*

Stylus

• 3271
Loopwerk: Welke Is Beter Thorens TD160-I Of -II?
« Gepost op: 28 augustus 2004, 22:10:08 »
Je hebt die Thorens TD 160- MkI met "taartschep"- arm en je hebt de latere versies ervan. Nou heb ik die eerste versie.

En ik wil er een DHZ-project omheen beginnen. Ik gebruik het plateau+ binnenplateau+  plateaulager en de motor. En ik ga er een compleet andere platenspeler van maken.

Nou heb ik gehoord, dat het loopwerk dat ik heb slechter is dan bij de latere modellen. Wat is daarvan waar?

En wat ik ook nog wilde weten: henbben jullie tips voor me voor ik ermee begin? Ik bedoel: 100 weten er meer dan een. We hebben er hier toch al 100 toch zeker? Lijkt me wel...
Jan.

*

ab

• 213
Re: Loopwerk: Welke Is Beter Thorens TD160-I Of -II?
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2004, 18:36:12 »
Helaas, niemand, ve reactie.

Ik ben zelf ah kijken voor een Thorens TD160MK-II. Maar weet niet of dat wat is. Heb zelf een pro-ject Xpression met denon dl110 element.

AB

*

Stylus

• 3271
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2004, 19:57:07 »
Ik kan een 160- II, mits met zwarte headshell aanbevelen. Ligt alleen aan de prijs. :-[

Er is namelijk nog een -II met een zilverkleurig soort clip als headshell. Die wordt door kenners lijkt me niet zo gewaardeerd. :'(

Ben ik een kenner? In ieder geval wel een freak. 8)
Moet ook kunnen. ;D
Jan.
« Laatst bewerkt op: 9 september 2004, 22:03:18 door Stylus »

*

scat-man

« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2004, 16:26:59 »
Tip 1 : Gebruik de motor niet!!

Tip 2 : Gebruik alleen het lagertje.

Tip 3 : Gebruik een Polyacryl plateau van ten minste 30 mm.

Tip 4 : Maak een zeer zwaar chassis,hybride.Voorzien van mooie zelf gemaakte veren.

Tip 5 : Stand alone motor. ( weet echt niet welke )Afstand motor-plateau zeer kort!

Tip 6 : Poulie van Acryl , aandrijving m.b.v. tape !( Vermijdt rubberen snaren!!)

Tip 7 : Zorg voor een heel goede ontkoppeling met vloer of wand. ( anders is al je werk voor Jan met de Korte  Achternaam )

Succes, S-M.

*

Sodejuu

• 268
  • ehhh ...
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2004, 10:12:01 »
Er is namelijk nog een -II met een zilverkleurig soort clip als headshell. Die wordt door kenners lijkt me niet zo gewaardeerd. :'(

Ben ik een kenner? In ieder geval wel een freak. 8)
Moet ook kunnen. ;D
Jan.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is die headshell met de clip bedoeld voor T4P elementjes en daar zitten niet echt veel goeie tussen. Waarschijnlijk dat ie daarom minder aanspreekt.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier.
- Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence
- It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

*

Stylus

• 3271
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2004, 14:24:43 »
Sodejuu,
je bent een prima bezoeker, maar dit is even anders. Sorry. Er komen gewoon half- inch - elementen onder. Maar misschien ken je hem: hij is wat schaars, maar er zijn soms van die dingen die op het internet langskomen: een stuk plaatwerk van aluminium, waarvan het middenstuk deels over de arm en deels onder de arm doorgaat. de armbuis bestaat op die plek alleen maar uit de bovente helft. Het is echt een MKII, maar alleen voorzien van een ander soort headshell. Heel raar ding eigenlijk.

Scat-man,
bedankt voor je prima adviezen. Ik kan er niets op aanmerken. Maar ik vermoed dat het hier en daar voor mijn niveau toch wat te rigorues en te hoog gegrepen is, hoewel ik niet speciaal onhandig ben.
De tape- aandrijving is echt een tip, waar ik wat mee ga doen, en het hybride snap ik zeker wel: je bedoelt: massa + ontkoppeling. Goeie ideeen. Zeker! Echt geschikt om in mijn overwegingen te betrekken. Tenkjoe!
Jan.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2004, 19:54:33 door Stylus »

*

ab

• 213
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2004, 20:57:38 »
Vandaag een TD160MKII bekomen, heb daar een denon-dl110 element erop gezet, alles netjes afgesteld, en klinkt erg lekker, mag ik wel zeggen. Het app. was gemod, en schoongemaakt, en afgesteld.

Kortom, voor de liefhebber, mn Pro-ject 1xpression gaat in de verkoop.

Gr.

AB