*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
Re: Wat heb je reeds aangeschaft?
« Reactie #41280 Gepost op: 18 juni 2017, 14:08:43 »
Japan kent het fenomeen "conglomeraten". Hierdoor is het mogelijk dat bedrijven een soort van samenhang hebben, die op het eerste gezicht niet evident is.
B.v. Mitsubishi, Nikon en Fuji.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

geerd

• 4790
  • scheun ja
« Reactie #41281 Gepost op: 18 juni 2017, 17:11:53 »
hoor ik daar een iemand mijn goede naam verbouwen en mijn mening over een jvc versterker weten .
nu geen punt hoor is een jvc wat de digitale luisteraar in de gelegenheid stelt dit op een zo goed mogelijke manier muziek te beluisteren .
nu moet ik wel vaststellen dat ik met de door opa s herstelde muziek versterker geen ervaring heb .
en het gevoerde merk jvc soms iets heel moois wist te bouwen maar ook wel eens de plank mis sloeg .
dat het in deze niet mijn keuze zou zijn lijkt mij duidelijk mijn hi end scheu uitgevoerd in zwart met top armen en elementen heeft geen ingang en of voordeel van deze versterker .
dit gezegd hebbende is het natuurlijk ook niet hiervoor bedoeld maar voor de luisteraar die digitaal wil versterken .
ook al doet zich wel het probleem voor dat dat niet helemaal gelukt is , daar de uitgang gebruikt voor het aansluiten van de luidsprekers analog is .
ik kan u dan ook melden dat dat een goed ding is want digitaal uit de luidsprekers is niet om aan te horen .
er is dus door jvc na gedacht en een versterker op de markt gezet die past in het tijdbeeld .
deze wordt warm wat in de winter een voordeel kan geven en geeft een goed geluid volgens opa s ziet er degelijk uit , en is dat blijkbaar ook ,hij doet het immers nog steeds , en na eens te zijn nagezien door onze hersteller opa s dus neem ik aan dat er ook weer lange tijd van genoten kan worden .
aansluiten van een techniks sl 1200 is niet mogelijk dus daar hoeven we het niet over te hebben .
nee een t dac van micromega is een juiste match of deze aria https://link.marktplaats.nl/m1170361628
denk dat met zoon bron je maximaal gebruik maakt van deze klasse A digitale JVC versterker .
maar zoals ik al eerder aangaf ik heb deze niet beluisterd dus is mijn mening gebaseerd op vermoedens kennis van het merk en uitspraken op het net .

hopende u hiermede voldoende van dienst te zijn geweest Hr Geerd

scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

Opa Spylac

• 5503
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #41282 Gepost op: 18 juni 2017, 17:17:36 »
Hr Geerd, hartelijk dank voor uw weldoordachte mening annex conclusie, waarmee mij zeker voldoende van dienst geweest bent, want het voegt niets toe c.q. haalt niets af van wat ik al wist. Althans; wel n klein probleempje, de Scheu en/of een Technics SL-1200mk2 kan er prima op aangesloten worden, alleen niet digitaal. Er is zelfs een MC voorversterker aan boord.
Ik hachel alleen bouten. Tenzij ik diggel.

*

Opa Spylac

• 5503
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #41283 Gepost op: 18 juni 2017, 17:22:28 »
Ik heb altijd gedavht dat JVC een 'eigen' merk was, een afstammeling van de door Amerikanen gebouwde Victor-fabrieken in Japan. Ik geloof dat ze van oorsprong platen maakten en pas laten apparatuur zijn gaan maken. Of heeft Matushita het ergens in het verleden opgekocht? Kan prima, er werd zoveel ge- en verkocht dat ik de herkomst van al die bedrijven niet meer snap.

Dat was het wel, maar het is al vroeg door Matsushita overgenomen en er ook tot ver voorbij de gouden audioperiode eigendom van geweest; https://nl.wikipedia.org/wiki/JVC_(elektronicabedrijf)

De invloed van Matsushita is dan ook niet echt opvallend, behalve als je naar het interne kijkt en daar de nodige torren en elco's van Panasonic tegenkomt. Maar, er zitten ook gewoon elco's van Nichicon in, verplichte winkelnering was er dan wellicht ook niet.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2017, 06:36:59 door Opa Spylac »

*

geerd

• 4790
  • scheun ja
« Reactie #41284 Gepost op: 18 juni 2017, 17:23:18 »
dank u hartelijk voor deze toegevoegde info daar was ik niet van op de diepte geeft zeker een aanvulling
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

suffeteun

• 14156
  • niets zo bizar als de werkelijkheid
« Reactie #41285 Gepost op: 18 juni 2017, 18:13:47 »
Ik ben hier erg blij met mijn digitale versterkert.Heerlijk al de aansluitmogelijkheden.7x analoog en 4x digitaal. 8)

*

art

• 8814
« Reactie #41286 Gepost op: 18 juni 2017, 18:30:30 »
@Satch
"Ik heb altijd gedavht dat JVC een 'eigen' merk was, een afstammeling van de door Amerikanen gebouwde Victor-fabrieken in Japan. Ik geloof dat ze van oorsprong platen maakten en pas laten apparatuur zijn gaan maken. Of heeft Matushita het ergens in het verleden opgekocht? Kan prima, er werd zoveel ge- en verkocht dat ik de herkomst van al die bedrijven niet meer snap."

Nou, dat klopt wel hoor.
Maar de Jappen waren (ik denk door de Yanks) al heel snel met het bestellen (en helpen) van hun buurman als die beter, sneller en goedkoper een elco o.i.d kon maken.

De lijst omschrijft primair de OEM-relaties.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2017, 18:32:50 door art »

*

Wim72

• 1081
« Reactie #41287 Gepost op: 18 juni 2017, 19:11:01 »
Op sommige produkten van JVC staan de Victor fabrieken ook gewoon vermeld...

*

Opa Spylac

• 5503
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #41288 Gepost op: 18 juni 2017, 19:11:50 »
Dat is dan ook waar de afkorting JVC voor staat :)

*

Integra

• 10360
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #41289 Gepost op: 18 juni 2017, 20:39:21 »
Dat is dan ook waar de afkorting JVC voor staat :)

Vroeger was het Nivico:   Nippon Victor Company
Later werd het JVC: Japanese Victor Company

Op de meeste JVC apparaten zit in Japan overigens een "Victor" embleem of stempel i.p.v. "JVC" ;)

*

a.b.

• 7742
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #41290 Gepost op: 26 juni 2017, 22:18:49 »
Woot :o

Begrijp ik het nu goed dat jij een Driade met buizen doet, hmm das best knap, geloof ik...

Waarom zou dat niet kunnen?
Buizen en Maggies kunnen ook niet zeggen ze...........

Miracle heeft ook tijden gedraaid met een Jadis op zijn Dalis, tot oorbloedende volumes aan toe.  ;)

Uit de hele oude doos dit... Toevallig omdat  ik zocht op "Dalis Car" kwam dit omhoog, ben heel benieuwd of je nog herinneringen hebt aan hoe je het vond klinken bij Miracle?

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #41291 Gepost op: 27 juni 2017, 09:42:21 »
 Ik heb ooit een versterker gehad waar "JVC  Nivico "opstond.  Waar staat Nivico dan voor?

« Reactie #41292 Gepost op: 27 juni 2017, 09:44:07 »
Sorry, had integra al beantwoord, las ik overheen.

*

KT88

• 27710
  • The cat's meow
« Reactie #41293 Gepost op: 27 juni 2017, 10:15:11 »
Woot :o

Begrijp ik het nu goed dat jij een Driade met buizen doet, hmm das best knap, geloof ik...

Waarom zou dat niet kunnen?
Buizen en Maggies kunnen ook niet zeggen ze...........

Miracle heeft ook tijden gedraaid met een Jadis op zijn Dalis, tot oorbloedende volumes aan toe.  ;)

Uit de hele oude doos dit... Toevallig omdat  ik zocht op "Dalis Car" kwam dit omhoog, ben heel benieuwd of je nog herinneringen hebt aan hoe je het vond klinken bij Miracle?

Nee, dat is wel heul erg lang geleden......dat weet ik niet meer in detail.
Wat ik wl weet is dat het bij hem altijd wel goed voor elkaar was in algemene zin.
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zg.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dnk.....

*

a.b.

• 7742
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #41294 Gepost op: 27 juni 2017, 11:50:39 »
Ik weet het ook niet meer zo goed, wel dat het indruk maakte in positieve zin.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin