*

Niemand

• 21210
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
Re: Wat heb je reeds aangeschaft?
« Reactie #41670 Gepost op: 7 december 2018, 22:18:04 »
Fijn zo ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Bloom

• 666
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #41671 Gepost op: 10 december 2018, 16:27:43 »
HDMI heeft voorals nog weinig meer te brengen dan de 'mp3' Dolby atmos.
Nog steeds een leuke aanvulling tav stereo maar dat is dts/DD ook.
HDMI is een technologiestandaard voor kabels en aansluitingen. mp3, DD, DTS en Dolby Atmos zijn geluidsprotocols. Een geluidsprotocol kan in principe over eender welke digitale verbinding gebruikt worden, op voorwaarde dat de bandbreedte van die verbinding hoog genoeg is. Zo kan Dolby Atmos en signalen van meer dan 96 kHz 24 bit in stereo niet over S/PDIF (coax en toslink) omdat de bandbreedte daarvan ontoereikend is. HDMI ondersteunt digitale verbindingen van 384 kHz 32 bit in 16 kanalen zonder enig probleem. DAT is het grote voordeel van hdmi. De constructie van hdmi laat dergelijke hoge-resolutieverbindingen dan ook toe en dat betekent dat het zeer, zeer storingsongevoelig ontworpen is.
Voor HDMI heb je ofwel een externe DAC nodig die al die signalen kan omzetten naar analoog, ofwel een moderne AV-voorversterker of AV-receiver.

*

seoman

• 1308
  • No Comment
« Reactie #41672 Gepost op: 10 december 2018, 17:45:45 »
HDMI heeft voorals nog weinig meer te brengen dan de 'mp3' Dolby atmos.
Nog steeds een leuke aanvulling tav stereo maar dat is dts/DD ook.
HDMI is een technologiestandaard voor kabels en aansluitingen. mp3, DD, DTS en Dolby Atmos zijn geluidsprotocols. Een geluidsprotocol kan in principe over eender welke digitale verbinding gebruikt worden, op voorwaarde dat de bandbreedte van die verbinding hoog genoeg is. Zo kan Dolby Atmos en signalen van meer dan 96 kHz 24 bit in stereo niet over S/PDIF (coax en toslink) omdat de bandbreedte daarvan ontoereikend is. HDMI ondersteunt digitale verbindingen van 384 kHz 32 bit in 16 kanalen zonder enig probleem. DAT is het grote voordeel van hdmi. De constructie van hdmi laat dergelijke hoge-resolutieverbindingen dan ook toe en dat betekent dat het zeer, zeer storingsongevoelig ontworpen is.
Voor HDMI heb je ofwel een externe DAC nodig die al die signalen kan omzetten naar analoog, ofwel een moderne AV-voorversterker of AV-receiver.

tav van TV heeft HDMI weinig audio in te brengen. Gecomprimeerde bitstreams.
Het zal nog wel een flinke tijd duren totdat de compressieloze formaten via iptv beschikbaar worden.
Ik heb het dus specifiek over het fenomeen: TV-kijken

HDMI zelf wordt vooral begrenst doordat de primare taak voor Video bedoeld is.
Er wordt ten alle tijden een beeld meegestuurd. Die 18GB/s (HDMI2.0) is dus nooit inzetbaar voor audio alleen. Helaas.
Anders kreeg je ruimte voor 64bits 512khz en dan een stuk of tig kanalen. 
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

BunnY

• 17942
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #41673 Gepost op: 31 december 2018, 16:49:53 »
Een groot stuk van mijn eindejaarspremie (lees belastingsteruggaaf) uitgegeven aan een bovenfrees...

Laatste stukje gereedschap dat toch wel handig is om te hebben dat we nog niet hadden. Ook al hebben mijn verfbrander en driehoekschuurmachientje (nochtans een metabo) ook wel de geeft gegeven tijdens het afbranden en schuren van een deur

En om die deur te monteren hebben we dus die bovenfrees nodig. En achteraf wordt het ook wel handig om chauffagekasten te maken enzo.

Ja, ik ga blij zijn als het weer school is en ik kan uitrusten.
We'll see about that !!

*

BunnY

• 17942
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #41674 Gepost op: 31 december 2018, 16:50:17 »
Een groot stuk van mijn eindejaarspremie (lees belastingsteruggaaf) uitgegeven aan een bovenfrees...

Laatste stukje gereedschap dat toch wel handig is om te hebben dat we nog niet hadden. Ook al hebben mijn verfbrander en driehoekschuurmachientje (nochtans een metabo) ook wel de geeft gegeven tijdens het afbranden en schuren van een deur

En om die deur te monteren hebben we dus die bovenfrees nodig. En achteraf wordt het ook wel handig om chauffagekasten te maken enzo.

Ja, ik ga blij zijn als het weer school is en ik kan uitrusten.
We'll see about that !!

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #41675 Gepost op: 31 december 2018, 19:19:33 »
Die Bosh is ungezwiebeld beter dan het TopCraft geval dat ik ooit in een opwelling gekocht heb, ook al heb ik er best wel wat mee kunnen doen. Maar als ik hem weer wil gebruiken moet ik eerst uitzoeken wat er de laatste keer ook alweer mis was. :-\
En hem dan vermoedelijk naar de kringloop (cq. vuilstort?, oh nee, daar betaal je voor ijzer per kilo, dus naar het woonwagenkamp) brengen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

BunnY

• 17942
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #41676 Gepost op: 31 december 2018, 19:54:49 »
Onze trap is ook gemaakt met een topcraft gedoe. Maar met goed gereedschap is de afwerking toch beter. En je spaart er een berg tijd en gevloek mee uit :)
We'll see about that !!

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #41677 Gepost op: 31 december 2018, 20:46:03 »
Ik wist het.
Maar af en toe je dan zoiets (stoms) omdat je het apparaat maar heeeeel af en toe nodig hebt, zo van "kan het uit om 50 of meer euri meer te betalen". :-\ :-[ :-X

*

berret

• 2236
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #41678 Gepost op: 31 december 2018, 21:00:47 »
Ik wist het.
Maar af en toe je dan zoiets (stoms) omdat je het apparaat maar heeeeel af en toe nodig hebt, zo van "kan het uit om 50 of meer euri meer te betalen". :-\ :-[ :-X
ik heb ook zo'n sofcraft apparaat. Mooi om rechte gleufjes toch nog krom te krijgen. De kliko is er nog te goed voor....

*

Opa S.

• 8086
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #41679 Gepost op: 31 december 2018, 21:50:52 »
Mmm... geen FopCraft kopen dus.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

« Reactie #41680 Gepost op: 16 januari 2019, 19:46:52 »
Nieuw versterkertje: Accuphase E 650.

(Camera van mín iPad is een drama)

*

Wim72

• 1952
« Reactie #41681 Gepost op: 16 januari 2019, 19:49:37 »
Gefeliciteerd, nieuw of ocaission?

« Reactie #41682 Gepost op: 16 januari 2019, 20:30:31 »
Dank je.

Het is een occasion van amper vijf maanden oud.

*

Wim72

• 1952
« Reactie #41683 Gepost op: 16 januari 2019, 20:37:07 »
Mooi ogend apparaat, hoe is het geluid en wat voor luidsprekers zijn aangesloten?

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #41684 Gepost op: 16 januari 2019, 21:19:17 »
Mooie machine. :-*
Gefeliciteerd!