*

Heintje

• 1732
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #157050 Gepost op: 15 februari 2019, 01:12:40 »
Ja, die is gewoon goed.

*

Opa S.

• 8364
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #157051 Gepost op: 15 februari 2019, 01:26:14 »
Met de noordzuidlijn geweest.

Je moet wat h, in je vrije tijd.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157052 Gepost op: 15 februari 2019, 01:59:36 »
Met de noordzuidlijn geweest.

Je moet wat h, in je vrije tijd.
was hij vertraagd , dat je zo laat thuis bent gekomen? ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157053 Gepost op: 15 februari 2019, 11:33:05 »
Had ik laatst ook. Was afgeleverd bij andere buren dan op het briefje vermeld. Die buren kwamen het pakketje gelukkig afleveren.
nou hier nog geen buurman of vrouw die aangebeld heeft!

DPD gebeld:

u moet het vragen aan uw buren, uhh ja leuk, maar dat is toch niet hoe het hoort? nee dat klopt meneer.

niet eens een briefje..mevrouw!

u moet even uw chauffeur aanspreken en vragen waar hij het heeft achtergelaten en hem even aanspreken op zijn slechte werk.

ja zo werkt het niet bij DPD meneer!

ah nou weet ik weer waarom ik geen pakketten verstuur via DPD mevrouw,precies om deze non-service.

julie doen je werk niet goed.

dus eigenlijk kan een bezorger bij elk huis wat afleveren waar de klant niet woont, nergens een briefje in de deur stoppen en dan geven jullie hem salaris omdat hij zijn werk zo goed doet?!

ik weet weer genoeg, DPD is gewoon gebakken lucht service!

nou ik zal proberen om de chauffeur te contacten, maar dat is niet wat we normaal doen.

ik zeg wow,misschien moet dit maar gewoon worden voor jullie.
je chauffeurs aanspreken die in de fout gaan, en service verlenen aan je klanten die er voor betalen,ja ook jouw salaris!

het is duidelijk meneer!

fijn!

zucht! ::)

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Nicolas

• 18515
  • The more ambitious home installation
« Reactie #157054 Gepost op: 15 februari 2019, 12:20:26 »
En wat is volgens DPD dan wl de gewone gang van zaken in deze gevallen? De bestuurder blijft volledig buiten schot en jij moet random de halve wijk gaan aflopen in de hoop dat er iemand is die n jouw pakje heeft gekregen n eerlijk is?

Van DPD verwacht ik niet anders. Die gingen een keer zo ver dat ze mij gingen overtuigen dat ik een aangetekende zending wl had aangenomen...door het formulier met hun eigen handtekening aan me te tonen.  :-X :-X :-X

1 2 3 4 5 6 7 8

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157055 Gepost op: 15 februari 2019, 12:34:10 »
ow dat heb ik ook al een keer meegemaakt mbt die handtekening, dat bleek achteraf de chauffeur gedaan te hebben  ;D ::)

ja inderdaad, al wat aangebeld bij een paar huizen, maar men is niet thuis.

aparte manier van denken daar bij DPD.

er kan altijd wat fout gaan, dat het bij de buren word afgeleverd kan ik nog inkomen, maar zorg dan dat ik een briefje in mijn brievenbus vind.

en is dat niet zo, dan wil ik terug kunnen vallen op een bedrijf die zijn best doet om te achterhalen waar het pakket is, en er voor te zorgen dat dit volgende keer niet gebeurt ende chauffeur er op aanspreekt.

dat zorgt ervoor dat je tevredenheid omhoog gaat gaf ik nog aan.

maar goed, volgens mij interesseerde het haar verder ook niet en was het weer bijna weekend.

*

Opa S.

• 8364
« Reactie #157056 Gepost op: 16 februari 2019, 11:08:56 »
DPD, mijn minst favoriete vervoerder... altijd goed voor veel ergernis. Pakjes kwijt, beschadigd, zogenaamd afgeleverd... of de bezorger kan ineens het adres niet vinden (=er is voetbal op tv en hij wil naar huis). Ze zijn gelukkig erg goed te bereiken voor vragen ook. Niet.

Om dan toch weer wat tegenwicht te geven; donderdagochtend een versterker (doos van 11 kilo) afgegeven bij de DPD parcelshop hier in de buurt, zending voor Belgi, is zonder enig probleem en helemaal in orde en ook best wel snel een dag later op bestemming aangekomen.

Mijn ervaring met DPD is tot op heden 100% in orde en ik heb er toch best al wat mee verstuurd. Wel met name naar het buitenland (Itali, Spanje, Ierland, Slowakije, Frankrijk en Belgi), maar af en toe ook naar Nederland. Nooit enig probleem mee gehad. Wat kosten betreft scheelt het nogal, 14,75 naar Belgi, waar PostNL meer dan het dubbele voor rekent of ng meer als je het ook verzekerd wilt hebben (aangetekend is tot 500,00 verzekerd). DPD verzekert volgens CMR voorwaarden waar je meestal niet al te veel aan hebt, maar anderzijds vraag ik me ook af wat die verzekering van PostNL nu eigenlijk waard is. Als ik de verhalen mag geloven moet je van goede huize komen om een claim omgezet te krijgen in een vergoeding.

Wat ik me ook afvraag, maar daar zullen we wel nooit achterkomen, omdat de desbetreffende bedrijven die informatie waarschijnlijk niet zullen delen, is het percentage zendingen waar iets mee mis gaat ten opzichte van het totaal aantal zendingen. En dan ook nog eens het percentage zendingen waar iets mee misgaat wat verwijtbaar aan de vervoerder ligt. Als je namelijk niet goed verpakt ligt het niet per definitie aan de vervoerder. Zo zou ik bijvoorbeeld best pissig kunnen zijn op PostNL, omdat er van een Sansui AU-517 die ik via hen naar Engeland verstuurde bij aankomst een "stand-off" gebroken bleek te zijn (gelukkig was dat alles!). Maar dat was ik niet, omdat ik wist dat ik het beter had kunnen verpakken.

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157057 Gepost op: 16 februari 2019, 11:24:00 »
nou mijn pakketje is voor getekend, niet mijn handtekening natuurlijk!

met dpd weer zitten bellen.

ook de leverancier gemaild, een bewijs van aflevering gekregen en de handtekening geien, niet de mijne..

hebben via GPS tracking kunnen opsporen waar het pakket waarschijnlijk is afgeleverd, dat is 2 huizenblokken verderop, op hetzelfde huisnummer.

maar compleet andere straat en postcode.

al 3x langs dat huis geweest, maar niemand thuis, hoop niet dat ze op wintersport zijn..

snap niet dat die mensen niet even mijn contacten... mijn bedrijfsnaam staat er op.

*

Opa S.

• 8364
« Reactie #157058 Gepost op: 16 februari 2019, 11:36:48 »
Het lijkt wel of al die problemen regionaal zijn. Da's natuurlijk k*t, als het je pakjes zo vergaat.

Dat ze een fout maken is natuurlijk ook niet fijn, maar dit is nu wel de eerste keer dat ik hoor dat de klantendienst echt iets doet. Met PostNL heb ik dat trouwens zelf al eens meegemaakt, daar was ik toen zeker tevreden over.

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157059 Gepost op: 16 februari 2019, 11:47:14 »
Het lijkt wel of al die problemen regionaal zijn. Da's natuurlijk k*t, als het je pakjes zo vergaat.

Dat ze een fout maken is natuurlijk ook niet fijn, maar dit is nu wel de eerste keer dat ik hoor dat de klantendienst echt iets doet. Met PostNL heb ik dat trouwens zelf al eens meegemaakt, daar was ik toen zeker tevreden over.

GLS helpt me eigenlijk altijd als er iets fout gaat, die contact de chauffeur, of zorgt dat het pakket terecht komt op een service punt dichtbij de ontvanger van het pakket.

DPD was niet erg makkelijk, maar na wat bellen en doorvragen kwamen we hier op uit.

POST NL, daar gaan alleen voor noodgevallen dingen mee verstuurt worden , en dan het liefst kleine ontbreekbare dingen , meestal wat doro de brievenbus heen kan.

de service van POST NL, nou daar kan ik boeken overschrijven , in mijn magazijn staan nog de stille vermoorde getuigen/apparaten die Post NL vermoord heeft.

*

Opa S.

• 8364
« Reactie #157060 Gepost op: 16 februari 2019, 11:51:30 »
Met GLS heb ik inderdaad ook uitstekende ervaringen, maar die gebruik ik wat minder, omdat hun parcelshops niet echt bij mij in de buurt zitten.

Maar ik zag dat een voormalige Kiala parcelshop waar ik veel gebracht en gehaald heb ondertussen GLS is geworden, die dus maar eens proberen :)

Ricky Gervais

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157061 Gepost op: 16 februari 2019, 11:54:26 »
Met GLS heb ik inderdaad ook uitstekende ervaringen, maar die gebruik ik wat minder, omdat hun parcelshops niet echt bij mij in de buurt zitten.

Maar ik zag dat een voormalige Kiala parcelshop waar ik veel gebracht en gehaald heb ondertussen GLS is geworden, die dus maar eens proberen :)
ik moet zeggen dat deze eigenlijk het goed doet, ook voor het geld trouwens.

perfect? nee dat niet, maar goed, dat is een utopie.

tenminste geen pakketten die gesloopt worden, wel een paar zoek.

niet goed, maar minder als bij post nl en dpd in het verleden.. ik bekijk DHL nog, maar die is toch weer een stukje duurder.

dat loopt best op..

*

Benco

• 5865
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #157062 Gepost op: 16 februari 2019, 12:13:17 »
Koeriersdiensten ...

Volgens alle gegevens blijkt Post Nl de beste in zake prijs/kwaliteit.

Persoonlijk heb ik ook betere ervaring met DPD dan met  post Nl ...

Wat wil dat concreet zeggen ?

Dat het waarschijnlijk meer afhangt van de persoon die in mijn regio de pakketjes levert voor hetzij eender welke firma , dan van de firma zelf..

Grondige screening van personeel helpt misschien wel iets , maar is geen 100% zekerheid.

Wat ik zoal gedaan heb de laatste tijd ? Niks bijzonders en vandaag ook al niet.
Een audiorack dat al jaren in de weg stond weggegeven ...
En zo meteen even langs m'n ouders op visite , Pa is donderdag 79 geworden !

Mvg Benco.

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #157063 Gepost op: 16 februari 2019, 12:19:57 »
Citaat
Volgens alle gegevens blijkt Post Nl de beste in zake prijs/kwaliteit.

zeker eigen onderzoek van Post NL  ;D ;D ;D

*

Wim72

• 1992
« Reactie #157064 Gepost op: 16 februari 2019, 12:22:51 »
Ik doe alles nog zelf met postduiven altijd betrouwbaar, met zware pakketten is dit wat lastiger want dan hebben de duiven soms wat moeite met opstijgen... :P