepost op: 9 januari 2019, 19:14:21 »
Die Nils Lofgren staat al tijden op mijn vinyl verlangslijst, maar het komt er nooit van. Een mooi album. Lijkt mij ook typisch een album voor audioshows. Klopt?

Mooi album, lekkere muziek, goeie opname kwaliteit, maar of hij gebruikt kan worden bij audioshows kan ik niet beoordelen. Zal direct zo goed niet klinken als op mijn set!  ;)
Onkyo TX-NR3010 (AudioFacts mod.)
Monitor Audio Gold 200 en Silver W-12 sub
Onkyo NS-6170 (AudioFacts pro mod.)
Marantz TT15 S1 turntable
Audioquest interconnects en speaker kabel

*

Jeronimo

• 8076
« Reactie #100306 Gepost op: 9 januari 2019, 19:49:05 »
Helaas niet in m'n bezit. De 1e link zegt genoeg. Zappen om snel een overzicht te krijgen wil helaas niet, maar na een paar nummers luisteren weet je al dat hij/zij mooi is.  :)
Wat heeft die dame een mooie dingen gemaakt.. :-* ;D
Verderop in deze compilatie staat nog veel meer moois. En af en toe heeft het een echte The Creatures vibe. n.a.v. deze nog wat op de juibuis gezocht. Ik vond gisteren onder meer deze cover gitarist, die meerdere partijen van John McGeoch (Kaleidoscope, JuJu en Kiss in the dreamouse) naspeelt, volgens mij goed: https://www.youtube.com/watch?v=WzT5U_YzEy4&list=RDqPFAvRD0M14&index=15
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E+AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-500 en CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

Jeronimo

• 8076
« Reactie #100307 Gepost op: 9 januari 2019, 20:04:26 »
The Sugarcubes - Life's too good (LP, 1988, België)

https://www.youtube.com/watch?v=uuk0jCmrYyc Cold sweat

« Laatst bewerkt op: 9 januari 2019, 20:14:03 door Jeronimo »
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Audioquest

*

morph

• 14379
Re:Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #100308 Gepost op: 9 januari 2019, 22:05:55 »

Hermann Szobel - Szobel
cd

*

tito

• 9864
« Reactie #100309 Gepost op: 10 januari 2019, 02:54:45 »
Ach, 't is weer eens wat anders...

Decca - Hoe controleert u zelf uw stereo-apparatuur (1970)

Kan je je toch voor 1 Euro bij de Snuffelmug geen buil aan vallen  ;D

Zeker wat anders.
En voor 1 euro zou ik `m ook niet laten liggen.
Maar… wat was `t resultaat van de controle?   ^-^

*

Opa S.

• 8094
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #100310 Gepost op: 10 januari 2019, 07:06:10 »
Behalve een hele hoop stof onder de naald mag ik voor het resultaat wel een apart topic openen, er staat hier zo'n beetje per dag een andere versterker en met platenspelers zou ik ook een eind kunnen komen...

Echt getest heb ik niet, maar wel één kant afgeluisterd, dat op een Dual 701 met Shure III en een Marantz 4401. Resultaat: In de jaren '70 praatte men (in dit geval een man en een vrouw) vreselijk geaffecteerd (aardappels, Beatrix, van dat soort zeg maar) en oh ja, mijn balans (nou ja, die van mijn stereo-apparatuur) is in orde, alles staat in fase, ik heb geen problemen kunnen constateren met bass en treble, kortom, helemaal in orde. En dat na één kant van de plaat al! Ik dacht, laat die andere kant dan maar zitten, dat zal dan vast ook wel goed zijn.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Jeronimo

• 8076
« Reactie #100311 Gepost op: 10 januari 2019, 18:56:32 »
Je zou die mensen uit de jaren 70 eens een geluidsopname van een willekeurig radio- of tv programma van nu eens moeten kunnen laten luisteren. Bij mij staat alles mentaal ook in fase, dus ik weet dat dit niet kan. Maar probeer je het eens voor te stellen. Die taalkundige bagger die tegenwoordig schaamteloos massaal de ether in wordt geslingerd, dat zou men niet geloven. Het ergste dat ik op dit heb meegemaakt is het programma Risa of iets dergelijks op NPO 1. Man, man, alle veeën sijn hiero effen enne alle zetten essen, o's sijn ouws, alle a's sijn aissen, eeën bestaan niet dat zijn eeejen enso kennik wel ff doorgain. Die lui moeten zichzelf toch terugluisteren als ze hun vak serieus nemen, zich dan ter plekke kapotschamen en zich daarna verbeteren? Jammer fan die goser die dit programma presenteer trowjens, want die s wel ssoepel van gees. Ik geef je op een briefje dat die mensen op jouw plaat de meervoudsvormen ook goed uitspreken, d.w.z. ook de laatste n goed articuleren. En dan heb ik het nog niet eens erover gehad dat het gros van de presentatoren niet eens de vergelijkende trap weten: het is echt toch slechter dan vroeger en niet beter als vroeger. Meermaals heb ik meegemaakt dat buitenlanders die inburgeringscursussen hebben gedaan deze verschillen met enige verwondering wél opmerken. Nu ik dit zo opnoteer wordt ik er gewoon kwaad van.

« Laatst bewerkt op: 10 januari 2019, 18:58:20 door Jeronimo »
- Audioquest

*

Jeronimo

• 8076
« Reactie #100312 Gepost op: 10 januari 2019, 19:21:10 »
Ten einde de zojuist zelf opgewekte kwaadheid te doen vervluchtigen bekijk ik de zojuist van het Mascot Label Group ontvangen poster, die bij het album Ayreon Universe hoort (Best of Ayreon live). Hiervan had ik de gelimiteerde uitgave met goudkleurig vinyl vlak na de officiële release van een particulier overgenomen, goedkoop omdat die poster ontbrak. Vorige week per e-mail contact opgenomen met het label en kreeg meteen een keurige mail terug met de toezegging dat die poster gratis en voor niets naar mij toegezonden zal worden. Zojuist ontvangen. Het album is daarmee compleet. 8) actie van de klantenservice van dit label, wat mij betreft. Ik zet 'm meteen op, dit album.

https://www.youtube.com/watch?v=lR-foGKsus0&index=5&list=RDxnBZUvwKQsM And The Druids Turned To Stone

https://www.youtube.com/watch?v=96ojFW3v4bI&list=RDxnBZUvwKQsM&index=4 Valley Of The Queens

« Laatst bewerkt op: 10 januari 2019, 19:25:44 door Jeronimo »
- Audioquest

*

B. Gehakt

• 7357
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #100313 Gepost op: 10 januari 2019, 20:29:39 »
Je [...] van.

Aha, u is ook boven de 50 inmiddels?   >:(
Deskundige

*

Jeronimo

• 8076
« Reactie #100314 Gepost op: 10 januari 2019, 20:57:08 »
Je [...] van.
Aha, u is ook boven de 50 inmiddels?   >:(
Waarom denk je aan zo'n groot getal? ;) Ik draafde net wel enigszins door, besef ik, maar waarom zo'n boos gezicht? ???
- Audioquest

*

Opa S.

• 8094
« Reactie #100315 Gepost op: 10 januari 2019, 21:01:45 »
Meermaals heb ik meegemaakt dat buitenlanders die inburgeringscursussen hebben gedaan deze verschillen met enige verwondering wél opmerken.

Moeders de hex spreekt (en schrijft) een stuk beter Nederlands als de gemiddelde Nederlander.

Haha, ja, dat deed ik express.

En dat ook.

;D

Dat geaffecteerde vind ik nu ook weer iets te ver gaan hoor, ik zal 't je wel laten horen bij onze eerstvolgende luistersessie, de haren zullen je (ietwat) te berge rijzen.

Heer Gehakt is  >:(, omdat hij ook boven de 50 is. Net zoals wij.  >:(

;D

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8094
« Reactie #100316 Gepost op: 10 januari 2019, 21:03:17 »
On topic, hier staat gewoon weer 'tzelfde op als gister. Yer Blues is één van mijn favorieten en Helter Skelter ook wel. Dat nummer hoorde ik van Siouxie and the Banshees, vandaar dat ik gister Beatles draaide.

Ricky Gervais

*

begtjuh

• 2237
    • Aardblij
« Reactie #100317 Gepost op: 10 januari 2019, 21:41:22 »
Ook mijn favoriete Beatles plaat  8)

Enigszins gerelateerd heb ik vanmorgen weer eens een keer mijn allereerste single gedraaid.

Mull of Kintyre  :o
Sombreros are not metal

*

Opa S.

• 8094
« Reactie #100318 Gepost op: 10 januari 2019, 22:29:09 »
Heb ik ook ooit nog gehad, ook al was 't niet mijn eerste. Wel grijs gedraaid :)

Ricky Gervais

*

minplus

• 8650
  • relax, don't do it
« Reactie #100319 Gepost op: 10 januari 2019, 23:37:59 »
Dead Can Dance - Garden of Arcane Delights
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right