*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #155865 Gepost op: 18 oktober 2018, 22:42:51 »
Los van het feit dat veel/de meeste mensen het onmogelijk kunnen betalen en het op veel/de meeste plekken domweg niet mogelijk is moet de gigantische stroomvoorziening met tig (kern)centrales erbij mogelijk kunnen lukken. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

jpio

• 4435
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #155866 Gepost op: 19 oktober 2018, 10:15:58 »
Ik wacht de afsluitmonteur wel op, staand achter een deur, mét eoa knuppel.
Knuppel is wellicht niet nodig in deze maar altijd handig voor het geval dat ie de kraan niet dichtgedraaid krijgt ofzooo :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5549
  • scheun ja
« Reactie #155867 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:12:38 »
net als de E auto niet denken maar doen de stoom is niet aan te dragen in duitsland draait swartse pumpe op max .
er is spraken van dat er nog een paar 100 hectaren natuur aan moet gaan geloven .
vorig jaar is dat ook al gebeurt en moesten er ook mensen verhuizen voor de kolen winning .
dit als gevolg van de grote vraag naar stroom door de E auto .
22 kilo bruinkool is er nodig voor 100 km rijden met een tesla ,dan komt huis verwarming en zo er ook nog bij .
dat kun je met ledjes niet bezuinigen , de genen die dat willen zijn blind voor de gevolgen en te dom het te zien .
zal de regering wel zijn daar zijn we dat wel van gewend
les is more

*

jpio

• 4435
« Reactie #155868 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:40:38 »
Tata lijkt nu eindelijk het licht gezien te hebben en zijn van plan om een waterstofcentrale te bouwen om via elektrolyse, stroom uit panelen kan dan eindelijk in iets zinnigs omgezet worden, dit gas te maken.
Zou ook eens tijd worden!
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #155869 Gepost op: 19 oktober 2018, 13:09:10 »
Na jaren ermee bezig te zijn geweest, minstens vier verschillende soorten stofkammen te hebben gebruikt, is het nu eindelijk gebeurd. Vanochtend heb ik drie kratten LP's verkocht. Ongetwijfeld voor minder dan als ik de belangrijkste exemplaren per stuk had verkocht. Maar ik ben er nu in één keer vanaf en kan mijn tijd blijven besteden aan de geweldige hobby om prachtige en mogelijk zeldzame vinylalbums te jagen en "neer te leggen" (tegen zo weinig mogelijk pecunia) . En heb hier ook mee voorkomen dat een aanzienlijk aantal LP's in de kliko terecht zou zijn gekomen. Degenen die mij kennen weten hoe "zwaar" ik het hiermee heb gehad. Nu blijkt maar weer eens hoe relatief zaken zijn. En hoe zwaar je linker broekzak kan aanvoelen.  ;D
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Heintje

• 1558
« Reactie #155870 Gepost op: 19 oktober 2018, 14:21:55 »
En hoe zwaar je linker broekzak kan aanvoelen.  ;D

Loopt dat niet onhandig, zo met twee handen in je linker broekzak?  ;D

*

geerd

• 5549
  • scheun ja
« Reactie #155871 Gepost op: 19 oktober 2018, 15:47:00 »
Tata lijkt nu eindelijk het licht gezien te hebben en zijn van plan om een waterstofcentrale te bouwen om via elektrolyse, stroom uit panelen kan dan eindelijk in iets zinnigs omgezet worden, dit gas te maken.
Zou ook eens tijd worden!

je en wat schieten we daarmee op nog meer kolen verstoken om waterstof te winnen .
wil je dat door panelen doen moet heel nl overkapt worden met panelen en dan heb je nog niet voldoende stroom om voldoende waterstof te krijgen .

de enige oplossing is een andere vorm van energie of een manier om veel stroom op te wekken zonder input van andere middelen .

helaas is energie iets wat niet zomaar uit de lucht komt vallen en hoe meer dingen op stroom moeten hoe meer vervuiling door het opwekken van deze stroom .
les is more

*

jpio

• 4435
« Reactie #155872 Gepost op: 19 oktober 2018, 15:54:37 »
Op zonnige dagen is er een overvloed aan stroom.. al dan niet uit duitsland waar alles behoorlijk vol ligt met panelen. Maar goed.. heb de wijsheid ook niet in pacht hoe ze dan stroom gaan opwekken op bewolkte dagen. Ding zou pas in 2023 opgeleverd worden oid. In de tussentijd gaat er veel gebeuren op dat vlak.

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #155873 Gepost op: 19 oktober 2018, 16:41:31 »
En hoe zwaar je linker broekzak kan aanvoelen.  ;D
Loopt dat niet onhandig, zo met twee handen in je linker broekzak?  ;D
:laugh: Met twee linkerhanden valt dat overigens reuze mee.  ;)
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Tom!

• 5286
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #155874 Gepost op: 19 oktober 2018, 17:26:56 »
Eerste week training afgerond. Veel info over interne ordersystemen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #155875 Gepost op: 19 oktober 2018, 19:21:30 »
Na jaren ermee bezig te zijn geweest, minstens vier verschillende soorten stofkammen te hebben gebruikt, is het nu eindelijk gebeurd. Vanochtend heb ik drie kratten LP's verkocht. Ongetwijfeld voor minder dan als ik de belangrijkste exemplaren per stuk had verkocht. Maar ik ben er nu in één keer vanaf en kan mijn tijd blijven besteden aan de geweldige hobby om prachtige en mogelijk zeldzame vinylalbums te jagen en "neer te leggen" (tegen zo weinig mogelijk pecunia) . En heb hier ook mee voorkomen dat een aanzienlijk aantal LP's in de kliko terecht zou zijn gekomen. Degenen die mij kennen weten hoe "zwaar" ik het hiermee heb gehad. Nu blijkt maar weer eens hoe relatief zaken zijn. En hoe zwaar je linker broekzak kan aanvoelen.  ;D

Gefeliciteerd!
Is het misschien een optie om de volgende keer hier te vermelden welke je wegdoet? (of heb ik dat gemist?)
Ik kan me nl. voorstellen dat er bij zijn waar sommigen hier al jaren naar op zoek zijn. Wie weet maak je iemand dolgelukkig.

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #155876 Gepost op: 19 oktober 2018, 20:18:28 »
Gefeliciteerd!
Is het misschien een optie om de volgende keer hier te vermelden welke je wegdoet? (of heb ik dat gemist?)
Ik kan me nl. voorstellen dat er bij zijn waar sommigen hier al jaren naar op zoek zijn. Wie weet maak je iemand dolgelukkig.
Tnx!
Ik heb eens een verwijzing naar een fotodatabankje (flickr) gepost, waar het meeste opstond. Maar daar is nog wel het e.e.a. bijgekomen. Er zitten geen albums bij waar niet meer aan te komen is. En ik let in de muziekdraadjes goed op of iemand iets al langere tijd zoekt. Maar ik begrijp het punt, ik had de aanvullingen ook even kunnen laten zien aan de mede-forummers. Want inderdaad wie weet. En daarbij een geheugen, zoals die van mij, laat wel eens een steekje vallen.  ;)
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #155877 Gepost op: 19 oktober 2018, 22:22:01 »
Gefeliciteerd!
Tnx!
Ik heb eens een verwijzing naar een fotodatabankje (flickr) gepost, waar het meeste opstond. Maar daar is nog wel het e.e.a. bijgekomen. Er zitten geen albums bij waar niet meer aan te komen is. En ik let in de muziekdraadjes goed op of iemand iets al langere tijd zoekt. Maar ik begrijp het punt, ik had de aanvullingen ook even kunnen laten zien aan de mede-forummers. Want inderdaad wie weet. En daarbij een geheugen, zoals die van mij, laat wel eens een steekje vallen.  ;)

Ik schrijf alle belangrijke dingen op de klep in de keuken. Kun je nagaan hoe erg het hier is met het geheugen.
(maar verder wel relaxed daardoor :))

*

morph

• 13972
« Reactie #155878 Gepost op: 19 oktober 2018, 22:56:45 »
Ik schrijf alle belangrijke dingen op de klep in de keuken. Kun je nagaan hoe erg het hier is met het geheugen.
(maar verder wel relaxed daardoor :))
Het klinkt nogal denigrerend om zo over plusmin te spreken zélfs als ze echt zoveel zou praten, hoor. Daarbij komt dat het wat raar is om dan alleen dingen op haar te schrijven als ze in de keuken is. Je kunt pennen, stiften of tatoeagespullen toch ook wel eens in de woonkamer, de overloop of de schuur klaarleggen?
Tenzij het geheugen je telkens alleen in de keuken in de steek laat, natuurlijk. Dan is zo'n memorabele vaste klepplek wel zo praktisch.

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #155879 Gepost op: 20 oktober 2018, 08:51:58 »

Na zo'n lang en moeizaam proces hoop ik voor je dat het drie heel grote kratten zijn geweest?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin