*

J.B.L

• 3762
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #155760 Gepost op: 11 oktober 2018, 16:44:30 »
Ik snap het niet helemaal...op scholen zoeken ze constant personeel, meestal een makkie baan met nauwelijks werkdruk. Salaris is redelijk en je hebt prima CAO met een hoop vrije dagen.

ConciŰrge, absentieregistratie etc. en je wordt beter behandeld dan een klantenservice-loonslaaf die alle stront van klanten over zich heen krijgt.
Bij ons hebben ze zelfs een ex-taxibedrijf manager aangenomen als roostermaker omdat er gewoon geen kandidaten voor waren.........
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 16:46:08 door J.B.L »

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #155761 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:37:36 »
Meerdere keren geprobeerd in het onderwijs, met name op die twee functies. Nog nooit verder gekomen dan een ontvangstbevestiging van mijn sollicitatie. Ook hier zal de leeftijd waarschijnlijk meespelen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Sch÷nberger

*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #155762 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:48:56 »
Dat was idd zo.. een jaar of 20 geleden. Toen kwamen die extra managementlagen ivm die leerlijn/klassendifferentiatie.. jaja, die werden elk voorzien van zo'n figuur.
Nauwelijks werkdruk??  Differentiatie binnen klassenverband, bovenop het bovengenoemde...., zorgt voor een enorme tijds en werkdruk. Daarnaast worden tegenwoordig de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie geplaatst want dßßr is geen tijd meer voor bij de managers. Want zo kweek je compassie met de beleidslijnen haha.
Die houden zich bezig met competentieverbeterpunten om maar eens wat te noemen. Niet dat daar ooit iets zinnigs uit voortgekomen is maar allez.
Voor mij klopt het niet meer binnen onderwijs en ik ervaar het werkelijk als ongelooflijk dat de schoolleidersvereniging hier niets mee of aan doet.
Maarja.. zoals altijd.. het hemd is nader dan de rok.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 18:17:28 door jpio »
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #155763 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:53:15 »
Verder vandaag: de stofhoezen van de voorvork des brommerts afgekeurd dus die gaan vervangen worden als china ze nog voor de winter kan leveren ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5574
  • scheun ja
« Reactie #155764 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:21:25 »
vind als ik zo zie en hoorde druk en stress van mensen die in het onderwijs werkzaam zijn wel mee vallen .

kom een dagje op de taxi op tijd juiste weg snel maar pas op  :police: planing die maar klanten bij je dump ook de ontevreden ook de huilende gewonden gekken dronken ezv ezv
buiten taxi rijden doen we dus ook de afdeling klanten service klanten winning klanten begeleiding onze taxi is soms de bank van de hulpverlener en de psygoloog .
verantwoordelijk over voertuig onderhoud inzet vervoer van mensen zowel lopend met of zonder hulp middelen rolstoelers zieken bejaarde gehandicapten kinderen .
en dat met een lach beleeft en vriendelijk op drukke dagen soms meer dan 12 uur en dan wel even 15 min tijd voor een kopje koffie 1 x
dit wel als er geen klanten in de taxi zitten
dan is even een paar uurtje voor een klas met koffie in hand niet echt een probleem maar meer rust en vrede .
pauzes genoeg en niet ergens langs de weg op een god vergeten parkeer plekje maar een kamer met alles bij de hand
en ondanks dat zou ik niet willen ruilen alleen maar met salaris wand bij leraren stroomt het binnen bij ons druppelt er zelden wat binnen

ps tip geef dus die beleefde vriendelijke bestuurder van je taxi geust 1 of 2 euro fooi ook die man wil wel eens zijn boterham beleggen
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Tom!

• 5291
« Reactie #155765 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:29:44 »
Ja, dat doen ze niet als je bij de klantenservice iemand goed helpt.
--- E. Sch÷nberger

*

BunnY

• 17933
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #155766 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:47:19 »
vind als ik zo zie en hoorde druk en stress van mensen die in het onderwijs werkzaam zijn wel mee vallen .

kom een dagje op de taxi op tijd juiste weg snel maar pas op  :police: planing die maar klanten bij je dump ook de ontevreden ook de huilende gewonden gekken dronken ezv ezv
buiten taxi rijden doen we dus ook de afdeling klanten service klanten winning klanten begeleiding onze taxi is soms de bank van de hulpverlener en de psygoloog .
verantwoordelijk over voertuig onderhoud inzet vervoer van mensen zowel lopend met of zonder hulp middelen rolstoelers zieken bejaarde gehandicapten kinderen .
en dat met een lach beleeft en vriendelijk op drukke dagen soms meer dan 12 uur en dan wel even 15 min tijd voor een kopje koffie 1 x
dit wel als er geen klanten in de taxi zitten
dan is even een paar uurtje voor een klas met koffie in hand niet echt een probleem maar meer rust en vrede .
pauzes genoeg en niet ergens langs de weg op een god vergeten parkeer plekje maar een kamer met alles bij de hand
en ondanks dat zou ik niet willen ruilen alleen maar met salaris wand bij leraren stroomt het binnen bij ons druppelt er zelden wat binnen

ps tip geef dus die beleefde vriendelijke bestuurder van je taxi geust 1 of 2 euro fooi ook die man wil wel eens zijn boterham beleggen

Ik hoop dat je dat niet meent?
We'll see about that !!

*

Celica TA40

• 26590
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #155767 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:58:04 »
Als 'eigenaar' van een koophuis ben je na 6 maanden sowieso van het UWV af, dan word je geacht je huis 'op te eten'. Aangezien een alternatief voor mijn flat duurder en slechter is, probeer ik dat maar te vermijden.

UWV kijkt niet naar vermogen, inkomsten van partner, enz. Alleen het laatst verdiende loon telt en aan hand daarvan wordt je uitkering bepaald (1e 2 maanden 75%, daarna tot einde uitkering 70%).
Zodra je echter een bijstandsuitkering (Bijstand, IOW IAOW) bij de gemeente aanvraagt, gaan vermogen en partnerinkomen (en inkomen van kinderen, b.v. krantenwijkje) meetellen...
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

morph

• 14008
« Reactie #155768 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:02:27 »
vind als ik zo zie
<knip>

Nu lijkt het net alsof er sympathieke taxichauffeurs zouden bestaan, terwijl iedereen uit ervaring weet dat het allemaal tamelijk ongezond langs de weg levende de wegenverkeersregels negerende ongemanierde personenvervoerders zijn die hun klanten van a naar b brengen maar liefst wel even via c en daarbij chagrijnig worden als de passagiers niet willen praten over voetbal of het weer.

*

Celica TA40

• 26590
  • Passione celeste
« Reactie #155769 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:05:45 »
Morgen een gesprek bij het uitzendbureau voor een baan als klantenservicemedewerker. Drieploegendienst, ook werken in weekends en op feestdagen en dat alles voor een bedrag onder het minimumloon. Jullie snappen: een droombaan. Maar goed, als het doorgaat kan ik weer leven.

Ik kreeg van het UWV destijds de opdracht om me bij uitzendbureaus in te schrijven; ik was ook verplicht om elke baan die een uitzendbureau me aanbood, aan te nemen. Toen ik er op wees dat veel uitzendbaantjes minder betaald werden dan de UWV-uitkering bedroeg, kreeg ik als antwoord, dat minder dan het minimumloon niet mag...
Bij Duitse uitzendbureaus krijg je nog minder dan bij Nederlandse; uurlonen van 8 euro en minder zijn geen uitzondering. Toen ik daarover begon, kreeg ik te horen, dat ik een baan moest aannemen en als het loon lager dan de uitkering was, zou ik van het UWV bijbetaald krijgen tot de hoogte van de uitkering. Maar ik moest dan wel solliciteren blijven, hetzij naar een beter betaalde baan, hetzij naar een tweede baan.
Een tweede baan, naast een baan in 3-ploegendienst? Hoe dat moest, was mijn probleem, niet het hunne. Zij letten enkel erop dat ik aan mijn verplichtingen zou voldoen...
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34

*

Celica TA40

• 26590
  • Passione celeste
« Reactie #155770 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:06:52 »
vind als ik zo zie
<knip>

Nu lijkt het net alsof er sympathieke taxichauffeurs zouden bestaan, terwijl iedereen uit ervaring weet dat het allemaal tamelijk ongezond langs de weg levende de wegenverkeersregels negerende ongemanierde personenvervoerders zijn die hun klanten van a naar b brengen maar liefst wel even via c en daarbij chagrijnig worden als de passagiers niet willen praten over voetbal of het weer.

Afgekeurde veevervoerchauffeurs :P

*

Opa S.

• 7440
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #155771 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:21:34 »
vind als ik zo zie
<knip>

Vorige week in de Oekra´ne kreeg ik van de taxichauffeur die me van hotel naar vliegveld bracht een halve rondleiding door de stad, becommentarieerd in zijn beste - grotendeels onbestaande - Engels. Het duurde langer dan op de heenweg, dus hij heeft wel wat extra kilometertjes gereden.

Desgevraagd deed hij ook een boekje open over het lokale bestuur: Corrupt! Ach, ik had ook niet echt anders verwacht. Gelukkig is het nog geen EU, zodat ze er nog geen journalisten uitmoorden.

En ach, ja, hij had 't niet zo makkelijk. Was hij maar jong, dan kon hij wat gaan bijklussen in het westen, zoals heel veel jonge Oekra´ners blijken te doen, maar niemand daar die in hem ge´nteresseerd was.

Probeerde hij wat bij te verdienen, door om te rijden? Nee, want de prijs was fixed, afspraken met het hotel. Uiteindelijk heeft hij me netjes en ruim op tijd inclusief citytoer op het vliegveld afgeleverd.

Ik vond dat het geen kwaad kon om hem dan maar 9 Euro te betalen, in plaats van 6. Lang geleden dat ik zˇ'n blij gezicht gezien heb!

Pikant detail; toen ik instapte en mijn gordel wilde omdoen werd me dat subiet verboden! Neeneenee, in een taxi draag je geen gordel, nergens voor nodig!
Mmmmů. misschien dat het toegestaan is, maar of het dan ook nergens voor nodig is... Nou ja, ik heb 't gehaald.

;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Tom!

• 5291
« Reactie #155772 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:29:53 »
Morgen een gesprek bij het uitzendbureau voor een baan als klantenservicemedewerker. Drieploegendienst, ook werken in weekends en op feestdagen en dat alles voor een bedrag onder het minimumloon. Jullie snappen: een droombaan. Maar goed, als het doorgaat kan ik weer leven.

Ik kreeg van het UWV destijds de opdracht om me bij uitzendbureaus in te schrijven; ik was ook verplicht om elke baan die een uitzendbureau me aanbood, aan te nemen. Toen ik er op wees dat veel uitzendbaantjes minder betaald werden dan de UWV-uitkering bedroeg, kreeg ik als antwoord, dat minder dan het minimumloon niet mag...
Bij Duitse uitzendbureaus krijg je nog minder dan bij Nederlandse; uurlonen van 8 euro en minder zijn geen uitzondering. Toen ik daarover begon, kreeg ik te horen, dat ik een baan moest aannemen en als het loon lager dan de uitkering was, zou ik van het UWV bijbetaald krijgen tot de hoogte van de uitkering. Maar ik moest dan wel solliciteren blijven, hetzij naar een beter betaalde baan, hetzij naar een tweede baan.
Een tweede baan, naast een baan in 3-ploegendienst? Hoe dat moest, was mijn probleem, niet het hunne. Zij letten enkel erop dat ik aan mijn verplichtingen zou voldoen...
Ja, dit zit ook rond de 8 euro. Mijn laatste 'echte' baan betaalde ruim het dubbele... tja, ik heb wat in mijn nek hijgende lui van de hypotheek en zo, ik kan even niet anders.
--- E. Sch÷nberger

*

morph

• 14008
« Reactie #155773 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:44:28 »
Vorige week in de Oekra´ne
<knip>
Jaaaa, taxichauffeurs in het buitenland! Die hebben nog beleefdheid en verdienen respect.
Maar Nederlandse...

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #155774 Gepost op: 11 oktober 2018, 20:46:50 »
Blij dat ik geen taxi hoef ,maar overigens heb ik nog nooit enige moeite gehad met taxichauffeurs,als het geen aanrijding betrof ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels