*

Opa S.

• 7444
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #154230 Gepost op: 13 april 2018, 19:27:29 »
Dus als je schaapjes overboord vallen kun je ze met diploma G weer snel op het droge krijgen. Interessant...

Ik val altijd in slaap als ik aan schaapjes moet denken, dus redden lukt me dan meestal niet.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

berret

• 2178
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #154231 Gepost op: 13 april 2018, 19:28:35 »
Tsja, ik heb de cursus niet af mogen maken, ik wilde er met zo'n goudbroodje gewoon over land vandoor en dat diskwalificeert je blijkbaar.
Natuurlijk. Je had eerst met een droog broodje moeten oefenen en afzwemmen.

*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #154232 Gepost op: 13 april 2018, 19:28:59 »
Tsja, ik heb de cursus niet af mogen maken, ik wilde er met zo'n goudbroodje gewoon over land vandoor en dat diskwalificeert je blijkbaar.

Ik vond het echt een beetje lullig, maar ja, we kennen allemaal de reputatie van Oom Dagobert.

Nee dat mag idd niet.. helaas dus.
Zwart ooglapje op zeker?
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #154233 Gepost op: 13 april 2018, 19:30:04 »
Totdat je onderweg staat en met geen mogelijkheid met het (overigens prima, inclusief kruissleutel én verlengstuk) boordgereedschap de wielmoeren/bouten los krijgt. Dat is mij lang geleden overkomen. Dan sta je toch flink te balen ...

Daarom heb ik altijd zo'n uittreksleutel in de auto waarmee je probleemloos elke wielbout los krijgt, onverschillig of hij nu met een momentsleutel, kruissleutel of luchtdruk is vastgezet. En heb m'n kinderen er ook elk eentje gegeven.
Lang geleden werd nog wel eens gezegd dat je geen vet op de bouten moest doen om lostrillen te voorkomen. Met als gevolg dat ze vastroestten als je pech had. Een goede garage smeert er van dat koperkleurige vet op.
Vet zorgt ervoor dat het aanhaalmoment niet meer klopt. Ik ga voor goed schoonmaken met een staalborstel.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Opa S.

• 7444
    • Second Life Audio
« Reactie #154234 Gepost op: 13 april 2018, 19:30:12 »
Berret, helaas is 't allemaal water na de maaltijd en mosterd naar de zee dragen. Ik ben gediskwalificeerd en kom er gewoon echt niet meer in. Einde oefening. Helaas schapenkaas.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

jpio

• 4442
« Reactie #154235 Gepost op: 13 april 2018, 19:31:12 »
Vet verlaagt het aanhaalmoment met ong. 30% is mij geleerd.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

minplus

• 8100
  • relax, don't do it
« Reactie #154236 Gepost op: 13 april 2018, 19:58:21 »
Totdat je onderweg staat en met geen mogelijkheid met het (overigens prima, inclusief kruissleutel én verlengstuk) boordgereedschap de wielmoeren/bouten los krijgt. Dat is mij lang geleden overkomen. Dan sta je toch flink te balen ...

Daarom heb ik altijd zo'n uittreksleutel in de auto waarmee je probleemloos elke wielbout los krijgt, onverschillig of hij nu met een momentsleutel, kruissleutel of luchtdruk is vastgezet. En heb m'n kinderen er ook elk eentje gegeven.
Lang geleden werd nog wel eens gezegd dat je geen vet op de bouten moest doen om lostrillen te voorkomen. Met als gevolg dat ze vastroestten als je pech had. Een goede garage smeert er van dat koperkleurige vet op.
Vet zorgt ervoor dat het aanhaalmoment niet meer klopt. Ik ga voor goed schoonmaken met een staalborstel.

Deed ik vroeger ook, maar het losdraaien ging daarna soms erg moeizaam. Nu nooit meer.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #154237 Gepost op: 13 april 2018, 20:59:29 »
Ik heb ze ook wel eens ingespoten met kruipolie na het borstelen en daarna goed gedroogd. Nooit problemen met uitdraaien gehad, wel geleerd dat je de naaf goed roestvrij moet maken.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

minplus

• 8100
  • relax, don't do it
« Reactie #154238 Gepost op: 13 april 2018, 21:55:27 »
Dat spreekt voor zich.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 7444
    • Second Life Audio
« Reactie #154239 Gepost op: 13 april 2018, 21:57:27 »
Best eenzaam eigenlijk.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Nicolas

• 18471
  • The more ambitious home installation
« Reactie #154240 Gepost op: 13 april 2018, 22:34:51 »
Ik heb ze ook wel eens ingespoten met kruipolie na het borstelen en daarna goed gedroogd. Nooit problemen met uitdraaien gehad, wel geleerd dat je de naaf goed roestvrij moet maken.

Bij het reinigen van de draad in een naaf met een reinigingstap eindig ik de actie met remmenreiniger, zeg maar het omgekeerde van vet. En ook dan zet je die bouten vast op het opgegeven moment, die blijven op moment, en die krijg je ook weer los. En die zullen vast ook wel vastroesten na wat jaartjes in weer en wind, maar als je met zomer/winterbanden rijdt dan moet je ze toch na hooguit een maand of 8 een keer loszetten.
about 0 seconds remaining

*

Heintje

• 1562
« Reactie #154241 Gepost op: 14 april 2018, 00:39:43 »

Nee, verhoogt!

Een met de momentsleutel aangehaalde wielmoer/bout waar vet aanzit, is in werkelijkheid harder aangedraaid dan wanneer er geen vet op zit.

*

jpio

• 4442
« Reactie #154242 Gepost op: 14 april 2018, 10:37:42 »

Nee, verhoogt!

Een met de momentsleutel aangehaalde wielmoer/bout waar vet aanzit, is in werkelijkheid harder aangedraaid dan wanneer er geen vet op zit.

Ja moest ik na posting ook aan denken dat die omschrijving juist andersom is/dient te zijn. De wrijving neemt ong. 30% af is dan correcter.
zoals ik het noteerde is het mij altijd geleerd/verteld.

*

B. Gehakt

• 7305
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #154243 Gepost op: 14 april 2018, 20:26:26 »
Goedemorgen. Vrouwlief ging vandaag naar paardentoestand ergens in het land. Ik niet. Gisteravond vertel ik haar: Dan ga ik naar een show voor vieze oude mannetjes. Antwoordt zij: O ja, je ging naar een hifishow toch?
Deskundige

*

Heintje

• 1562
« Reactie #154244 Gepost op: 14 april 2018, 23:56:37 »
Ban voor mevrouw gehakt!

;D