*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Wat heb je reeds aangeschaft?
« Reactie #41655 Gepost op: 4 december 2018, 09:38:48 »
ik heb geen settopbox oid, wel een dreambox en ja daar zit vanalles op qua aansluitingen.
Vandaag eens even bekijken als dat uitkomt.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

morph

• 14006
« Reactie #41656 Gepost op: 4 december 2018, 11:50:29 »
Ben ik nu heel gek als ik zeg dat ik tv bijna altijd met het geluid uit kijk?
Ik vind het vaak zo irritant, dat geluid. Ondertitels, vind ik doorgaans meer dan zat.
Behalve natuurlijk als het om muziekdocumentaires gaat, dan is 't wat anders.
Maar ach, ik ben ook wel een beetje gek denk ik. Nou ja, who cares.
Gek is het nieuwe normaal.
Als ik alleen ben kijk ik meestal op dezelfde wijze tv. Met los daarvan een muziekje op.
Met vaak een stapeltje boeken binnen handbereik of tegelijkertijd 'n forumbezoekje.

*

jpio

• 4442
« Reactie #41657 Gepost op: 4 december 2018, 12:20:51 »
De set uiteen gereten maar heb geen andere opties dan nu het geval is mbt weergave via stereo set.
De tv receiver is al oud dus geen optische mogelijkheden of hdmi opties aanwezig. De scartstekker, verbinding tussen tv-receiver en DM, schakelt de rca output uit dus geluid moet via de dreambox blijven gaan.
Of ik moet met allerlei losse kabeltjes gaan werken en daar heb ik niet zoveel trek in.
Maar eens zien wat een soundbar kan doen buiten de stereo om.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

seoman

• 1162
  • No Comment
« Reactie #41658 Gepost op: 4 december 2018, 17:32:41 »
De set uiteen gereten maar heb geen andere opties dan nu het geval is mbt weergave via stereo set.
De tv receiver is al oud dus geen optische mogelijkheden of hdmi opties aanwezig. De scartstekker, verbinding tussen tv-receiver en DM, schakelt de rca output uit dus geluid moet via de dreambox blijven gaan.
Of ik moet met allerlei losse kabeltjes gaan werken en daar heb ik niet zoveel trek in.
Maar eens zien wat een soundbar kan doen buiten de stereo om.

En waar wil je die soundbar op aansluiten dan?
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #41659 Gepost op: 4 december 2018, 17:35:42 »
M'n VU heeft audio-uitgangen. Heeft de Dream die niet ook of sluit je die kort met de scart?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

jpio

• 4442
« Reactie #41660 Gepost op: 4 december 2018, 17:48:23 »
Die soundbar kan gewoon op de speakeraansluitingen de DM.. De sidespeakers doen het ook gewoon daarop. Soundbar kan daar bij. Ik verzin er wel wat op.
Moet even zien wat de aansluitmogelijkheden van de SB zijn.

« Laatst bewerkt op: 4 december 2018, 17:52:26 door jpio »

« Reactie #41661 Gepost op: 4 december 2018, 21:13:52 »
Vanaf vrijdag in dit theater: een Grundig Studio 1600 zonder luidsprekers met Dual 1225 en een Philips draaitafel.
Samen in één koop voor € 10,00 inclusief een stapel (voornamelijk klassieke) LP's en CD's.
Geen buil aan te vallen, dunkt me.

Vandaag al binnen gekregen. Eerste indruk Grundig (zonder speakers aangesloten): scharnieren van de kap zijn stuk. Voor de rest lijkt alles te werken: verlichting, fm-stereo indicator, start- en stop van de Dual. Conditie naald weet ik pas bij beluisteren.
De Philips is in betere conditie, maar heeft een lubberende snaar. Dat is zelfs hoorbaar als de platter draait.
Binnenkort eerst maar eens alles een poetsbeurt geven.

*

Bongo

• 146
« Reactie #41662 Gepost op: 4 december 2018, 22:47:13 »
Mijn soundbar heb ik aangesloten op de set-up box van Ziggo. Met een optisch kabeltje (Toslink). Werkt prima.

« Reactie #41663 Gepost op: 6 december 2018, 19:47:07 »
Er komt geluid uit, maar alle schuifregelaars kraken als de ziekte...

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #41664 Gepost op: 6 december 2018, 20:11:32 »
Beweeg ze allemaal eens 10 tot 100x heen en weer. Wil nog wel eens tot vaak het probleem oplossen. Als ze dan nog kraken (meestal wel veel minder) is het een kwestie van schoon (laten) maken.

« Reactie #41665 Gepost op: 7 december 2018, 10:07:56 »
Vanaf vrijdag in dit theater: een Grundig Studio 1600 zonder luidsprekers met Dual 1225 en een Philips draaitafel.
Samen in één koop voor € 10,00 inclusief een stapel (voornamelijk klassieke) LP's en CD's.
Geen buil aan te vallen, dunkt me.

Vandaag al binnen gekregen. Eerste indruk Grundig (zonder speakers aangesloten): scharnieren van de kap zijn stuk. Voor de rest lijkt alles te werken: verlichting, fm-stereo indicator, start- en stop van de Dual. Conditie naald weet ik pas bij beluisteren.
De Philips is in betere conditie, maar heeft een lubberende snaar. Dat is zelfs hoorbaar als de platter draait.
Binnenkort eerst maar eens alles een poetsbeurt geven.

Snaar vervangen van de Philips. Plateau start wat moeizaam en licht ratelend, maar loopt daarna prima.
Van de GP400 doet het linker kanaal het, rechter geeft alleen een brom.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Slecht contact?

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #41666 Gepost op: 7 december 2018, 16:12:13 »
Armbedrading ,draadbreuk?
ik zou het zeker even doormeten .
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

« Reactie #41667 Gepost op: 7 december 2018, 18:02:31 »

Ik ga vanavond even morrelen aan 't één en ander. Er zit ook nog een verloop van din naar tulp aan.
Volgens mij heeft de speler behoorlijke tijd stilgestaan (uitgedroogde snaar), dus corrosie zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Bij m'n Dual 701 was even wrikken aan de headshell voldoende om de brom op te heffen, maar dit is een ander systeem.

« Reactie #41668 Gepost op: 7 december 2018, 19:44:35 »

Ik ga vanavond even morrelen aan 't één en ander. Er zit ook nog een verloop van din naar tulp aan.
Volgens mij heeft de speler behoorlijke tijd stilgestaan (uitgedroogde snaar), dus corrosie zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Bij m'n Dual 701 was even wrikken aan de headshell voldoende om de brom op te heffen, maar dit is een ander systeem.

Na ijverig poetsen, aanslag verwijderen van de buitenkant, element uitnemen, contacten reinigen (met Glassex...) én het plaatsen van een nieuwe aandrijfsnaar werkt de draaitafel weer goed.

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #41669 Gepost op: 7 december 2018, 20:23:35 »
Sjeun!