*

Nicolas

• 18515
  • The more ambitious home installation
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #157005 Gepost op: 13 februari 2019, 22:04:13 »
Ik had onlangs een hond te logeren, en ik had even niet gezien dat de tuinpoort niet helemaal dicht was. Na een kwartier vond ik hem op caf.  ;D

Voor degenen die noodgedwongen aan de volautomatische draaitafel willen: naast the usual suspects (Technics SL10, Biotracers...) kan je ook eens de Kenwood KD-5100 (nit 1500!) proberen, als je hem kan vinden. Leuke volautomaat die zeker qua arm erg veel naar Micro Seiki ruikt.

1 2 3 4 5 6 7 8

*

Wim72

• 1992
« Reactie #157006 Gepost op: 13 februari 2019, 22:59:48 »
Binnenkort is het voor bestuurders verboden om te bellen dus ook om een telefoon vast te houden, begeleiders van vee en trekdieren dus een paard of koe aan de lijn mogen dus niet bellen! Een hond of kat aan de lijn valt hier niet onder u mag dus gewoon blijven kijken op uw mobiel scherm tijdens het uitlaten van uw hond...
Buurvrouw kan dan 1000 x de politie bellen maar dat heeft geen zin.

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157007 Gepost op: 13 februari 2019, 23:04:33 »
Binnenkort is het voor bestuurders verboden om te bellen dus ook om een telefoon vast te houden, begeleiders van vee en trekdieren dus een paard of koe aan de lijn mogen dus niet bellen! Een hond of kat aan de lijn valt hier niet onder u mag dus gewoon blijven kijken op uw mobiel scherm tijdens het uitlaten van uw hond...
Buurvrouw kan dan 1000 x de politie bellen maar dat heeft geen zin.
  :angel: :police:
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Wim72

• 1992
« Reactie #157008 Gepost op: 13 februari 2019, 23:12:09 »
P.S. Zijn honden b.v. aangespannen voor een hondenslee of hondenkar dan worden honden dus wel ingezet als trekdier en valt u als begeleider of bestuurder van dit geheel wel onder wettelijke bestuurder en mag u niet bellen, telefoon vasthouden of op uw scherm kijken tijdens het uitlaten! Dan heeft de akelige buurvrouw dus wel een geldende reden om politie te bellen...

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157009 Gepost op: 13 februari 2019, 23:13:27 »
P.S. Zijn honden b.v. aangespannen voor een hondenslee of hondenkar dan worden honden dus wel ingezet als trekdier en valt u als begeleider of bestuurder van dit geheel wel onder wettelijke bestuurder en mag u niet bellen, telefoon vasthouden of op uw scherm kijken tijdens het uitlaten! Dan heeft de akelige buurvrouw dus wel een geldende reden om politie te bellen...
nou de hondenslee staat in de schuur  ;D ;D ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Wim72

• 1992
« Reactie #157010 Gepost op: 13 februari 2019, 23:22:39 »
Stel u zich eens voor, het CBR vraagt u tijdens het examen het volgende:

U steelt s'nachts een schaap uit een weiland, mag u handheld bellen?

Het antwoord is nee, want ook dan bent u begeleider van vee en trekdieren...
Een forse boete voor handheld bellen is dan terecht!

*

Wim72

• 1992
« Reactie #157011 Gepost op: 13 februari 2019, 23:36:20 »
De juiste omschrijving is: ruiters en geleiders van rij-of trekdieren en vee worden aangemerkt als bestuurders.

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #157012 Gepost op: 13 februari 2019, 23:51:51 »
rest de vraag is een hond een trekdier neen is daarop het antwoord een hond gebruiken als trekdier is in nl verboden .
deze regel is er om de dieren te beschermen geld niet voor paarden die mogen nog steeds op deze manier worden misbruikt .
het bellen van de  :police:met de hond aan de lijn is dus toe gestaan .
ook de kat aan de lijn is geen beletsel om te bellen tijdens het uitlaten .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157013 Gepost op: 13 februari 2019, 23:57:46 »
en dan bel ik gewoon met oordopjes in mijn oor en een microfoon.
maar ja je moet je telefoon zo nu en dan wel even in je hand nemen om te bellen etc.

*

Wim72

• 1992
« Reactie #157014 Gepost op: 14 februari 2019, 00:47:59 »
rest de vraag is een hond een trekdier neen is daarop het antwoord een hond gebruiken als trekdier is in nl verboden .
deze regel is er om de dieren te beschermen geld niet voor paarden die mogen nog steeds op deze manier worden misbruikt .
het bellen van de  :police:met de hond aan de lijn is dus toe gestaan .

Fout Geerd, het is in Nederland toegestaan om te trainen en te rijden met sledehonden want bepaalde rassen hebben hier gewoon behoefte aan! Hierbij worden honden ingezet als trek en lastdier en de honden vinden het prachtig...
Een dwergpoedel voor deze slee of voertuig met wielen spannen zal inderdaad verboden zijn.

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157015 Gepost op: 14 februari 2019, 01:51:18 »
nou dat scheelt, ik heb 1 hond die ik wel voor de slee kan hangen.
zal een sleekit inbouwen  ;D

*

Opa S.

• 8364
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #157016 Gepost op: 14 februari 2019, 07:23:44 »

Dat is fijn om te weten, want dat doe ik vrij regelmatig.

Maar nu, als je mag bellen onder het uitlaten, mag je dan ook je kat filmen tijdens het uitlaten, met je telefoon?

En laat ik het doortrekken; mag je in de auto wel het verkeer vr je filmen met je telefoon? Vanuit de hand?

Waarschijnlijk wel. Totdat je gebeld wordt natuurlijk.

PS: Tip voor autobellers, neem een extra telefoon, prepaid. Daar bel je mee in de auto. Als je een ongeluk krijgt gooi je die prepaid snel uit het raam en laat je je normale telefoon (met abonnement) naast je op de passagiersstoel liggen. Ergo; niet gebeld onder het rijden, dus wl verzekerd en gn boete. Wat wil je nog meer!

PS2: Deze tip wordt u gratis n om niet aangeboden door uw aller Opa S.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

hrcc

• 724
« Reactie #157017 Gepost op: 14 februari 2019, 08:09:32 »
Misschien ff niet bellen, appen, facebooken, filmpjes kijken tijdens het rijden, ik heb al best gekke dingen gezien onderweg.  :police:
Even een poosje alleen autorijden, om je heen kijken, en vooral op je mede weggebruikers letten.
(soms zitten daar best lekkere exemplaren tussen.)
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

jpio

• 4673
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #157018 Gepost op: 14 februari 2019, 09:41:12 »
Vunz, (maar je hebt wel gelijk) ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #157019 Gepost op: 14 februari 2019, 09:58:39 »
op iedere  regel zijn uitzonderingen slede honden trainen kun je een vergunning voor aanvragen .
maar zoals vroeger een hond onder de kar van de groente  melk  en bakker kar dat dus niet meer
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d