*

Jeronimo

• 8167
Re: Welke muziek staat er nu op ?
« Reactie #102060 Gepost op: 10 juli 2019, 16:15:58 »
Isis - In The Absence Of Truth (2LP, 2006 lim. edition, België). Eerder gepost.

https://www.youtube.com/watch?v=bV13mbD9cLM&list=PLecmVSL7rdzspxduNxm-buEGY1XN5sBxh&index=1 Album
- AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E + AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-800 en CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU, Furutech ADL Esprit 
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #102061 Gepost op: 10 juli 2019, 16:24:06 »
zijn mooie elementjes.

nieuwe of nog steeds leverbare elementen kosten nu best wat geld..
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

dimitri

• 1294
  • död ĺt vek punk!
« Reactie #102062 Gepost op: 10 juli 2019, 17:05:57 »
Wat ik niet helemaal vat; het element noemt zich MMC, maar speelt prima op de Technics SU-8080 die geen MC aansluiting heeft. Dus, geen echt MC element? Of zit er een voorversterkertje in? Nog niet naar gekeken en ook geen zin om het uit te zoeken, het klinkt in ieder geval helemaal prima :)
Ik had wel zin om het uit te zoeken :D :

'MMC' stands for Moving Micro-Cross, a design principle which resulted in the complete integration of all components - stylus, cantilever, coils and magnet became the patented moving-iron principle upon which all B&O cartridges were based. The MMC principle gave the finest groove separation and produced extremely accurate sound reproduction of records. The unique MMC system employed a cross-shaped armature which, among other advantages, guaranteed exceptional stereo separation since each channel moves on a separate axis.
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Luxman C-02 / M-02
Tannoy Arden mk.1

*

Benco

• 5824
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #102063 Gepost op: 10 juli 2019, 17:07:08 »

*

ShaggyNL

• 1327
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #102064 Gepost op: 10 juli 2019, 17:44:04 »
Wat ik niet helemaal vat; het element noemt zich MMC, maar speelt prima op de Technics SU-8080 die geen MC aansluiting heeft. Dus, geen echt MC element? Of zit er een voorversterkertje in? Nog niet naar gekeken en ook geen zin om het uit te zoeken, het klinkt in ieder geval helemaal prima :)
Ik had wel zin om het uit te zoeken :D :

'MMC' stands for Moving Micro-Cross, a design principle which resulted in the complete integration of all components - stylus, cantilever, coils and magnet became the patented moving-iron principle upon which all B&O cartridges were based. The MMC principle gave the finest groove separation and produced extremely accurate sound reproduction of records. The unique MMC system employed a cross-shaped armature which, among other advantages, guaranteed exceptional stereo separation since each channel moves on a separate axis.
Ah, mooie omschrijving. Het zal inderdaad wel een patent dingetje zijn, want dit heeft Audio Technica ook in bijna al z'n elementen. Hier noemen ze het dat het een V-vorm betreft, die twee assen.

Ook is dit in de snijkop terug te vinden van een "platen snijdt" of hoe dat ook heet. In ieder geval een goed idee en het wordt zo afgetast op dezelfde manier dat een LP gesneden wordt.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Opa S.

• 8146
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #102065 Gepost op: 10 juli 2019, 18:59:12 »
Mmmm…, ja, het ding klinkt mooi, maar gek genoeg doet de verticale Technics SL-V5 dat ook. Nu moet ik zeggen, er zit daar volgens mij een standaard naaldje in wat niets bijzonders is, dus het verbaasde me al enigszins dat daar zo'n appetijtelijk geluid uit kwam. Misschien dat het toch een ander naaldje is, die T4P Technics naalden heb je in allerlei soorten en maten en kleuren gehad. Ik weet niet beter dan dat oranje - wat er dus in zit - gewoon de simpelste variant is, maar het kan dus bijvoorbeeld net zo goed een betere ellips zijn. Ok, geen shibata, dat lijkt me wel duidelijk. Anyway, ik zal nog wat intenser naar de B&O luisteren om te kijken of ik verschillen kan waarnemen. Als het goed is moet ik nog ergens een gesealde Aria van Alan Sorrenti hebben liggen, dan kan ik - aangezien de Technics SU-8080 twee platenspelers aangesloten kan hebben - beide spelers 1 op 1 met elkaar vergelijken.

Net overigens in de luisterhoek, nu met de Yamaha CA-1000II wél in klasse A, even genoten van 't een en ander aan muziek, beetje Beatles, wat Renaissance en last but not least "The herald" van Comus, letterlijk adembenemend op deze setting (maar dat was 't sowieso wel :)). Jawel, ik denk dat ik nu toch heel dicht in de buurt zit van wat er uit te peuren is, het klinkt allemaal erg mooi, mooier dan wat ik gewend ben en ook mooier dan wat ik elders hoor. Ik heb geen smaak natuurlijk en ik doe 't allemaal op bij elkaar geraapte zooi, maar ik ben tevreden.

Comus - The herald / https://youtu.be/kIO4kLQ1kJE

Tussendoor heb ik trouwens achter de computer ook nog naar Кирило Костюковский geluisterd; https://youtu.be/3vaqa1L-Mz0

Luisterhoek (in wording, alhoewel 't me niet zou verbazen als 't over een jaar nog zo staat  ;D)

@dimitri; dank voor het uitzoeken! PS: Herken je misschien iets, op dit plaatje?  ;)
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8146
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #102066 Gepost op: 10 juli 2019, 19:51:36 »
Tsja, als je dit hoort; https://youtu.be/Ai_uBIdYkcs

Er zijn niet veel dingen in m'n leven waar ik spijt van heb, maar dat ik geen piano kan spelen (zoals deze dame) vind ik wel jammer. Mental note: first thing to do in next life.

PS: Als ik het hád gekund, dan had ik wel een ander tasje genomen.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

minplus

• 8705
  • relax, don't do it
« Reactie #102067 Gepost op: 10 juli 2019, 21:31:36 »
Ik weet er nog wel een stuk of minstens 100 voor mij maar je kunt niet alles tegenwoordig. Was graag een moderne homo universalis geweest, iets got-achtigs, maar dat zat er op de een of andere manier niet in.  :o

Vandaar maar net als Morph: Lamb - The secret of letting go. Net binnen van de biep.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Jeronimo

• 8167
« Reactie #102068 Gepost op: 11 juli 2019, 18:57:54 »
Dat wordt een goede luister- (en kijk)hoek, OpaS. Ik kom binnenkort graag eens langs.

Hier staat op, het presentje dat minplus had meegebracht bij zijn bezoek:

Therion ‎- Lemuria / Sirius B (2CD, 2004 deluxe edition, Duitsland). Hij heeft natuurlijk zijn dubbelexemplaar meegebracht. Anders snap ik het niet. ;D

CD2:
https://www.youtube.com/watch?v=j7lGlgLh2LI Sirius B

Credits:
    Acoustic Guitar, Guitar – Kristian Niemann
    Balalaika [Prima] – Kavi Björqvist (tracks: 1-1 to 1-10), Sven Lindblad (tracks: 1-1 to 1-10)
    Balalaika [Prima], Strings [Prima Domra, Alto Domra] – Jens Nyborg (tracks: 1-1 to 1-10)
    Bass – Johan Niemann
    Choir – Kühn Mixed Choir
    Conductor [Orchestra, Choir] – Mario Klemens
    Conductor [Orchestra] – Adam Klemens
    Drums – Richard Evensand
    Guitar – Christofer Johnsson
    Orchestra – The City Of Prague Philharmonic
    Organ [Hammond] – Steen Rasmussen
    Soloist, Horn – Petra Čermáková
    Soloist, Oboe – Jitka Tomšíčková

- AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E + AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-800 en CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU, Furutech ADL Esprit 
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

minplus

• 8705
  • relax, don't do it
« Reactie #102069 Gepost op: 11 juli 2019, 21:01:56 »
 ;D
Nee hoor, het was m'n totaalallerenigste. :)
Had zoiets van "die ga ik over een boel jaar of wat nog eens proberen" en als dat 20 is hoop ik dat wel te halen maar zonde als hij hier al die tijd in de kast staat.

*

Tom!

• 5407
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #102070 Gepost op: 11 juli 2019, 22:55:35 »
Mooie spelert, die Beogram!

Hier: Keith Jarrett - The Köln concert
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

« Reactie #102071 Gepost op: 12 juli 2019, 12:28:32 »
Leonard Cohen met You Want it Darker........... voor de meesten geen toelichting nodig neem ik aan, wat een stem....... 8)
Uit zijn laatste album, helaas zijn laatste.
(tracknumer klopt niet met het album, is het tracknummer van mijn playlist)

Linkie naar YouBuis

|Harman Kardon AVR8500|Marantz DV-8300|OPPO UDP-203Modified|Project 1.2+Benz|Rel Q200E|Kef-RMD3/R300/Model 100|DS216play-6TB|van den Hul bekabeling|

*

dimitri

• 1294
  • död ĺt vek punk!
« Reactie #102072 Gepost op: 12 juli 2019, 12:46:58 »

@dimitri; dank voor het uitzoeken! PS: Herken je misschien iets, op dit plaatje?  ;)
Zijn dat de B&W DM2a's die ooit van mij geweest zijn?
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Luxman C-02 / M-02
Tannoy Arden mk.1

*

jpio

• 4621
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #102073 Gepost op: 12 juli 2019, 13:50:51 »
Talking Heads met Fear of Music en daarna Rolling Stones met Exile on Mainstreet.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

minplus

• 8705
  • relax, don't do it
« Reactie #102074 Gepost op: 12 juli 2019, 17:23:50 »
Twee toppers. :-*