Einde DVD spelers
« Gepost op: 1 mei 2006, 22:16:14 »
Ik vraag me weleens af waarom fabrikanten niet gewoon stoppen met het vervaardigen van DVD spelers die dus zoals het woord al zegt alleen afspelen.
Het lijkt me een stuk logischer om vanaf nu slechts DVD recorders te fabriceren aangezien die zowel kunnen opnemen en afspelen.
In het VHS tijdperk had je toch ook niet video's die alleen konden afspelen (okee je had ze wel maar het was eerder een zeldzaamheid) en met zowel een cassette deck als bandrecorder kan worden opgenomen en worden weergegeven.
Ik denk dat het de inburgeringen van de DVD recorder een stuk zou bespoedigen  8)

Re: Einde DVD spelers
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2006, 22:20:43 »
Kennelijk is er vraag naar. Sterker nog, van de BlueRay en HD-DVD komen naast recorders ook afspelers op de markt (prijsverhouding ongeveer 2:1). Hoevaak neem je nog wat op?? Ik nooit, er staat nog een Beta-recorder niet hooguit 1 keer per jaar gebruikt wordt. De meesten maken tegenwoordig opnamen op de pc.
Sony TA-E/P/N9000ES, DVP-NS999ES, CDP-XA555ES, Mission 752F (front) + Mission centre, PS-X555ES (+DL110), DTC-ZA5ES, ST-D777ES (DAB-tuner), APM-22ES (achter)

*

art

• 8726
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2006, 23:44:34 »
Heeft denk ik primair te maken met de shit die wordt uitgezonden.  ;D

Een harddisk recorder is wl zo handig als time-shifter.

De combi-apparaten zijn vaak toch wat minder in video en audio kwaliteit ...... gewoon gemaakt voor een markt, die dat minder interesseert.

*

Integra

• 10369
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2006, 01:05:57 »
Kennelijk is er vraag naar. Sterker nog, van de BlueRay en HD-DVD komen naast recorders ook afspelers op de markt (prijsverhouding ongeveer 2:1). Hoevaak neem je nog wat op?? Ik nooit, er staat nog een Beta-recorder niet hooguit 1 keer per jaar gebruikt wordt. De meesten maken tegenwoordig opnamen op de pc.

Die Beta...    :o  SL-HF950....   mijn droomdeck :(

« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2006, 20:53:17 »

Die Beta... :o SL-HF950.... mijn droomdeck :(

Ik doe hem helaas niet weg... ik ben Sony-fan en dit model behoort tot de absolute klassiekers.
Sony TA-E/P/N9000ES, DVP-NS999ES, CDP-XA555ES, Mission 752F (front) + Mission centre, PS-X555ES (+DL110), DTC-ZA5ES, ST-D777ES (DAB-tuner), APM-22ES (achter)