*

morph

• 13775
Re: Post hier je computerproblemen
« Reactie #5115 Gepost op: 9 juli 2018, 10:16:47 »
Ik raad die dus niet aan.

Wat heb je er op tegen?
Niks persoonlijks.
Maar als een zes jaar oud toestel met 3G moet worden vervangen omdat deze te traag is en er niet vooruit wordt gekeken naar de huidige snelheden koop je een snel verouderend apparaat.
Voor geerd, die een looptijd van zes jaar al kort vindt bij hedendaagse technologische ontwikkelingen, betekent dat nog eerder wederom vervangen en zo mogelijk een kater.
Het punt dat hij verder amper of geen gebruik maakt van de mogelijkheden van 'n toestel geeft voor hem de doorslag, in combinatie met de prijs natuurlijk.
Dat is op zich een goede reden, maar het ging vooral om de dataverbindingssnelheid volgens zijn eerste bericht. Althans, zo begreep ik het.

*

geerd

• 5398
  • scheun ja
« Reactie #5116 Gepost op: 9 juli 2018, 10:36:46 »
doe er een paar dingen mee telefoneren al gebruik ik thuis de vaste telefoon wats app meer voor de kinderen de bank overmaken van gelden bij een veiling oa en het portaal om rit opdrachten in te zien .
meer doe ik er niet mee omdat het bij deze zo lang duurt om iets te doen .
wie weet ga ik mij er eens in verdiepen en ga ik er meer mee doen .
fotograferen kan blijkbaar ook hihi

les is more

*

Sterremuur

• 12573
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #5117 Gepost op: 9 juli 2018, 12:11:29 »
Ik heb een hoop lol van een chinese smartphone van 60 euro.
dualsim, 4G, android 6.0 etc.
Doogee, Uhans, Homtom en dergelijke.
Prepaid of simonly er in en gaan! :)
Tapedecks?? Kijk ook eens op https://www.tapedeckforum.nl

*

Tom!

• 5189
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #5118 Gepost op: 9 juli 2018, 12:18:22 »
Ik ben erg te spreken over sim only van Simpel. Mijn 1 GB databundel is genoeg om regelmatig iets op te zoeken op internet (geen youtube-sessies houden) en ik kan onbeperkt SMSen en tig keer zoveel bellen als ik doe, voor 5 euro per maand. Eigen toestel erbij en niks BKR-registratie. Netwerk is T-mobile, prima bereik en vlot internet.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Heintje

• 1444
« Reactie #5119 Gepost op: 10 juli 2018, 22:20:46 »
Geerd,

Zowel je nieuwe als je oude telefoon zijn Android als ik het goed heb begrepen.
Android kon vroeger data verzenden tussen twee telefoons die je met de rug tegen elkaar hield, misschien kan dat nog steeds. Je kan zo wellicht je persoonlijke zaken zoals contacten e.d. gemakkelijk overzetten naar de nieuwe telefoon, zonder alles opnieuw in te moeten tikken.
Een andere manier is om alles op de oude telefoon op de telefoonchip te zetten, die in de nieuwe telefoon te doen (niet voor bellen, maar voor data overzetten) en dan op de nieuwe telefoon via het menu alle data van de chip naar je telefoon te kopiëren.
Zie de gebruiksaanwijzingen voor details ....

*

geerd

• 5398
  • scheun ja
« Reactie #5120 Gepost op: 11 juli 2018, 06:56:40 »
dank voor je tip maar de tel nr en overigen is al gedaan
les is more

*

Wim72

• 1576
« Reactie #5121 Gepost op: 11 juli 2018, 22:39:55 »
Heb zelf een Motorola Moto E (2nd gen) uit 2016 Quadcore, 1 GB RAM,  8 GB Flash, 4G, 2390 mAh , nu uiteraard verouderd maar toen een prima toestel voor het geld met duurzame behuizing rubber bekleding en flexibele stootrand om toestel heen.
Heb voorlopig geen plannen of behoefte om toestel te vervangen voldoet nog steeds...
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2018, 22:48:32 door Wim72 »

*

geerd

• 5398
  • scheun ja
« Reactie #5122 Gepost op: 12 juli 2018, 10:57:30 »
beetje gek dat je een toestel van 2 jaar oud al als verouderd dient te zien en te vervangen ,
meeste mensen leggen zich voor 2 jaar vast maar zoon ding gaat toch veel langer mee .
jaartje of 10 15 moet toch wel kunnen .
ja zo als nu groeit de berg afval wel ja
les is more

*

Wim72

• 1576
« Reactie #5123 Gepost op: 12 juli 2018, 18:17:59 »
beetje gek dat je een toestel van 2 jaar oud al als verouderd dient te zien en te vervangen ,
meeste mensen leggen zich voor 2 jaar vast maar zoon ding gaat toch veel langer mee .
jaartje of 10 15 moet toch wel kunnen .
ja zo als nu groeit de berg afval wel ja

Wat ik ermee doe: bellen, mailtje lezen/versturen, whatsapp, kiekje nemen, indien nodig op internet voldoet hij nog steeds prima:)
Mogelijkheden zoals contactloos betalen en vingerafdruk scannen heb ik niet maar gebruik dat ook niet...
Verouderd moet je zien tussen haakjes.

*

geerd

• 5398
  • scheun ja
« Reactie #5124 Gepost op: 12 juli 2018, 19:36:38 »
maar het is toch van de gekken dat dingen vervangen worden niet omdat ze stuk zijn maar omdat een andere mooier is of blijkbaar meer kan .
vroeger kocht met wanneer je trouwde een bankstel en stoel en wanneer de 8 kindertjes groot waren waren ze aan vervangen  toe .
nu koopt met een ander bankstel omdat het zomer wordt straks als het winter wordt kopen wel iets wat warm aan doet .
en gelijk een andere telefoon want dat is geen gezicht meer deze past niet bij de bank .
mijn vaste tel is van de jaren 60 bakeliet draaischijf werkt nog steeds met wat aanpassing  ;D
beneden een tiptoets toestel staan jaren 80 ook nog werkend .
de berg afval is zo niet meer te overzien en maakt nog een einde aan de mens .
komen om in onze rommel en totaal onnodig 
les is more

*

Wim72

• 1576
« Reactie #5125 Gepost op: 12 juli 2018, 20:01:34 »
Wegwerp/consumptiemaatschappij is te ver doorgeslagen maar de ontwikkelingen op het gebied van communicatie, computers, software  en automatisering gaan ook zeer snel dus het is een combi van beiden plus overbevolking wat deze planeet sloopt...
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2018, 20:05:28 door Wim72 »

*

geerd

• 5398
  • scheun ja
« Reactie #5126 Gepost op: 12 juli 2018, 21:34:46 »
nou als ik zie en hoor is het meer onzin dan nuttig .
kijken op mijn werk of de vaatwasser klaar is en zo is er overal een apje voor het licht de deur verzin het maar .
een telefoon kan toevallig ook voor telefoneren worden gebruikt maar dat is tegenwoordig van onder geschikt belang .fotograferen en spelletjes spelen is blijkbaar wat het ding moet kunnen en watzappen face book ezv nog even en je kunt er niet meer mee bellen  ;D ;D
les is more

*

Roots

• 1819
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #5127 Gepost op: 12 juli 2018, 21:51:38 »
Natuurlijk worden Apps ook steeds groter.
Maar als je eerst Buienradar moet verwijderen voor je Whatsapp kan updaten dan loop je erg achter ;)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

geerd

• 5398
  • scheun ja
« Reactie #5128 Gepost op: 12 juli 2018, 23:17:26 »
die heb ik op mijn pc en geen problemen mee
les is more

*

Roots

• 1819
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #5129 Gepost op: 12 juli 2018, 23:32:03 »
Geldt ook niet voor jou heh Geerd met je monster Phone..Het is meer voor die jongens die met 1gig Ram nog weg denken te komen.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX