*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
Re: Wat heb je reeds aangeschaft?
« Reactie #30 Gepost op: 2 september 2004, 02:58:08 »
Ligt aan jou, Rene :).
Bij mij geldt meestal dat WELK 35+ apparaat ik ook binnen haal, het binnen de kortste keren werkt en blijft werken. Heb hier veel meer apparaten van minder dan 20 jaar met defecten dan héle oude apparaten.
Meeste problemen heb ik met CD-spelers, DVD-Spelers...
Bij mij houdt de 'ouwe zooi' het nog altijd het langst vol.

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #31 Gepost op: 2 september 2004, 02:58:42 »
"Vintage" is geen synoniem voor "oud" !
"extremely vintage" is synoniem voor "ouwe troep die niemand meer wil maar waar ik verknocht aan ben vanaf het eerste moment dat ik er een knop van induw"
Snap? :).

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #32 Gepost op: 2 september 2004, 02:59:59 »
Bijna antiek Stijn, dat extremely vintage spul...heel leuk... :)

Wat voor bijpassende tuner en versterker had je in gedachten ?

Groet,
Tdo
Ik zou een bijpassende tuner en versterker kunnen kopen, maar dat wil ik niet. Ik wil ongeveer hetzelfde als wat mensen vroeger in hun kamers hadden. Dus: Een buizenradio. Moet wel een ècht ouwe zijn. We hebben er één in de woonkamer, maar die is te nieuw. Eigenlijk is dit bandrecordertje ook te nieuw, maar het ziet er leuk uit :-).
Ben op zoek naar een buizenradio met een beetje stevig geluid (dus niet zo'n heel kleintje), een phono ingang en een bandrecorder in/uitgang. En euhm... Hij moet er een beetje uit zien en vooral: Bakeliet hebben :).

*

René Silverline

• 1646
  • De draaiorgel
« Reactie #33 Gepost op: 2 september 2004, 12:42:21 »
Ik koop sinds kort apparatuur niet ouder dan 3 jaar, IVM kans op technische schade/ mankementen. :) **Er is al zoveel de prullenbak in verdwenen** :-[

Tot nu toe beval dit mij erg goed.

Groetjes Rene.
* Something like a dream...that makes no sense, no order, just different scenes in our memories that make up our lives *

*

Lars

• 748
  • PMC DB1+
« Reactie #34 Gepost op: 2 september 2004, 13:19:36 »
Ik heb 1 paar Mission 760i aangeschaft. Gister besteld bij Studio 107 en vandaag kwam TPG het brengen, alleen was ik de eerste adres voor hem. En ik had net niet gepast geld, dus morgen mag ik het zelf ophalen. ::) :(

Ze zijn als vervangers voor de witte Visaton zuilluidsprekers die ik bij de computer gebruik. Ik moest gewoon wat beters en kleiners hebben.

Morgen zal ik hier wel even het verschil posten. ;)

[update]
Ik heb de Missions vanochtend opgehaald en natuurlijk direct de Visatons vervangen met deze. ;)
Alhoewel deze luidsprekers maar tot 75Hz gaan, klinken ze nog erg goed.
Ze klinken rustiger, sneller en je hoort dat het veel meer kwaliteit is dan de Visatons.
De combinatie Onkyo, Van den Hul en Mission kan best.
Ik kan pas meerzeggen als er meer naar geluistert is natuurlijk, maar het klinkt al goed.

Oh ja, s_k  is het al bekend of je de Visatons wilt hebben? Mag wel via pm geantwoord worden.
[/update]
« Laatst bewerkt op: 3 september 2004, 13:56:42 door Lars Aberson »
Groeten,
Lars.

"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."
"You know what music is? A harmonica connection between all human beings."

*

distortion

• 490
  • Blashyrh
« Reactie #35 Gepost op: 2 september 2004, 14:32:19 »
OVer oud gesproken. Een Toa van onze school waar ik wel goed mee op kan schieten heeft een telefunken radio op de kop kunnne tikken. Echt geweldig ding. Hij is helemaal van hout en met allemaal mooi buisjes erin. Hij staat trouwens in een kabinet op school :o

Was deze:
« Laatst bewerkt op: 2 september 2004, 14:35:57 door distortion »
Omdat het kan.

*

René Silverline

• 1646
  • De draaiorgel
« Reactie #36 Gepost op: 2 september 2004, 22:25:41 »
Ow dat is wel een leuk hebbe dingetje voor in de hobby kamer.
maar ik denk dat hij snel uit elkaar valt als deze opgepakt wordt  ::)

Groetjes Rene. ;D
* Something like a dream...that makes no sense, no order, just different scenes in our memories that make up our lives *

« Reactie #37 Gepost op: 2 september 2004, 22:30:47 »
Laatste aanwinst :

Een SWR en Power meter voor zendapparatuur. Deze gaat dienen om de status van de marifoon (scheepsradio) in de gaten te houden. Vanwege het feit dat een deel van de kabel en connectoren buiten aan weer, wind en zeewater bloot staan wil de kwaliteit wel eens langzaam slechter worden. Hiermee zie je dat onmiddellijk.

En laten we eerlijk wezen, wie houdt er nou niet van metertjes :)

Die gebruikte wij vroeger om de zend antennes 1 op 1 af te stellen, in samen werking van een matcher 8)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

distortion

• 490
  • Blashyrh
« Reactie #38 Gepost op: 2 september 2004, 22:44:02 »

Groetjes Rene. ;D

Hij doet het nog hoor!
Omdat het kan.

*

René Silverline

• 1646
  • De draaiorgel
« Reactie #39 Gepost op: 2 september 2004, 23:48:08 »
Laatste aanwinst :

Een SWR en Power meter voor zendapparatuur. Deze gaat dienen om de status van de marifoon (scheepsradio) in de gaten te houden. Vanwege het feit dat een deel van de kabel en connectoren buiten aan weer, wind en zeewater bloot staan wil de kwaliteit wel eens langzaam slechter worden. Hiermee zie je dat onmiddellijk.

En laten we eerlijk wezen, wie houdt er nou niet van metertjes :)

Die gebruikte wij vroeger om de zend antennes 1 op 1 af te stellen, in samen werking van een matcher 8)

Kun je er ook nog mee bellen? het ziet er nogal spacy uit., :-[

Groetjes Rene. ;D

*

René Silverline

• 1646
  • De draaiorgel
« Reactie #40 Gepost op: 2 september 2004, 23:50:11 »

Groetjes Rene. ;D

Hij doet het nog hoor!

Hoeveel zou dit product nu ongeveer kosten? ik weet geen normale waarde van deze radio  ???

Groetjes Rene. :)

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #41 Gepost op: 3 september 2004, 04:21:09 »
Ik koop sinds kort apparatuur niet ouder dan 3 jaar, IVM kans op technische schade/ mankementen. :) **Er is al zoveel de prullenbak in verdwenen** :-[

Tot nu toe beval dit mij erg goed.

Groetjes Rene.

Ik koop meestal heel goedkoop spul waarvan ik weet dat 't kapot is. Kost me niks en vaak is't eenvoudig te repareren. En dan is dat best leuk hoor :). Jij bent zo iemand die iets na 10 jaar aan de straat zet, ik begin het dan pas leuk te vinden. Zo krijg je best aardige kwaliteit terwijl 't geen zak kost. Een versterker met de kwaliteit van de hedendaagse NAD's van 4, 500 euro koop je tweedehands voor 75 euro.

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #42 Gepost op: 3 september 2004, 04:22:21 »
OVer oud gesproken. Een Toa van onze school waar ik wel goed mee op kan schieten heeft een telefunken radio op de kop kunnne tikken. Echt geweldig ding. Hij is helemaal van hout en met allemaal mooi buisjes erin. Hij staat trouwens in een kabinet op school :o

Was deze:

Leuke dingen. Blijven het doen en doen en doen.
Zijn trouwens niets waard hoor. Meer dan 20 euro moet je er niet aan uitgeven. Je koopt zoiets voor een paar euro's op de rommelmarkt en dan werkt't prima :). Word best moe van al die verkopers die denken dat zoiets geld waard is...

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #43 Gepost op: 3 september 2004, 04:23:17 »

Groetjes Rene. ;D

Vergeet dat maar. Met zo'n ding kun je veel ruwer omgaan dan met 't moderne spul. Zoals ik al zei. Blijven het doen en doen en doen. En tKlinkt nog lekker ook :).
Had je deze al gechecked? :)
http://dreeke.crewserver.com/~stijn/hifi/nuova.wmv
kBedoeleuh... 2 euro :). En nog nooit iets in vervangen (heb hem wel moeten schoonmaken).

*

Japie

• 880
« Reactie #44 Gepost op: 3 september 2004, 08:18:15 »
Deze!!!! Echt geweldig!! ;D ;D
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]