*

geerd

• 5388
  • scheun ja
Re: Wat heb je reeds aangeschaft?
« Reactie #41535 Gepost op: 12 juli 2018, 10:52:47 »
te begrijpen dat er niet veel vraag is hier naar dergelijke wagens mooi maar hier niet te betalen en dan komt er nog eens 25% bij
les is more

*

muziekfreak

• **
  • 74
  • Niet veel temelden!
« Reactie #41536 Gepost op: 12 juli 2018, 11:27:13 »
te begrijpen dat er niet veel vraag is hier naar dergelijke wagens mooi maar hier niet te betalen en dan komt er nog eens 25% bij

Nederland neemt ook keuze weg, nog even en dan rijd iedereen daar een electrische karretje want owee....het mileu.
In de usa kun je kopen wat je wilt, van klein tot groot, van groot tot gigantisch keuze is aan de mens (gelukkig) nog altijd hier. Als het aankomt op autos..

*

geerd

• 5388
  • scheun ja
« Reactie #41537 Gepost op: 12 juli 2018, 12:29:14 »
een groot deel zijn ook te groot en lomp voor onze wegen te zwaar dus belasting te duur en verbruiken te veel voor hier .
is dus niet zo gek dat deze auto's door ons niet gekocht worden ze zijn gewoon niet te gebruiken en dan de  bakken
geen normale hand schakeling maar autom dat wordt hier gezien voor bejaarden en mensen die niet kunnen rijden .
als je hier een rijbewijs haalt met een autom krijg je code 78 mag je geen schakel auto rijden .
en ze zijn duurder dan een schakel wagen zowel in verbruik als in aanschaf .
bij jou is dat net andersom een schakel is duurder en de meeste gaan niet eens een schakel rijbewijs halen en verbruik is niet zo van belang als hier .
niet gek dus dat er meer auto's van hier naar daar gaan dan andersom .
en probeer zoon usa slagschip maar eens in een parkeer vak te krijgen is met mijn kia picanto soms al krap  ;D ;D ;D
les is more

*

J.B.L

• 3578
« Reactie #41538 Gepost op: 12 juli 2018, 12:47:35 »
een groot deel zijn ook te groot en lomp voor onze wegen te zwaar dus belasting te duur en verbruiken te veel voor hier .
is dus niet zo gek dat deze auto's door ons niet gekocht worden ze zijn gewoon niet te gebruiken en dan de  bakken
geen normale hand schakeling maar autom dat wordt hier gezien voor bejaarden en mensen die niet kunnen rijden .
als je hier een rijbewijs haalt met een autom krijg je code 78 mag je geen schakel auto rijden .
bij jou is dat net andersom een schakel is duurder en de meeste gaan niet eens een schakel rijbewijs halen en verbruik is niet zo van belang als hier .
en probeer zoon usa slagschip maar eens in een parkeer vak te krijgen is met mijn kia picanto soms al krap  ;D ;D ;D

Welnee, de Big Brother wilt dat je JUIST zo erover denkt.

*

Tom!

• 5186
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #41539 Gepost op: 12 juli 2018, 18:07:12 »
Ik heb heel wat Amerikaanse auto's hier gereden en de grotere exemplaren passen hier echt niet. Tenzij je altijd ergens buiten de stad parkeert, vijf keer steken om een bocht te nemen zuigt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

jpio

• 4344
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #41540 Gepost op: 12 juli 2018, 19:35:46 »
een beetje japanse auto krijgt het al moeilijk met al die grote europese auto's in de parkeervakken.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5388
  • scheun ja
« Reactie #41541 Gepost op: 12 juli 2018, 19:47:53 »
pas een man in de taxi kwam voor het eerst hier uit de usa schiphol opgehaald fia r dam centrum nog iemand ophalen naar eindhoven .
man was haast in paniek zag het niet zitten in de spits naar r dam smalle wegen vond hij voor zoon grote bus .
ging in het midden zitten in r dam centrum pas na breda werd het wat rustiger en hij ook .
leuk was wel was een trucker uit de usa en ging nu naar daf om voor zijn bedrijf de daf hier te rijden .
hoop dat ze dat op de testbaan doen want zoon usa trucker wil je in eindhoven niet tegen komen .

les is more

*

Integra

• 10367
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #41542 Gepost op: 12 juli 2018, 22:35:13 »

Gezien mijn vrouw een 2018 Camaro heeft, heb ik zelf ook maar een "milde" upgrade gedaan van een Chevrolet Malibu LT (mid-size sedan)
Naar een full sized 2018 Chevrolet Impala LT alle toeters en bellen voorzien, gigantische auto en luxe! En geen 4 cylinder meer 3.6 V6 305PK meer dan genoeg om tegenieten van de wat langere ritten in deze auto!  :)

Knap bakkie Michel! :)

*

muziekfreak

• **
  • 74
  • Niet veel temelden!
« Reactie #41543 Gepost op: 13 juli 2018, 14:53:35 »

Citaat

Benzine is teduur in nederland en inderdaad infrastructuur laat het niet toe om een dikke auto terijden in NL.

Citaat

De reden waarom men hier meer en meer automaat rijd is omdat het GOEDKOPER is qua productie dan een schakel. Je hebt nog altijd de keuze om schakel terijden , met wat je koopt. Echter het kost je meer qua aanschaf en de automaat is sneller dan schakel (valt niet over de discusseren youtube het genoeg vidjes waar ze dit testen) MAW als ik de Camaro schakel of automaat zou racen tegen-elkaar wint de automaat (marginaal) maar toch.

Hier rijden veel mensen dikke diesel pickup trucks (duramax 6.7liter) enz en dat is vaak in combinatie met een allison transmissie schakel. Echter dat vind je meer en meer in de hogere modellen pickups. In kort, hier is automaat gewoon goedkoper in aanschaf,productie,onderhoud. Dus daar heb je inderdaad gelijk in  ;D

Citaat
en probeer zoon usa slagschip maar eens in een parkeer vak te krijgen is met mijn kia picanto soms al krap

Hangt er veel vanaf waar je woont, in de steden zoals New York , California, enz is parkeren letterlijk HEL ook hier. Ik heb 4 chevrolets, en ook een long bed 1982 Silverado pickup truck ik kan hier haast geen bocht nemen met dat ding  ;D ;D

« Laatst bewerkt op: 13 juli 2018, 14:55:49 door muziekfreak »

*

geerd

• 5388
  • scheun ja
« Reactie #41544 Gepost op: 13 juli 2018, 18:22:48 »
gek he hier betaal je meer voor een automaat ergens is het oplichting en maakt het niets uit in prijs .
verdienen ze lekker extra .
motoren als de duramax worden hier niet gebruikt in een auto wel in heftrucks dieplepels en zo .
een diesel is schoner maar daar willen ze hier niet aan .
vandaag hoorde ik dat de auto van de toekomst op stroom dus per 100km 20 kg bruinkool nodig heeft om de benodigde stroom op te wekken .
de uitstoot van deze bruinkool is zelfs na filtering hoger dan de benodigde brandstof voor een gelijke afstand .
tevens wordt het landschap van wegen open mijn bouw er niet mooier op .
en is er een rest product steenkoololie een erg giftig goedje waar je niets mee kunt .
lang leven de groenen auto of is hij toch niet zo groen .
er is rekening gehouden met groene stroom anders had je 23 kg kolen nodig gehad
les is more

*

Nicolas

• 18432
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #41545 Gepost op: 16 juli 2018, 21:27:55 »
Een houtdraaibank, tweedehands maar ongebruikt. Type "welk merkplaatje wil je erop" uit China, maar niet de meest crappy uitvoering. Stevige tailstock en behoorlijk stijve constructie. 800 tussen de centers, dus daar kan je wat mee. Inclusief 11 beitels waar ik bij allen nog moet uitvogelen waarvoor ze dienen en welke kant je tegen het hout moet houden. Enfin, ik kan bij gelegenheid dus wat speelgoed en versiering voor de kinderen maken.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

Niemand

• 20704
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #41546 Gepost op: 16 juli 2018, 23:04:28 »
leuk speelgoed om speelgoed meet te maken ;)

*

geerd

• 5388
  • scheun ja
« Reactie #41547 Gepost op: 17 juli 2018, 10:36:27 »
leuk ja geeft wel veel rommel zelf al even niet gebruikt maar heb er ook een erg leuk om te doen
les is more

*

minplus

• 7667
  • relax, don't do it
« Reactie #41548 Gepost op: 17 juli 2018, 12:50:30 »
Leuk, zo'n draaibank.
Ik heb hier de meest simpele en primitieve uit de jaren 70 nog ergens in de garage liggen, eentje van David die je aan je boormachine knoopte. Het werkte ook nog (een beetje).
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Nicolas

• 18432
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #41549 Gepost op: 17 juli 2018, 12:53:05 »
Ik moet vanavond eens checken of er een mini opspanplaatje achter de meenemer zit. Een grote opspanplaat zit er in ieder geval niet bij. Als er ook geen minitje bij is, zal ik die nog even moeten kopen. Schroefdraad is waarschijnlijk de standaard M33, ook even nameten dan.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard