gebruikte Magnepan
« Gepost op: 23 januari 2006, 10:51:33 »
Waar kan/moet ik op letten bij de aanschaf van een gebruikte Magnepan?
En zijn alle types hetzelfde, of is bijvoorbeeld een MG12 uit 2000 hetzelfde als een nieuwe MG12 ?
Ik ben benieuwd!
Greetz, The fonz

*

FineTune

• 1632
  • ... when listening it's all about illusion...
Re: gebruikte Magnepan
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2006, 21:47:52 »
Als je specifiek over de magnepans spreekt dan heb ik geen idee.
In zijn algemeenheid is mijn ervaring dat indien je de speaker kunt beluisteren je gewoon moet luisteren. Ga je het internet op dan kan ik uit eigen ervaring stellen dat ik mijn intuitie voor een belangrijk deel laat meewerken. Het blijft handelen op basis van vertrouwen en dús een beetje gokken.  Maar eigenlijk geldt dat ook voor het luisteren naar een speaker in in andere luisterruimte en aangestuurd door andere componenten dan de jouwe.
Belangrijk is wel dat je reeds electrostaten of magnetosten hebt gehoord. Ze klinken toch anders dan dynamische luidsprekers. Ze laten je de muziek iets anders beleven.Over het algemeen stelllen deze luidsprekers ook hogere eisen de versterker en zijn ze iets kritischer in de opstelling.

*

TANNOY

• 39674
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2006, 21:50:44 »
let erop dat ze even hard spelen,en let erop dat ze op een harder volume niet beginnen te klapperen.

ze moeten gewoon heerlijk klinken een beetje dof duid erop dat ze achteruit zijn gegaan ,let er dus op dat men geen extra treble gebruikt!,het liefst een magnepan uit een huis waar niet gerookt is!

« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2006, 10:26:43 »
Bedankt voor jullie antwoord: nuttige tips! :)
Ik luister op dit moment nog altijd naar de MGSE, het instapmodel. Pas heeft een luistersessie met een Rel 150e wonderen verricht.... Maar ik kijk ook naar de hogere modellen van Magnepan.
Weten jullie ook of er verschil bestaat tussen de jaargangen  van de modellen? Ik kan het nergens vinden. Zo bestaat er een Magnepan MG 1.6 QR en een MG 1.6 SE. Qr staat natuurlijk voor Quassi Ribbon maar SE?
Ik heb begrepen dat de MG 1.6 QR/SE pas vernieuwd is....? Zou meer bas hebben en meer uitgesproken zijn? En waar kan ik dit soort informatie vinden? De site van Magnepan lijkt wel uit de 70's te stammen....

*

TANNOY

• 39674
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2006, 17:35:55 »
ja wat de 1 wel laag vind is geen laag bij de ander  :D
mijn pa speelt met een rel sub erbij,mijn oom heeft ook de erg grote  thuis staan maar ook hij hijft rel ,2 maal dus! :-\

ik blijf erbij dat ik het uit een sub niet lekker vind klinken maar das mijn persoonlijke mening,verders zijn ze wel behoorlijk mijn smaak qua klank maar op de 1 of andere manier klopt het geheel gewoon niet bij die dingen.