*

Celica TA40

  • ******
  • 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #30 Gepost op: 18 juni 2017, 22:46:05 »
onzin zijn gewoon te koop ook voor race fietsen reflector kan aan de zadel pin ook te koop en aan de spaken kun je ze ook kopen .







Die pedalen zijn voor mountainbikes of trekkingbikes; mijn schoenplaatjes passen daar niet in.
Aan mijn zadelpen zit mijn achterlicht en daarboven zit het zadeltasje vast; geen plek meer voor een reflector.
Die spaakreflectors zijn leuk voor omafietsen en andere fietsen met 32- of 36-spaaks wielen, maar op de racewielen van mijn fietsen passen die niet:





Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos


*

Benco

  • ******
  • 5317
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #31 Gepost op: 19 juni 2017, 13:32:03 »

Wat raar dat geveerde fietsen (bijna) niet meer gemaakt worden?

Zo heel raar is dat niet , de kostprijs om een degelijk afgeveerde kader te maken die en stijf/stabiel/sterk is met echt goede schokabsorberende vering (dus met olie dempers e.d. te maken is gigantisch , een prijsverschil van om en bij de 1000 tussen een kwaliteits stadsfiets en hetzelfde met dergelijke vering...
De vraag ernaar is zeer laag , temeer omdat de meesten afgeschrik zijn , door A; de prijs en B; het zogenaamde  energie verlies  ...
Wat dat energieverlies betreft , als het goed gemaakt is ... valt dat erg goed mee .
Op mij Koga is het zelfs zo gemaakt dat ik het al rijdende kan instellen dmv schakelaartjes op mijn stuur waarmee ik kan kiezen tussen 3 standen , hard , medium , zacht ... dus bij erg goeie weg zet je hem gewoon op hard en heb je bijna geen verlies van energie , en bij slechtere wegen zet je 'm zachter zodat de schokken goed worden opgevangen...
Er is ook nog een 4de stand ... Automatisch , dan schakelt hij zelf bij slecht wegdek over naar een zachtere stand ... deze heb ik eenmaal getest maar hij gaat pas schakelen wanneer je al een paar schokken gehad hebt natuurlijk ... wat niet ideaal is , zelf vooruit kijken en doen is de boodschap.
De 24 versnellingen zijn ook met een schakelaartje (elektro) op het stuur regelbaar en ook daar heb je een automatique  stand , ook hier verkies ik het handmatig te doen.
Maar soit , het punt is dat mijn fiets niet herstelbaar zou zijn , hij is nu binnen bij de laatste hoop , een groot Koga dealer en expert , misschien heeft die nog ergens gouden bronnen om alsnog aan onderdelen te geraken .... de hoop is klein... maar er is toch nog een sprankeltje .

Wat zadelpen vering betreft , tot nu toe heb ik nog geen enkele comfy genoeg gevonden voor mijn probleem (zoveel heb ik er echter niet getzest) ...
Voor wie het nog niet weet ik heb niet zomaar een beetje een rug probleempje ... je kan stellen dat het redelijk vergevorderde rugproblemen zijn , van die aard dat  de meeste mensen in mijn geval er niet meer aan denken om nog te gaan fietsen... , mochten er meer dat wel willen doen ... zou een fietsen fabrikant misschien nog wel brood zien in stads-fietsen  met een hydropneumatische ophanging ???

Inmiddels zijn zadelpen veringen misschien ook weer fel verbeterd ....
Als mij fiets  het definitieve nekschot krijgt ga ik misschien nog wel eens testrijden met een nieuw model.
De Nieuwe stadsfietsen van Trek  vind ik wel mooi , zien er oerdegelijk uit , In vergelijk met Giant , Qua prijs hetzelfde en nog redelijk betaalbaar en net iets mooier afgewerkt.
Nieuwe Koga's zijn een stuk duurder voor hetzelfde ongeveer , en of die dan die meerprijs waard zijn ???
Gezien de farce die ik nu voorheb  ben ik er niet zo tuk meer op .

De drang om weer te kunnen fietsen is groot , laat dat duidelijk zijn ...
Als het echt niet kan met een andere fiets , misschien een een draai & freesbank virtuoos aanspreken om de benodigede onderdelen te laten maken ...
Het moet wel betaalbaar blijven , mijn ezeltje dat geld schijt  is een beetje depressief en produceert daarom ook niet echt.
En het slapend rijk worden  heb ik na 86 cursussen nog steeds niet onder de knie.