*

minplus

• 8098
  • relax, don't do it
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #154425 Gepost op: 12 mei 2018, 17:42:17 »
Gelukkig heb ik niks met buxussen, hoewel ik het best fraai vind wat sommigen ermee weten te fabrieken.

« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 17:45:10 door minplus »
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #154426 Gepost op: 12 mei 2018, 18:40:20 »
In Durbuy (België) is een heel park met buxusfiguren. Best leuk om eens te zien.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Heintje

• 1562
« Reactie #154427 Gepost op: 12 mei 2018, 23:31:15 »
Mijn buurman en ik hebben dezelfde buxusstruiken met hetzelfde probleem.
Ik heb niets gedaan en bij uittrekken blijken ze volkomen dood te zijn.
De tuinman van de buurman heeft ze vorig jaar toen ze nog deels groen waren en deels aangevreten (dus toen ze nog leefden) gelijk met de grond afgeknipt.
Resultaat: die van hem komen nu allemaal groen op uit de oude plant.

Maar dat lost waarschijnlijk het probleem niet definitief op, omdat de hele buurt vol zit met die mot.

Het enige alternatief schijnt te zijn het om de dag sprayen met dat dure anti-buxusmot spul te zijn.  >:(

*

Heintje

• 1562
« Reactie #154428 Gepost op: 12 mei 2018, 23:32:30 »
En ik heb vandaag 2 kilo soda in mijn zwembad gegooid in de hoop de PH-waarde enigszins te corrigeren.
Ben er nog moe van ...  ;D

*

Nicolas

• 18471
  • The more ambitious home installation
« Reactie #154429 Gepost op: 12 mei 2018, 23:39:13 »
Je moet niet om de dag sprayen als je goed spul hebt hoor, dat kruipt in het blad dus de rupsen eten zichzelf letterlijk dood. Om de paar weken of zelfs maanden kan voldoende zijn, maar zo mooi als voor de plaag zijn ze toch niet. Soms vind je nog plots een rups op een zeer recent behandelde plant, die kan je wel even manueel een kopje kleiner maken.

Alternatieve methoden: als je veel kauwen hebt, die eten de rupsen op. Indische loopeenden ook. Voor degenen met minder vliegend personeel: elke dag met de hogedrukspuit de planten rupsvrij blazen werkt ook.

Ik heb hier 1 buxus van meer dan een meter diameter, en die heeft vorig plaagjaar overleefd met 2 keer gif spuiten. Dit jaar al 2 keer moeten spuiten. Hij leeft, hij is groen, maar niet de frisse bol die het normaal is want er is serieus aan gevreten.

Aan degenen die het opgeven: doe je buxus dan aub meteen weg en laat het niet gewoon nog een jaar aanmodderen zodat de plaag NOG erger wordt...
about 0 seconds remaining

*

morph

• 14007
« Reactie #154430 Gepost op: 13 mei 2018, 00:28:57 »
De kauwen hebben het er door de overdaad wel een beetje mee gehad heb ik de indruk. Er zitten er in de wijk nogal wat. Als de rupsen geen eten meer vinden omdat alles al kaal is zouden die kauwen ook in aantal moeten afnemen, maar er is blijkbaar voldoende en smeuiiger ander voedsel te vinden.
Heb hier nog een paar struikjes die verleden jaar niet aangetast leken. Zijn inmiddels evenzogoed verorberd.
Jammer maar helaas. 't Was enige jaren geleden de goedkoopste vulling, ik vond er niet zoveel aan.
Vind het op zich wel wat hebben trouwens, die lichtbruine struikjes ten opzichte van het groen. Het is weer eens wat anders dan wat die eenheidsworstopdringende enge tv-programma's over tuininrichting laten zien.

Het zal er wel op uitdraaien dat er gezocht moet worden naar iets dat op een andere, nu nog niet algemeen bekende, wijze op een gegeven moment aangetast kan worden.

*

Tom!

• 5291
« Reactie #154431 Gepost op: 13 mei 2018, 11:44:21 »
Vandaag thee gedronken, muziek geluisterd en Mythbusters gekeken.
--- E. Schönberger

*

groovy.

• 11675
  • Old school audio.
« Reactie #154432 Gepost op: 13 mei 2018, 12:13:35 »
Boodschappen gedaan,vervolgens de auto ergens in de wijk geparkeerd.
Morgen gaan ze het asfalt verwijderen tbv van de blauwe ader,die er voor gaat zorgen dat de straten niet meer blank komen te staan na overvloedige regenval.
Medio Juli zal de weg klaar zijn,daarnaast komt er aan onze zijde een parallelweg voor fietsers en bewoners.
Dat is pas in Augustus klaar.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

*

minplus

• 8098
  • relax, don't do it
« Reactie #154433 Gepost op: 13 mei 2018, 20:11:43 »
Een paar uur het elektriek uitgezet op de koelkast na (het bier moet koud blijven) ivm. het onweer. Achteraf gelukkig niet nodig want het was 99% gedonder tussen de wolken maar ik neem maar geen risico meer na eerdere ervaringen...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tom!

• 5291
« Reactie #154434 Gepost op: 13 mei 2018, 20:42:17 »
Nee, onweer heeft me al een keer een computer gekost.

Het beloofde onweer is hier niet geweest, wel veel regen.
--- E. Schönberger

« Reactie #154435 Gepost op: 13 mei 2018, 23:14:12 »
Voor de 20e dag op rij 50 km gefietst. Ben weer aan het afvallen na een periode van vraatzucht. De conditie moet weer op orde.
Vroeger toch al meer uithoudingsvermogen dan nu ; ook in bed.
Daar heb ik toen nog prijzen mee gewonnen.
Inmiddels 6 kg.lichter. Nog 4 kg te gaan.

*

Heintje

• 1562
« Reactie #154436 Gepost op: 13 mei 2018, 23:39:51 »
Toch vandaag nog maar eens in de tuin gekeken: die stond rondom volop buxus planten: haagjes en bollen.
Gelukkig heb ik nu weer volop ruimte in mijn tuin.
Toch nog ergens goed voor, zo'n mot!

*

groovy.

• 11675
  • Old school audio.
« Reactie #154437 Gepost op: 16 mei 2018, 13:28:04 »
Een stapel stenen die ik achter de schuur had staan op het gesloopte asfalt gegooid,de mannen hebben er geen probleem mee.
Daar ben ik mooi vanaf.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #154438 Gepost op: 16 mei 2018, 16:24:23 »
kast opgehaald/gedemonteerd bij schoonzus verder met voedingsadapters in de weer geweest.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

BunnY

• 17933
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #154439 Gepost op: 16 mei 2018, 17:55:57 »
Ik wil een muurtje bijmetsen, dus moet ik een fundering gieten. Dus haal ik in de ex-veranda de tegelvloer er uit. Stoot ik op een betonnen vloerplaat. Ok, ik beslis om die deels weg te halen omdat ik niet weet of die op een fundering rust. Zit er verdorie nog een vloer onder. En het is een 'authentieke', kortom, kan ik die weer voorzichtig weghalen, stockeren en kijken of ik die ergens kan hergebruiken. En ik maar denken dat ik die vloer op een halve dag weggebeiteld ging hebben ::)

We'll see about that !!