*

Jeronimo

• 8067
Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #100320 Gepost op: 11 januari 2019, 14:32:01 »
Ff een break. Van het werk en hopelijk meerdere goeie in:

The Pixies - Bossanova (LP, 1990, Nederland)

https://www.youtube.com/watch?v=n37Bdr559to Dig for fire
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E+AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-500 en CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

B. Gehakt

• 7354
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #100321 Gepost op: 11 januari 2019, 16:04:08 »
Je [...] van.
Aha, u is ook boven de 50 inmiddels?   >:(
Waarom denk je aan zo'n groot getal? ;) Ik draafde net wel enigszins door, besef ik, maar waarom zo'n boos gezicht? ???

Ach dat gezicht hoort bij de leeftijd, met plooien. Op een gegeven moment wordt je 30 en dan treed je toe tot een vreemde levensvorm waar jongeren niet meer mee kunnen communiceren. Op je 50-ste kom je daar achter en ga je mopperen en begrijp je de 'tegenwoordige tijd' niet meer, maak je je druk over het gemeentelijk klikobeleid en maakt deel uit van de vergrijzing.
Deskundige

*

Jeronimo

• 8067
« Reactie #100322 Gepost op: 11 januari 2019, 16:31:48 »
Je [...] van.
Aha, u is ook boven de 50 inmiddels?   >:(
Waarom denk je aan zo'n groot getal? ;) Ik draafde net wel enigszins door, besef ik, maar waarom zo'n boos gezicht? ???
Ach dat gezicht hoort bij de leeftijd, met plooien. Op een gegeven moment wordt je 30 en dan treed je toe tot een vreemde levensvorm waar jongeren niet meer mee kunnen communiceren. Op je 50-ste kom je daar achter en ga je mopperen en begrijp je de 'tegenwoordige tijd' niet meer, maak je je druk over het gemeentelijk klikobeleid en maakt deel uit van de vergrijzing.
Ik had het al begrepen uit de recatie van OpaS. ;D Toch zie ik heel wat goede dingen in deze tijd en in deze jeugd, en begrijp dit punt heel goed. Het is een onachtzaamheid voor de eigen taal en cultuur dat heel lang speelt. Waar ik slecht tegen kan is dat middelmaat op deze wijze de hoogste norm wordt. En dat net "ingeburgerde" buitenlanders dit gewoon in de gaten hebben, zegt mij al dat het geen kwestie is van vroeger is alles beter. Het is gewoon tegenwoordig veel slechter. ;D Overigens, generaliseren is van alle leeftijden: ik heb nog geen enkele plooi! En ik verwacht die nog heel lange tijd niet te hebben. Grijze haren zijn er ook nog niet. Behalve als ik bij OpaS vandaan kom, borstel ik wel een grijs haartje weg. Maar dan betreft het toch echt kattenharen. Plooibaar is een ander verhaal. ;)

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2019, 16:37:21 door Jeronimo »
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Audioquest

*

B. Gehakt

• 7354
« Reactie #100323 Gepost op: 11 januari 2019, 16:43:30 »
Ook bij mij geen plekje kaal en geen toefje grijs ... En ik kan het weten, ik sta immers per dag minstens 3 uur voor de spiegel.  8)
Deskundige

*

B. Gehakt

• 7354
« Reactie #100324 Gepost op: 11 januari 2019, 16:59:37 »
En dan krijg je dit: P.I.L. Double trouble.
Deskundige

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #100325 Gepost op: 11 januari 2019, 18:03:04 »
Middelmaat is al jaren de hoogste norm. Af en toe heb je geniale uitschieters zoals de Stones (kom er maar in, Abel ;D) maar met middelmaat bereik je het makkelijkst het grote publiek en vooral de jeugd. Zoals Ali B. die wel eens vaag van de Beatles gehoord had maar eigenlijk niet weet welke muziek ze maakten zoals hij zelf kortgeleden aangaf.
Was trouwens 30 a 40 jaar geleden niet anders toen m'n leerlingen bij het maken van opdrachten via hun koptelefoon de eigen favoriete muziek mochten luisteren. Ik ging altijd even checken wat ze draaiden want een moppentapper mocht niet en ik was benieuwd.
Eén op de 20 had wat interessants, de rest was 13 in een dozijn. Heb zo wel Dead Can Dance leren kennen en Laibach.

Los daarvan heb ik geen grijze haren maar wel rimpels in het vooronder voor m'n zakrimpelspinnen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 8086
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #100326 Gepost op: 11 januari 2019, 19:30:25 »
Over middelmaat gesproken, vandaag gedraaid;

The Rolling Stones - Their satanic majesties request (1967)

She's a rainbow / https://youtu.be/6c1BThu95d8

The Beatles - s.t. (1968)

Yer blues / https://youtu.be/HEQQ-1rd4A0

Queen - Sheer heart attack (1974)

She makes me (stormtrooper in stilettos) / https://youtu.be/i5xBeuB01jc

Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Jeronimo

• 8067
« Reactie #100327 Gepost op: 11 januari 2019, 20:06:30 »
Het was leuk om dat nummer van Queen weer eens te hebben gehoord.

Deze is nog nét geen 50 jaar oud, maar het ziet eruit alsof het nét uit de winkel komt. Geen spoortje grijs te zien dan ook. ;) En niet omdat er geen goede muziek op staat.

Affinity - Affinity (LP, 1970, Duitsland). Eerder gepost.

https://www.youtube.com/watch?v=Vpbfc66w76s Album

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2019, 20:08:51 door Jeronimo »
- Audioquest

*

Opa S.

• 8086
« Reactie #100328 Gepost op: 11 januari 2019, 20:46:46 »
Da's inderdaad een fijne.

Hier een ouwe getrouwe;

Amon Düül II - Wolf City (1973)

Album / https://youtu.be/7LM75RePolw

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8086
« Reactie #100329 Gepost op: 11 januari 2019, 21:08:11 »
En nu deze;

moebius & plank - Rastakraut Pasta (1980)

Album / https://bureaub.bandcamp.com/album/rastakraut-pasta

Ricky Gervais

*

a.b.

• 9619
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #100330 Gepost op: 11 januari 2019, 21:57:44 »
Middelmaat is al jaren de hoogste norm. Af en toe heb je geniale uitschieters zoals de Stones (kom er maar in, Abel ;D) maar met middelmaat bereik je het makkelijkst het grote publiek en vooral de jeugd.

Middelmatige muziek kan ik niet verguizen. Daar valt immers niets aan te verguizen. Het is gewoon niets. Ik heb dat daarom (hopelijk)  ook nooit beweerd dat de Stones middelmatige muziek maken. En voor het slimme audiofreakje dat nu een berichtje van me afstoft waarin ik dat wel doe: mea culpa!
Ik snap ze niet, maar er zijn inmiddels iets meer dan een handvol nummers die ik toch goed kan hebben. Laatst werd ik verrast door een nummer van de Stones dat ik meer dan OK vind maar al heel lang niet meer had gehoord. Maar op de een of andere manier laat ik het daar dan toch weer bij.

Nu Radio Chaos van Roger Waters. Dat snap ik dan weer wel.

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2019, 22:31:16 door a.b. »
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

morph

• 14377
« Reactie #100331 Gepost op: 11 januari 2019, 22:16:06 »

Shocking Blue - Love Buzz
2x10"

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #100332 Gepost op: 11 januari 2019, 22:24:58 »
Was ook even bezig geweest met Motions en Shocking Blue, mede omdat eerstgenoemde bij vrouwlief die toen 13 was emotions opriep. Leuk om weer te horen maar waren me toen wat te sloom ook al kon ik ze wel waarderen.
Nu nog.
Shocking Blue sprak me toen al meer aan.

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #100333 Gepost op: 11 januari 2019, 22:38:13 »
Middelmaat is al jaren de hoogste norm. Af en toe heb je geniale uitschieters zoals de Stones (kom er maar in, Abel ;D) maar met middelmaat bereik je het makkelijkst het grote publiek en vooral de jeugd.

Middelmatige muziek kan ik niet verguizen. Daar valt immers niets aan te verguizen. Het is gewoon niets. Ik heb dat daarom (hopelijk)  ook nooit beweerd dat de Stones middelmatige muziek maken. En voor het slimme audiofreakje dat nu een berichtje van me opdoekt waarin ik dat wel doe: mea culpa!
Ik snap ze niet, maar er zijn inmiddels iets meer dan een handvol nummers die ik toch goed kan hebben. Laatst werd ik verrast door een nummer van de Stones dat ik meer dan OK vind maar al heel lang niet meer had gehoord. Maar op de een of andere manier laat ik het daar dan toch weer bij.

Nu Radio Chaos van Roger Waters. Dat snap ik dan weer wel.

Middelmaat haalt vaak de top van de hitparade. Meestal maar kort maar ze wisselen elkaar lekker af.
De Stones noemen is natuurlijk een jennetje tussen ons, maar het is fijn dat je al een stuk of 5 nummers kunt waarderen. :)
Er is nogsteeds meer hoop.  ;D
Ondanks alle elektro waar overigens ook erg leuke dingen zijn maar de meeste middelmaat. Zoals in alle genres.

*

suffeteun

• 14302
  • niets zo bizar als de werkelijkheid
« Reactie #100334 Gepost op: 11 januari 2019, 22:47:19 »

Shocking Blue - Love Buzz
2x10"
Briljant. 8)