*

groovy.

• 11672
  • Old school audio.
Re: Wat hebben we vandaag gedaan?
« Reactie #156435 Gepost op: 8 december 2018, 18:48:04 »
Een kooldraadlamp met smeltpuntje uitgepakt.
De kerstboom en kerststal gezet onder het genot van koffie en gevulde speculaas.
Mevrouw Groovy mocht de ballen in de boom hangen ;D
Uiteraard kerstmuziek gedraait.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #156436 Gepost op: 8 december 2018, 19:56:58 »
Arme jongen. :(
Ik had al af en toe de laatste dagen als ik in de garage bezig moest en het transistortje aanzette dat dat genre muziek me om de oren galmde en ik hem snel weer uitzette of naar een andere zender zapte. Auwauwauw...:-X
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

groovy.

• 11672
  • Old school audio.
« Reactie #156437 Gepost op: 8 december 2018, 20:16:06 »
Ik kan het nu nog wel hebben.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

« Reactie #156438 Gepost op: 8 december 2018, 20:29:50 »
Weer van versterker gewisseld.
Speel nu weer met een vol-buis. Een uit het land van gyros en Mythos, met 4x KT150

Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

*

Jeronimo

• 7432
« Reactie #156439 Gepost op: 8 december 2018, 20:52:56 »
Om (formeel) on topic te blijven en wat heugelijk nieuws te kunnen delen: mijn Nakamichi cassettedeck is gereviseerd. Pardon, ik heb net de e-mail van de reparateur gelezen. ;) Wat is er gedaan? De control motor, 6 lampjes, de take up bandgeleider en het idler wiel zijn vervangen. Het taats lager is gecorrigeerd en alle schakelaars en potmeters zijn gereinigd. De machine is volledig gecontroleerd en ingeregeld op Maxell XL l, XL ll en - MX. Ik kan niet wachten om 'm op te halen en weer te gebruiken, maar zal dat toch even moeten doen, wachten, want woensdag a.s. is daarvoor de eerste mogelijkheid. Ik heb altijd Maxell XL II banden gebruikt, maar ik denk dat ik ook wat Metal banden ga proberen te scoren.

« Laatst bewerkt op: 8 december 2018, 21:02:29 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #156440 Gepost op: 8 december 2018, 21:35:43 »
Mooi.
Maar volgens mij kun je de Nak net als mijn 4E bijregelen op elk bandtype. Hij staat hier ook als ik het me goed herinner op de XL ll-S afgesteld maar kan ook afstellen op andere banden als ik het goed heb. Is lang geleden dat ik daarmee aan het klooien ben geweest, maar ook de metal-banden waren prima. En bv. ook de Sony UXS, ook een erg mooie band.

*

Jeronimo

• 7432
« Reactie #156441 Gepost op: 8 december 2018, 21:51:33 »
Mooi.
Maar volgens mij kun je de Nak net als mijn 4E bijregelen op elk bandtype. Hij staat hier ook als ik het me goed herinner op de XL ll-S afgesteld maar kan ook afstellen op andere banden als ik het goed heb. Is lang geleden dat ik daarmee aan het klooien ben geweest, maar ook de metal-banden waren prima. En bv. ook de Sony UXS, ook een erg mooie band.
Klopt. Ik heb de handleiding voor dit cassettedeck gedownload. Daarin staat hoe dat moet. Daarbij zijn er volgens mij voor dit deck op youtube de nodige tutorials te vinden. Alle muziek die ik indertijd op cassette heb opgenomen staat op Maxell II bandjes (ik moet veel vertrouwen ten aanzien van dit merk hebben gehad, want ook al mijn bandrecordertapes zijn van Maxell). Ik sta er overigens nog altijd paf van hoe goed bandjes uit de jaren 80 klinken. De oudste overgebleven cassette is begin jaren 80. Dat is of de oudejaarsconference van Freek de Jong, direct opgenomen vanaf tv, of een cassette waarop opnamen staan van een radiouitzending van het programma Spleen. Zal ff checken. ;)
« Laatst bewerkt op: 8 december 2018, 22:03:35 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #156442 Gepost op: 8 december 2018, 22:35:07 »
Goede bandjes, goed opgenomen op een goed deck en afgespeeld op een goed deck klinken super.

Zelf aan het kloten geweest met een XP-PC en snap er niets van. Een reserve ouwetje waarop ik wilde testen of een programma dat ik op een USB-stick had gezet daar ook werkte.
Opstart probleemloos. Behalve dat de muis 2 seconden prima functioneerde en daarna niet meer in beweging te krijgen was. Andere muis en 3e idem dito.
De muizen zijn niet kapot of zo. Als ik ze erin steek werken ze 2 seconden.
Zootje maar afgesloten. Alles uit, alleen het toetsenbord blijft vreemd genoeg aan.
Computer van het lichtnet gehaald via de stekkerdoos-schakelaar, dus alles uit: toetsenbord blijft aan.
Toetsenbord stekker uit de PC getrokken en nu gaat het toetsenbord eindelijk ook uit.
Snap dat maar eens...

*

Nicolas

• 18471
  • The more ambitious home installation
« Reactie #156443 Gepost op: 8 december 2018, 23:29:01 »
Mijn stokoude XP PC zit even vast in een loop: als ik hem opstart zegt hij dat de CMOS batterij knetterleeg is, wat best kan want dat ding staat max 1 dag per jaar aan de stroom. Als ik F1 druk gaat hij wel even naar het XP startscherm, maar springt er dan weer uit met de melding dat de CMOS batterij leeg is. Ik heb me er verder nog niet in verdiept, waarschijnlijk omdat mijn CMOS/BIOS instellingen nu niet je dat zijn. Als ik ooit eens tijd en zin heb mik ik er een een nieuwe batterij in, en als dat niet genoeg is dan stel ik het BIOS (met name de datum lijkt me een struikelblok) wel weer fatsoenlijk in.

CR2032 I presume?

Waarom had ik dan vandaag geen tijd: omdat ik op het dak van de garage zat. Daar bleef water op staan. Ik veronderstelde dat het roostertje verstopt zat. Het roostertje was verstopt, in die zin dat het in geen velden of wegen te bespeuren is.  :o En de afvoer was verstopt door een paar grote bladeren. Dus heel het dak gereinigd, gezonde hoeveelheid water laten weglopen, en morgen eens een nieuw roostjertje fabriceren. Het huidige was plastic, ik gok dat het losgekomen en weggewaaid is.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2018, 23:31:03 door Nicolas »
about 0 seconds remaining

*

Tom!

• 5291
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #156444 Gepost op: 8 december 2018, 23:36:20 »
Lekker druk bezig geweest gister en vandaag met apparaten verpakken en versturen. Zes stuks in totaal, één naar Duitsland, twee naar Italië, twee naar Spanje en eentje naar NL. Behalve die in NL alles verzonden met DPD. Ik ben benieuwd :)
Ik ook. Volgens mij staat DPD voor Die Package, Die  :)
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Heintje

• 1562
« Reactie #156445 Gepost op: 8 december 2018, 23:49:38 »
Goede bandjes, goed opgenomen op een goed deck en afgespeeld op een goed deck klinken super.

Zelf aan het kloten geweest met een XP-PC en snap er niets van. Een reserve ouwetje waarop ik wilde testen of een programma dat ik op een USB-stick had gezet daar ook werkte.
Opstart probleemloos. Behalve dat de muis 2 seconden prima functioneerde en daarna niet meer in beweging te krijgen was. Andere muis en 3e idem dito.
Zootje maar afgesloten. Alles uit, alleen het toetsenbord blijft vreemd genoeg aan.
Computer van het lichtnet gehaald via de stekkerdoos-schakelaar, dus alles uit: toetsenbord blijft aan.
Toetsenbord stekker uit de PC getrokken en nu gaat het toetsenbord eindelijk ook uit.
Snap dat maar eens...

Als je je BIOS in gaat, is daar meestal een setting "Plug and Play aware OS Y/N" of zoiets dergelijks. Als je die in de andere stand zet (Y of N) dan ben je er waarschijnlijk vanaf.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2018, 20:29:59 door Heintje »

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #156446 Gepost op: 9 december 2018, 18:34:39 »

Snap dat maar eens...

Als je je BIOS in gaat, is daar meestal een setting "xxx-aware OS Y/N" of zoiets dergelijks. Als je die in de andere stand zet (Y of N) dan ben je er waarschijnlijk vanaf.

Ook als ie in de huidige stand het vele jaren prima heeft gedaan?

*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #156447 Gepost op: 9 december 2018, 19:29:56 »
Lunchafspraak met oud studente vandaag. Na jaren weer kontakt en in de tussentijd is ze o.a. getrouwd en (net) weer gescheiden.
Is zo'n kontakt van jaaaren elkaar niet zien of spreken en meteen weer goed en gezellig. :)

Auto achtergelaten op terrein van de garagist: er moet wat bedrading gerepareerd worden bij de achterklep en de hemelbekleding komt los. Kwor gek van dat gewapper om me heen ;D
« Laatst bewerkt op: 9 december 2018, 19:34:44 door jpio »
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

groovy.

• 11672
  • Old school audio.
« Reactie #156448 Gepost op: 9 december 2018, 20:01:26 »
Weer eens bij bij mijn audiomaat in de lichtstad op bezoek geweest.

Focus on the good.

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #156449 Gepost op: 9 december 2018, 20:07:11 »
Een vriend die jarig was blij gemaakt met een schotel met Alps LNB's voor Astra 1 en Hotbird en een fijne satelliettuner die ik niet meer gebruik. Zijn eerste ervaring met zelf satellietspullen. De afgelopen dagen getest of alles nog werkt en de zenderlijst actueel gemaakt. Uren werk want er stond nog een lijst uit 2014 op maar wel weer leuk, blindscan en daarna alle verdwenen zenders en o.a. sex-rotzooi verwijderen en de rest rangschikken, en hij heeft nu heeeeeeel veel zenders om uit te kiezen.
Denk dat hij, vrouw en kinderen er hooguit een stuk of 20 a 30 van zullen gebruiken. ;D