*

Lars

• 748
  • PMC DB1+
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #30 Gepost op: 10 augustus 2005, 14:00:20 »
Ik zal even laten weten wat ik aan het doen ben vandaag. ::)

De laptop van mijn moeder heeft onverklaarbare wireless netwerk problemen. Het werkt altijd goed, maar nu voor de tweede keer werkt het niet. Er is wel verbinding, maar er wordt geen ip adressen uitgedeelt die wel gereserveerd zijn per computer/laptop.
Dit geld zowel voor de draadloze als voor de bedrade verbinding.

Ik ben er nog wel even mee bezig. ;)
Groeten,
Lars.

"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."
"You know what music is? A harmonica connection between all human beings."

*

Hobbes

• 1816
  • alles voor koekjes....
    • Tiara Audio Produkten
« Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2005, 14:18:47 »
Jij bent nog wel even bezig, Lars ! Bij Hobbes wordt de hut gepoetst vandaag. Maar iedere 10 minuten even uitpuffen met een bakkie leut hè.
Contactspray is als een atoombom; het gebruik ervan is niet te rechtvaardigen en het maakt alles kapot waar je het op gebruikt. Toch vindt men het een prachtig middel.

*

Nicolas

• 18345
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2005, 17:31:30 »
Mijn zorgvuldigheid wordt blijkbaar ook buiten die Thorens draaitafels op prijs gesteld, want vandaag op het werk heb ik een grote Panasonic (jawel :)) lasrobot mogen onderhouden.

De lasbron zelf is standaard Weller halfautomaat, maar die sturing en robot zelf phoei dat is een brokje elektronica!  Gelukkig moest ik daar niks mee doen, want daar ken ik erg weinig van.

En normaal was ik er zeer snel mee klaar geweest, had er niet iemand besloten de waterkoeler op de meest onhandige manier ooit te monteren:

L-profielen als voetsteunen, met bouten in de L-die naar binnen gericht waren.

--                      --
| .                    .  |

| .                    .  |
---                    ---

Zo dus in bovenaanzicht.  Nou maak die bouten (.) maar eens los als de pootjes maar enkele cm hoog zijn!  >:( ;D
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

Hobbes

• 1816
  • alles voor koekjes....
    • Tiara Audio Produkten
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2005, 17:52:09 »
Da's lastig, Nicolas ! Maar ik moet zeggen dat ik vind dat je leuk werk hebt !

Ik heb nog wat gesleuteld aan de Toshiba draaitafel.
Contactspray is als een atoombom; het gebruik ervan is niet te rechtvaardigen en het maakt alles kapot waar je het op gebruikt. Toch vindt men het een prachtig middel.

*

Wilmo

• 7937
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2005, 18:40:08 »
Ik heb vandaag ong 20 kuub rotzooi in bigbags gestampt, verder de puinzooi weer een beetje op de plek gezet waar het hoort, en ik kreeg een complimentje van een belangrijke klant dat het er erg goed uit zag ;)

(btw ik werk op een kwekerij waar het altijd een geweldige teringzooi is)

Wilmo

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2005, 18:44:59 »
Ik heb vandaag ong 20 kuub rotzooi in bigbags gestampt, verder de puinzooi weer een beetje op de plek gezet waar het hoort, en ik kreeg een complimentje van een belangrijke klant dat het er erg goed uit zag ;)

Wilmo

Dat zijn dan ongeveer 20 bigbags  ;D

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2005, 18:47:07 »
Da's lastig, Nicolas ! Maar ik moet zeggen dat ik vind dat je leuk werk hebt !

Ik heb nog wat gesleuteld aan de Toshiba draaitafel.

Het is vooral heel erg vuil werk.  En als je het hele dagen doet, een ramp voor je handen.  Ik ben echt geen watje hoor, maar ijzervijlsel/fabrieksstof/olierestjes enz kruipen overal en krijg je zo moeilijk weggewassen.  Gemiddeld 6/7 lasmachines per dag open en dicht vijzen zorgt ervoor dat hetvel van je handen hangt.  Maar het betaalt wel goed :).

Veel ken ik niet van het herstellen hoor.  Mechanisch kan ik wel wat (koppelingen vervangen enzo), elektrisch ben ik erg beperkt.  Vandaag een schakelrelais+thermische schakelaar moeten vervangen, dat ging toch niet zo makkelijk.  Het schemawas me iets te complex, en het was dan in feite nog een heel kleintje. :).

Ik zla toch nog eens zo'n "100 elektrische experimenten" doos moeten kopen op de rommelmarkt  ;D.  Daar heb ik ooit een synthesizer mee gemaakt (op basis van een orgelvoorbeeldje), en dat was wel leuk eigenlijk  ;D.  Maar goed nu heb ik mijn Yamaha SHS-10, waarvan ik trouwens net op de radio een riffje hoorde in 1 of ander nieuw hiphopnummer slecht).  Zijn geluid is onmiskenbaar  ;D.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2005, 18:49:02 door Nicolas »

*

Wilmo

• 7937
« Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2005, 18:50:40 »

Wilmo

Dat zijn dan ongeveer 20 bigbags  ;D

meeste zijn 1,5 à 2 kuub 8) :P :P

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #38 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:20:09 »
Oh ok ik dacht 1 kuub.  Nu je het zegt, ze zijn wel groot he  8).

*

Hobbes

• 1816
  • alles voor koekjes....
    • Tiara Audio Produkten
« Reactie #39 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:34:38 »
Het heet ook een BIGbag  ;D

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #40 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:45:30 »
Vandaag mijn gewone werkzaamheden op het werk nagegaan, en tussendoor de kantoorruimte bekeken, en in gedachten ingericht, waar ik vanaf volgende week kom te zitten.
:(.
Valt tegen; geen enkel raam naar buiten, alleen aan 1 lange kant een matglazen "raam" tussen "mijn" kantoor en het kantoor ernaast (verkoopafdeling) met de deur naar dat kantoor, in de daaraan grenzende korte wand ook een matglazen "raam" en een deur naar het kantoor en vergaderruimte van de directeur, vervolgens in de andere lange wand weer een deur (naar de gang) en in de overblijvende korte wand niets.
Ik zet een wandrek in de hoek van gangmuur en korte wand, mijn bureau zodanig dat ik makkelijk iets uit dat wandrek kan pakken en ik met mijn rug naar de blinde muur zit, een ladekastje in de hoek van korte muur en muur tussen verkoopkantoor en mijn ruimte. Aangezien de ruimte tussen de gangdeur en de tegenoverliggende deur naar het verkoopkantoor als "doorgang" gebruikt wordt, blijft dat vrij. Er staat nog een 2e bureau in de ruimte, maar ze zien maar waar ze dat laten ::).
Een kantoorruimte voor jezelf is aardig, maar deze ruimte komt niet echt overeen met wat ik me onder een eigen kantoorkamer voorstel :-\.

Verder meteen na het werk met mijn vriendin een bezoek gebracht aan mijn directe buurman, die in het ziekenhuis ligt met een meervoudige hernia...
Daarna bij mijn ouders verse groente uit de tuin gehaald en aansluitend in de woning van mijn vriendin lasagne gemaakt. Ik was om 19.30 uur pas in mijn eigen woning en blij dat ik mijn nieuwe speakers weer tot leven kon brengen ;).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Nicolas

• 18345
« Reactie #41 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:51:50 »
Het heet ook een BIGbag  ;D

IK heb ze vroeger nog met klinkers gevuld en leegehaald (restjes).  Als ze doorscheuren op het mooment dat je ze optilt, juij!  >:( ;D

*

Wilmo

• 7937
« Reactie #42 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:19:13 »
hahaha, ik hang ze meestal aan de lepels van de heftruck, en dan helemaal volstouwen. Maar laatst was er 1 omgevallen, dus ik denk hup! 2 hengsels aan de lepels en staat ie zo weer recht op, maar het scheurde behoorlijk, dus moest ik er een 2e heftruck bij halen hem te steunen bij het overeind komen >:(.

Maarach, tis nog niets als je het vergelijkt met potgrond in zo'n ding.
De 2,5 kuubs zakken zijn vrij hoog... En als ze vol zitten met potgrond ook nog vrij zwaar. (zon 1800 kilo) dat is het maximum van de heftruck als het zwaartepunt op een halve meter hoogte ligt. Nu moeten die krengen minstens 2 meter van de grond, om ze in een machine te kunnen gooien, dus het zwaartepunt ligt dik 3 meter boven de grond. Sturen gaat zeeer moeizaam omdat je stuitert, eigenlijk rij je maar op 2 wielen. En je moet ook nog eens heel precies sturen, wat dus eigenlijk niet gaat, anders rij je de machine aan gort. En o ja, je hebt dus ook nog het gevaar dat je met je mast op 4 meter hoogte naar voren klapt :( en dan lig je lang uit, en ben je ontslagen :P. Na 4 van deze klotedingen te hebben geleegd, zijn de andere 12 weer retour gestuurd en zijn we maar over gestapt op kisten (voor 1,5 kuub), dat werkt een stuk plezanter :D

Kortom dat was deel 1 van de heftruck ervaringen van Wilmo 8)

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #43 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:28:08 »
Die dingen heten "vorken", het is geen "lepelheftruck" ::).
Ben zelf jarenlang heftruckchauffeur geweest, en ik weet hoe link het kan zijn om bigbags op te tillen met zo'n ding. Geen heftruckchauffeur die na het examen nog ooit op het lastdiagram kijk, als dat al aanwezig is, laat staan duidelijk zichtbaar EN leesbaar ;).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Hobbes

• 1816
  • alles voor koekjes....
    • Tiara Audio Produkten
« Reactie #44 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:29:56 »
Die dingen heten "vorken", het is geen "lepelheftruck" ::).
Ben zelf jarenlang heftruckchauffeur geweest, en ik weet hoe link het kan zijn om bigbags op te tillen met zo'n ding. Geen heftruckchauffeur die na het examen nog ooit op het lastdiagram kijk, als dat al aanwezig is, laat staan duidelijk zichtbaar EN leesbaar ;).
Ook heftruck rijden is een vak apart  ::)